رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان:

رتبه نخست لرستان در حوزه آموزش فرش‌دستباف در کشور

صفی خانی، از فعالیت بیش از ۲۰ هزار بافنده در لرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ صفی‌خانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: ۲۰ هزار بافنده فرش در کل استان لرستان وجود دارد که از بین این تعداد تنها پنج‌هزار نفر آن‌ها فعال هستند.

وی به افتتاح نمایشگاه فرش لرستان اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه مقرر شده تا در چند ماه آینده افتتاح شود و همچنین خانه فرش دورود که مقرر شده در هفته صنعت، معدن و تجارت به بهره‌برداری برسد.

رتبه نخست لرستان در حوزه آموزش فرش‌دستباف در کشور

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان افزود: در رابطه با آموزش فرش‌بافان که سال گذشته انجام شد و امسال نیز در حال انجام است، رتبه نخست را در کشور داریم.

صفی‌خانی گفت: بافنده‌ها و اتحادیه‌های فرش‌بافی نیاز‌هایی دارند که باید برطرف شود و یکی از این نیاز‌ها اعطای تسهیلات بانکی است.

وی در ادامه گفت: تامین مواد اولیه، تولید و فروش فرش نیازمند داشتن سرمایه است و به این منظور لازم است تا تسهیلات بانکی برای حل بخشی از این مشکلات پرداخت شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به بیمه فرش‌بافان گفت: کاهش در بیمه این افراد سبب ضایع شدن حق آن‌ها می‌شود، لذا باید این مشکل نیز برطرف شود.

صفی‌خانی افزود: قطعا تعداد بیشتری از ۲۰ هزار فرش‌باف در لرستان فعال هستند، اما به دلیل آنکه تعدادی از آن‌ها با دلال‌ها کار می‌کنند، ما از فعالیت آن‌ها بی‌خبر هستیم و در نتیجه جزء آمار پنج‌هزارنفری فعالان فرش‌بافی در لرستان محسوب نشده‌اند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار