گوترش: ایران به برجام پایبند بوده است/ سفر قاسم سلیمانی به کشورهای خارجی غیرقانونی است!

دبیر کل سازمان ملل در گزارشی به برنامه هسته‌ای ایران و پایبندی تهران به برجام پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری سازمان ملل، آنتونیو گوترش -- دبیرکل سازمان ملل -- در گزارشی درباره عملکرد ایران در زمینه قطعنامه 2231 اعلام کرد: ایران به همه تعهدات خود در برجام پایبند بوده است.

گوترش در گزارش خود افزود: برنامه هسته ای ایران بر اساس هفت گزارش آژانس اتمی همچنان صلح آمیز است و اکثر اعضای شورای امنیت و نماینده اتحادیه اروپا اقدامات ایران را در چارچوب برجام ستودنی خواندند.

این گزارش از جمهوری اسلامی ایران می خواهد تا از پرتاب موشک های بالستیکی اجتناب کند.

در گزارش گوترش درباره برنامه هسته ای ایران آمده است: هیچ مدرکی مبنی بر تایید خرید و فروش موادی که کاربرد دو گانه دارند خارج از توافق برجام وجود ندارد. با این وجود، دبیر کل سازمان ملل از پرتاب موشک خرمشهر از سوی تهران ابراز نگرانی کرده است.
گوترش به دلیل ابهام در قطعنامه 2231 شورای امنیت درباره برنامه موشکی ایران، از تهران خواست از اقدمات تنش آفرین خودداری کند. وی همچنین نسبت به سفر سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران به کشورهای خارجی اعتراض کرده است و از کشورهای عضو این سازمان خواسته به تعهدات قطعنامه 2231 پایبند باشند.

وی در پایان گزارش خود آورده است ایران در 20 مارس سال 2016 (20 اسفند) اقدام به ارسال یک کشتی حامل تسلیحات نظامی به سومالی یا یمن کرد که از سوی کشور فرانسه در اقیانوس هند توقیف شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۲۰ مهر ۱۳۹۶
درود بر سردار دلها
Iran (Islamic Republic of)
یا زهرا
۱۴:۲۱ ۱۰ تير ۱۳۹۶
ما فکر میکردیم این از بان کی مون بهتره
به تو چه ربطی داره که سردار سلیمانی بره خارج یا نه
تو غلط میکنی درباره این چیزا اظهار نظر میکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۱۰ تير ۱۳۹۶
نتیجه دیپلماسی خنده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۰ تير ۱۳۹۶
ما الان داریم روی واژه ها و حروف و ویرگول و ..... کار میکنیم(حرف های ظریف روزای نوشتن برجام)
الان دقیقا چیکار دارین میکنین یا چیکار میتونین بکنین بعد این همه پایبندی ما و زیر پا گذاشتن اونااااااااااااااا
فقط در حال التماس کشورهای اروپای برای کمک به برجام چرا اینجوری متنو قبول کردین که الان هیچ گزینه ای ندارین چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
-
ناشناس
۰۷:۰۵ ۱۰ تير ۱۳۹۶
از اون سر دنیا میان اینجا انسان های بیگناه را می کشند خفه شدندو صداشون در نمیاد حال حاج قاسم عزیز ما رفته به داد مظلومان برسه صدای نحسشون در میاد
مرگ بر غیرت نداشته تون
تاریخ حقانیت ایران را ثبت خواهد کرد
تاریخ ثابت خواهد کرد که ایران همیشه مدافع مظلوم بوده و خواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۲ ۱۰ تير ۱۳۹۶
مرد حسابی امیدوارم شیوه بانکی مون سر لوحه ات قرار ندی حرفات بوی دلار صعودی و دیکته صهیونیستی میده بعدشم سردار ما آزاده هر جا لازم بود برود و حرف تو غیر قانونیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۶ ۱۰ تير ۱۳۹۶
به امریکاییا رو بدی همین میشه پس فردا میگن سردارتون برای سفر یه شهرهای ایران هم اجازه بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۰ ۱۰ تير ۱۳۹۶
به گور بابات خنديدي.حالا بايد از تو مترسك اجازه بگيريم ايرانيا كجا برن كجا نرن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۶ ۱۰ تير ۱۳۹۶
به فرانسه چه ربطی داره کشتی مارو توقیف کنه.سازمان ملل امریکاست؟
Iran (Islamic Republic of)
سید جواد
۰۱:۱۷ ۱۰ تير ۱۳۹۶
هیچکس با ادبانه صحبت نکرد همین افراد که هفت قطعنامه شورای امنیت بر ضد ما انجام داده بودند لا دست خودشان باطل کردند اون روی سکه اش اينه که رییس جهان داره به عهد ایرانی احسنت می گه واقع بین باشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۱۰ تير ۱۳۹۶
سردار با ناوگروه ارتش به آمریکای لاتین برو دوستان ابران در کشورهای آزادی خواه منتظرند...!
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۲:۲۶ ۰۹ تير ۱۳۹۶
این مردکه سخن گوی دولت امریکا و اسرائیل است وازرت خارجه ما باید جوابی دندان شکن به این ها بدهد بعید نیست که فردا بگویند سپاه و ارتش هم نباید داشته باشید تا کی یکوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۰۹ تير ۱۳۹۶
حالا یکی یکی مفاد مخفی برجام داره رو میشه یکیش همین ممنوعیت سفر سردار سلیمانیه ...بابا عجب ابهتی داشته این تیم مذاکره کننده ما بیخود نیست اون سفیر امریکا در سازمان ملل داره با دمش گردو میشکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۰۹ تير ۱۳۹۶
این حقه ما است و ما این راهرا خاهیم رفت تا کور شود هران که نتواند دید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۰۹ تير ۱۳۹۶
یکی نیست به گوترش بگوید " تو چه خری هستی که در مورد سفر سردار سلیمانی نظر دهی "
Germany
ناشناس
۲۱:۱۲ ۰۹ تير ۱۳۹۶
بخش اخرش،توقیف کشتی،واقعیه؟؟نیست تکذیبش میکردید
Iran (Islamic Republic of)
ki
۲۱:۰۰ ۰۹ تير ۱۳۹۶
ملت ایران خدمت گزاران واقعی خودش رو میشناسه حاج قاسم خدا پاداش زحمات شبانه روزی شما رو بده
Iran (Islamic Republic of)
hassan
۲۰:۳۷ ۰۹ تير ۱۳۹۶
ما سازمان مللی نداریم که انتظار داشته باشیم به حق قضاوت کنه این که میبینید سازمان حمایت از حقوق سیاستمداران امریکا واسرائیله و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۰۹ تير ۱۳۹۶
به تو ربطی نداره حاج قاسم کجا میره
Iran (Islamic Republic of)
Mohammad
۱۹:۲۳ ۰۹ تير ۱۳۹۶
نگرانی مردم ایران باید جایی باشد که مورد تعریف و تمجید تو و اربابانت قرار می گیرد مردم ایران این همه بدبختی را تحمل می کنند که امثال تو از زبان اربابنت نتوانی برای ما تصمیم بگیری تو وسیله ای هستی برای اهداف امپریابیسم این نظام ایران است که می فهمد سردار سلیمانی باید سفر کند تا شماها حداقل منطقه ما را بیش از این به گند نکشید خودت هم میدانی به دستور چه کسی و چرا در مورد سردار غلط اضافی می کنی.
Iran (Islamic Republic of)
بهمن
۱۹:۲۱ ۰۹ تير ۱۳۹۶
ای خره همون خر قبلی است فقط پالونشو عوض کردن خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۹:۱۶ ۰۹ تير ۱۳۹۶
وزیر امور خارجه دقیقا کجایییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی...........؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۰۹ تير ۱۳۹۶
خب معلومه ایران رعایت کرده، بفرما کی تعهدات رو رعایت نکرده و چرا؟! در ثانی سازمان ملل نیست که سازمان علل هستش، سازمان علل مصیبت دنیا که به خاطر پول معنی تروریست عوض میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۰۹ تير ۱۳۹۶
برجام برجام این بودبردبردبرجام ۲-۳
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۰۹ تير ۱۳۹۶
باز برو از نبویان شکایت کن بگو تهمت میزنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۱۶:۴۷ ۰۹ تير ۱۳۹۶
خواهشا اعصاب خودتان رابخاطر این گوه ترش خراب نکنید
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد
۱۵:۵۸ ۰۹ تير ۱۳۹۶
كشورهاى همسايه ما صدها ميليارد سلاح ميخرند چرا خفه خون ميگيرى ما حق ساخت وازمايش سلاح براى دفاع از خودمون نداريم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۰۹ تير ۱۳۹۶
برا چى بايد قانون جنگلتونو رعايت كنيم؟ اينهمه سياستمدار آدمكش تو دنيا اينور اونور ميرن، هيچ زرى نميزنين بهشون، مرده شور اون قانون بى عدالتتون رو ببره.
Netherlands
ناشناس
۱۵:۲۰ ۰۹ تير ۱۳۹۶
این خوب بود مشروب اسرائیلی نوشید عوضی شد
Iran (Islamic Republic of)
یاور
۱۴:۳۵ ۰۹ تير ۱۳۹۶
وقتیکه به شاه سلطان حسین صفوی گفتن سپاه اشرف افغان داره به اصفهان میرسه، گفت: باید عاقل بود و توکل کرد. اونقدر عقلانیت بخرج داد و توکل بدون عمل کرد تا اصفهان بدست دشمن افتاد. برجام هم فقط یه سرپوش برای ترس و خیانت شاه سلطان حسین و یارانشه و یه آزادراه برای تاخت وتاز دشمنان ایران ... عزیزان! بخدا قسم اگه سپاه هم مثل بعضی بزدلها به ندای دلسوخته رهبر شجاعمون لبیک نمیگفت، کشور و ناموس و شرفمون رفته بود.
Iran (Islamic Republic of)
رسول-ق
۱۴:۲۰ ۰۹ تير ۱۳۹۶
سردار سری به آمریکای جنوبی بزن....
United States of America
ناشناس
۱۴:۱۲ ۰۹ تير ۱۳۹۶
آقا وقتی اونا به تعهداتشون پایبند نیستن،ما عقل سلیم شدیم واقعا پایبند بمونیم،آخه برا چی باج بدیم،تحریم ها که مثه قبل به روزن...آخه این دولت چرا نمیخاد به مردم بگه چه خبره،فقط موشکی مونده اونم مثه گاز مجانی بده بره،بابا به خدا اینا به صدام و قذافی و مرسی و هرکی براشون دولا راست میشد رحم نکردن حالا به شما رحم میکنن؟!بابا ملت اعتماد نکنین دولت اعتماد نکنین بیچاره میشیم ها..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۰۹ تير ۱۳۹۶
اینا استراتژیشون همینه. که سخت بگیرن تا ایران به کم راضی بشه. میخوان به ملت بباورونن که همین که موشک دارید از سرتون هم زیاده. ولی ملت میدونه که تا دیروز ما هسته ای هم داشتیم. موشک که دیگه یه چیز پیش پا افتادس. نباید گول این استراتژی رو خورد. اینا قدم به قدم میان جلو و سر آخر میگن همین که زنده ای، تشکر کن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۰۹ تير ۱۳۹۶
یه نکته ای که از بعد از تعطیلیِ هسته ای، مدام داره در حرفای اینا تکرار میشه اینه که بدجور به موشکی بند کردن. این درحالیه که موقعی که هسته ای داشتیم، اینطوری به موشک بند نکرده بودن. و این بیانگرِ اینه که اونا قدم به قدم دارن میان جلو. طوری که ما مردم ایران هم دیگه به موشکِ صرف، راضی شدیم و خواستَمون "فقط!" اینه که موشکی رو از دست ندیم. درحالی که موشکی حق مسلم ماست و اصلا یه چیز بدیهیه. ولی اینقدر اینا طوری رفتار کردن که گویی موشک داشتنِ ایران جرمه، انگار ماها هم باورمون شده که موشک داشتن یه چیزِ خارق العاده هست و درصددیم هیچ رقمه از دستش ندیم! در صورتی که موشک داشتن، اون هم واسه کشوری که ایــــــن همه دشمن داره، یه چیزِ طبیعیه! ولی از بس اینا با ما این مدلی حرف زدن، انگار ما هم باورمون شده که اگر موشک داریم، خیلی جلوئیم! نخیر، خیلی هم عقب هستیم! انگار ما یادمون رفته که تا دیروز، علاوه بر موشک، هسته ای هم داشتیم. یعنی ما بر این باور نیستیم ها. اینا (یعنی بیچاره های داخلی و دشمنای خارجی) باوروندنمون! ولی مردم، ناسلامتی کشور ما ایرانه ها! یعنی ما باید اینقدر حقیر بشیم که "فقط" داشتنِ موشک رو برگ برندمون بدونیم و همزمان برای این موشک داشتن، هر روز از این دست سخنانِ مداخله گرانه با هدفِ باوراندنِ اینکه نباید موشک داشت، بشنویم؟ آیا می دونید این ها، از قصد مدام این سخنان رو تکرار میکنن؟ می دونید چرا؟ چون این یه استراتژیه. اینطوری کم کم افکار عمومی ایران باورش بشه که موشک داشتن خیلیه! یا میخوان مردم باورشون بشه همین که بهمون اجازه ی داشتنِ موشک دادن، خیلی لطف کردن! این یعنی به کم راضی نگه داشتنِ ملتِ ایران! آخه ملت، ما همون کشوری هستیم که تا دیروز هسته ای داشتیم. دیگه موشک چیه که داریم برای حفظش گلومون رو خسته میکنیم؟ ما انگار یادمون رفته که موشک یه حقِ پیش و پا افتاده ی ایرانه. از بس که برخی ندید بدیدای کدخدا دوستِ داخلی و دشمنای خارجی، مدام گفتن هسته ای اِل، موشک بِل، هوافضا فلان و ... . لابد اگه بیشتر بهشون رو بدی، فردا میگن نانو و پزشکی هم باید تعطیل بشه و یا اگر خیلی بهمون لطف کنن بذارن زیر نظر اونها فعالیتهای نانو و پزشکی داشته باشیم! این یه استراتژیه. حتما خود اینا هم می دونن که جواب این مداخله گری ها در حالت طبیعی باید یه جواب دندان شکن از سوی کشوری که درِش مداخله شده باشه. ولی حالا دخلت میکنن، شاید شانسی دخالتشون گرفت! واقعا همینطوریه. آمریکا و امثال او، طبل توخالی هستن. فقط اهل نیرنگ هستن. یعنی وقتی دارن مداخله میکنن، دارن از ترس می میرن. ولی اصطلاحا دل رو میزنن به دریا و فوولی میکنن و اگر در اون کشوری که دارن توش دخالت میکنن، تعدادی عناصر سست عنصر باشن، دخالتشون جواب میده دیگه. نه؟ راستش بنده این حجم از فضولی های دشمن رو، از چشم صاحبخانه می بینم!
Iran (Islamic Republic of)
اساک
۱۲:۴۶ ۰۹ تير ۱۳۹۶
حالا هر کی ندونه فکر می کنه سردار منتظر اجازه این هاست یه کاری نکن با کارت ملی بیایم سازمان ملل ها ...............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۰۹ تير ۱۳۹۶
بنظر من کم کم زمان انحلال سازمان ملل همه مثل سال ۱۹۴۶ میلادی،داره نزدیک میشه چون شده فقط سازمان طرفدار حقوق سیاستمداران آمریکا واسراییل جنایت کاره آخه جای تاسفه دربین این مقامات یک فرد عدالت خواه هم پیدا نمیشه که ببینه این هم جنایت ،جنگ کشتار توی همه کشور های دنیا توسط چه کسی انجام میشه آخه مگه کار سختی هستش آمار فروش تصلیحات هرکشوری که بالاتره آیا نشان دهند جنگ افروزی اون کشور نیست؟این همه آمریکا بمب اتمی آزمایش انجام میده کسی نمیگه بالای چشمت ابرو ولی برای ایران ،کره شمالی ،فلسطین آزمایش موشک ممنوعه آخه چقد بی شرمید شما مقامات سازمان ب اصطلاح ملل ولی در اصل سازمان مختص آمریکای وسیاستمداران بی تمدن هستش آخه توی این دنیا مگه فقط آمریکا واسراِییل وحامیانشان حق زندگی دارند ؟؟؟من اسم این سازمان ب اصطلاح ملل میزارم جیره خوره آمرکا واسراییل این اسم برازندشه
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۲:۰۱ ۰۹ تير ۱۳۹۶
سردارازکجامعلوم الان توجمعیت داره نگات میکنه ... ترسیدیا خودمونیم پس دخالت نکن توکارسردارما وموشکامون احمق بی شعور
Germany
رضا
۱۱:۵۷ ۰۹ تير ۱۳۹۶
نه اینکه تا حالا اونا و امریکا برجام رو رعایت کردند و اقدامات خودشون ستودنیه؟ثانیا مگه این حیوان گوترش تهاجم عربستان به یمن و امریکا به سوریه رو محکوم میکنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۰۹ تير ۱۳۹۶
کسی از شما نظر خواست؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۱:۳۶ ۰۹ تير ۱۳۹۶
منظورش این بوده که ازاین به یعد با ویزا بره عراق سوریه این نگاه تو فکر چیزیرو تداعی کرد که قبلا وزیر خارجه گفته بود که اون آقا توبه کنه سریع وزیر جان موضع بگیر تا باورمون نشده به قول قالیباف یه تکونی به خودت بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۰۹ تير ۱۳۹۶
گوترش هم مثل دبیر کلهای گذشته هروسک خیمه شب بازی آمریکا و اسراییل است.
سردار سلیمانی محبوب ایرانیان است و منجی عراق ، سوریه و نابودگر تکفریها.
Iran (Islamic Republic of)
hamed
۱۱:۱۹ ۰۹ تير ۱۳۹۶
سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران که ملت به ایشون افتخار میکنه هر جای و نقطه ای که دلش بخواد میره و هر ایرانی از وجود پر برکت ایشون حمایت میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
احمدرضا
۱۰:۲۸ ۰۹ تير ۱۳۹۶
حالا بقیه قطعنامه ها را که رعایت کردیم چه بهره ای بردیم که حالا قاسم سلیمانی هم بخاد طبق قانون شما عمل کنه،اصلا باید درمورد سایر قوانین شما به روش ايشون عمل میکردیم
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۰:۲۰ ۰۹ تير ۱۳۹۶
سازمان مللی که تحت نفوذ اسراییل و امریکا باشد دو زار نمی ارزه.مرگ بر امریکا،مرگ بر اسراییل،مرگ بر ال سقوط،مرگ بر انگلیس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۰۹ تير ۱۳۹۶
نشانه ی حماقت است که بعد از کارشکنی طرف مقابل همجنان ما به برجام پایبندیم هر انسان عاقلی این رو درک می کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۰۹ تير ۱۳۹۶
وزارت خا رجه کجاست ..که جو اب این آقا رو بده ...خارج رفتن سردار سلیمانی به ایشان چه ر بطی داره
هیچکسنیست یک جوابی بده .. این دولت ایران غایب است یا حاظر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۰۹ تير ۱۳۹۶
حاضر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۰۹ تير ۱۳۹۶
لطفا برو غازتو بچرون.
آخرین اخبار