وزارت بهداشت در هفته ای که گذشت؛

از آمار ابتلا به سرطان در ايران تا خطر لباس هاى كرايه اى شنا در كمين شناگران

وزارت بهداشت در هفته‌ای که گذشت با رویدادهای متعددی مواجه بود که در این بسته خبری به این موارد می‌پردازیم.

از آمار ابتلا به سرطان در ايران تا خطر لباس هاى كرايه اى شنا در كمين شناگران

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امضای تفاهم‌نامه همکاری دفتر طب سنتی وزارت بهداشت با سازمان جهاد دانشگاهی، خبرنگاران حوزه سلامت در دانشگاه های علوم پزشکی تربیت می شوند، مجازات پزشکانی که تعرفه مازاد بگیرند، رستوران های بین راهی و تفرجگاه، چالش تعرفه‌های درمانی ۹۶ از دید وزیر بهداشت، خطر لباس‌های کرایه‌ای در کمین شناگران تیتر برخی اخبار حوزه بهداشت و درمان در هفته گدشته است.

خطر لباس‌های کرایه‌ای در کمین شناگران

محسن فرهادی معاون فنی اداره بهداشت محیط و سلامت کاربا بیان اینکه با شروع فصل گرما و پایان ماه رمضان استفاده از استخر‌ها بیشتر می‌شود، اظهار کرد: وزارت بهداشت بر روی سلامت و بهداشت در استخر‌ها نظارت می‌کند و این موضوع در زمان‌هایی مانند فصل تابستان که استفاده از استخر افزایش پیدا می‌کند، تشدید می‌شود.

معاون فنی اداره بهداشت محیط و سلامت کار وزارت بهداشت تصریح کرد: مردم باید توجه داشته باشند که در استفاده از لباس‌های کرایه‌ای شنا خطر انتقال بیماری وجود دارد و توصیه می‌کنیم در صورت نداشتن لباس با پرداخت وجه لباس مورد نیاز خود برای شنا را خریداری کنند و درصورت مشاهده تخلف آن را به ما اطلاع دهند.

فراهانی معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت گفت: با تشکیل کمیته مفدا بازوی دانشجویی فعالیت‌های رسانه‌ای دانشگاه‌های علوم پزشکی فعال شده و تولید اخبار در دانشگاه‌ها به دانشجویان سپرده می‌شود.

وی با اشاره به تربیت خبرنگار حوزه سلامت در دانشگاه‌های علوم پزشکی ادامه داد: این نسل جدید خبرنگار علاوه بر فعالیت در رشته تحصیلی خود می‌توانند در خبرگزاری‌ها نیز مشغول به کار شده و در حوزه خبر‌های پزشکی و سلامت به طور تخصصی فعالیت کنند و این به اشتغال دانشجویان نیز کمک بسیاری می‌کند همان‌گونه که اکنون شاهد آن هستیم بسیاری از پزشکان در حوزه رسانه فعالیت می‌کنند.

مجازات پزشکانی که تعرفه مازاد بگیرند

سید محمد حسین میردهقان اظهار کرد: تعیین تعرفه‌های خدمات سلامت برای تمامی ارائه دهندگان خدمات سلامت در کشور اعم از دولتی، غیردولتی، خصوصی در چارچوب بیمه همگانی خدمات درمانی کشور مصوب ۱۳۷۳ به عهده شورای عالی بیمه سلامت کشور و ابلاغ آن پس از تصویب هیات وزیران است.

میردهقان با بیان اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با جدیت بر حسن اجرای مصوبات نظارت خواهند کرد، گفت: ضروری است تا سایر اشخاص حقیقی و حقوقی از هرگونه اظهار نظر و مداخله غیرمسئولانه در این زمینه خودداری و از قوانین و ضوابط و مقررات مربوطه تبعیت کنند.

رستوران های بین راهی و تفرجگاه ها زیر ذره بین بازرسان بهداشت

محسن فرهادی معاون فنی اداره بهداشت محیط و سلامت کار با اشاره به شروع فصل تابستان و آغاز موج جدید مسافرت‌ها در کشور و ابلاغ دستورالعمل‌های بهداشتی اظهار کرد: با اتمام ماه مبارک رمضان و شروع فصل گرم معاونت بهداشت وزارت بهداشت دستور کاری را آماده و در طی این هفته به تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ می‌کند.

فرهادی افزود: با توجه به اینکه در مسافرت‌ها استفاده از پارک‌ها، تفرجگاه‌ها، مراکز تفریحی و استخر‌ها افزایش پیدا می‌کنند، کنترل ما در اداره بهداشت محیط افزایش پیدا می‌کندو همکاران ما توجه بیشتری به رستوران‌های بین راهی و رعایت بهداشت در آن‌ها دارند.

آمادگی وزارت بهداشت در حوزه پدافند غیرعامل

پیرحسین کولیوند سرپرست سازمان اورژانس کشور در نشست کمیته پدافند غیرعامل با حضور دبیران کارگروه‌های پدافند غیرعامل کشور در وزارت بهداشت ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری اظهار کرد: پدافندغیرعامل در حوزه سلامت، استمرار خدمات بهداشتی و درمانی است و تمامی تهدیدات سلامت جامعه در این حوزه بررسی می‌شود.

کولیوند افزود: تیم‌های واکنش سریع در استان‌های مشهد، شیراز، اصفهان، یزد، بوشهر، کرمان، تبریز، کرمانشاه و اورژانس تهران تشکیل شده و تجهیزات حفاظت فردی متناسب با حوادث و آمبولانس‌های ویژه (CBRNE) ارتقاء پیدا کردند.

ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به میزان بروز سرطان در ایران، ادامه داد: سال ۲۰۱۵ میلادی بیش از ۹۲ هزار نفر در ایران دچار سرطان شده اند که با احتساب سرطان‌های پوستی این میزان به بیش از ۱۰۰ هزار نفر می‌رسد، همچنین میزان ابتلا به سرطان در سال ۲۰۱۲ میلادی در مردان و زنان ایرانی به ترتیب ۱۳۴ و ۱۲۸ در هر ۱۰۰ هزار نفر بوده است در حالی که متوسط جهانی آن به ترتیب ۲۰۵ و ۱۶۵ است یعنی بروز سرطان در ایران بسیار کمتر از متوسط جهانی است.

سید حسن هاشمی وزیر بهداشت در نشستی با روسای بیمارستان‌های خصوصی تهران گفت: در شورای عالی بیمه فقط وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی از قیمت تمام شده خدمات دفاع می‌کنند، در حالی که در آن شورا، نماینده سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد نیز حضور دارند، اما رای‌گیری در شورای عالی بیمه، تقریبا ٢ به هفت است.

وزیر بهداشت بیان کرد: معاون محترم درمان به من گزارش داد در جلسه‌ای که با بیمه‌ها برای تعیین اجزای رشد تعرفه‌ها برگزار شد، سازمان تامین اجتماعی پیشنهاد کای صفر را در قبال افزایش تا ۱۰ درصدی دارو ارائه کرد؛ دلیل آن هم مشخص است، ۵۰ درصد داروی کشور توسط شرکت‌های زیر مجموعه این سازمان تولید می‌شود و آقایان به فکر سود خود هستند، بیشتر گرفتاری‎‌های ما هم در این بخشی‌نگری‌ها نهفته است و به دلیل چند پارچگی تولیت سلامت، هر نهادی به نفع خود عمل می‌کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار