وزیر صنعت عنوان کرد:

ايران جزو١٠كشور برتر توليد كننده كاشی در جهان/ضرورت بازاریابی مناسب و توسعه صادرات

نعمت زاده در حاشیه نمايشگاه بين المللی كاشی،سراميك با بیان اینکه ايران جزو١٠كشور برتر توليد كننده كاشی در جهان است گفت: مهمترين مشكل اين صنعت توسعه بازار است و بايد بازاريابی خوبی در اين زمينه صورت گيرد.

ايران جزو١٠كشور برتر توليد كننده كاشی در جهان/ضرورت بازاریابی مناسب و توسعه صادراتبه گزارش خبرنگارصنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بيست و چهارمين نمايشگاه كاشی و سراميك صبح امروز با حضور محمدرضا نعمت زاده وزير صنعت معدن و تجارت در محل نمايشگاه های بين المللی تهران افتتاح شد.

در اين نمايشگاه ١٧٠ شركت و واحد صنعتی داخلی و بيش از ٤٠ شركت خارجی از كشورهای ايتاليا،اسپانيا،چين،آمريكا،آلمان و بلژيك جديدترين توليدات و توانمندی های خود را ارائه می دهند.

شناسايی بازارهای جديد صادراتی و افزايش صادرات، معرفی ظرفيت های بالقوه اين بخش صنعتی، ايجاد زمينه اشتغال و آشنايی با نوآوری های و ايجاد فضای رقابتی سالم از اهداف برگزاری اين نمايشگاه عنوان شده است.


بر اساس این گزارش محمدرضا نعمت زاده وزير صنعت معدن تجارت در حاشيه اين نمايشگاه و در جمع خبرنگاران گفت:كاشی و سراميك،  صنعتی قديمی در ايران است كه جزو اولويت های صنعتی كشور بوده و بيشتر مواد اوليه آن از داخل تامين می شود.

وي افزود:اين صنعت آميزه ای از هنر،صنعت،تكنولوژی و انرژی است و برخی مواد افزودنی و ماشين آلات و تجهيزات آن از خارج تامين می شود و ظرفيت های داخلی نيز قابل توجه است.

نعمت زاده با بيان اينكه ايران جزو ١٠كشور برتر توليدكننده و صادركننده در صنعت كاشی و سراميك است اظهار داشت: تلاش می كنيم تا به رتبه ٥ توليد و صادرات در جهان دست پيدا كنيم و در سالهای اخير به دليل ركود در منطقه، صادرات با مشكلاتی روبرو بوده است.

وزير صنعت تصريح كرد:ميزان صادرات كاشی و سراميك اكنون حدود ٣٥٠ ميليون دلار است كه ظرفيت ها برای دو برابر كردن اين ميزان وجود دارد و يك هدف گذاری بلند مدت يك ميليارد دلاری نيز صورت گرفته است.

وی با اشاره به اينكه توليدات ايرانی دارای ظرافت،كيفيت و زيبايی قابل رقابت با برندهای معتبر جهانی است بيان كرد: ٢٠ كشور جزو بازارهای هدف صنعت كاشی هستند و بازار اروپای غربی يكی از آن ها محسوب می شود.

نعمت زاده در پايان تاكيد كرد: با توجه به ظرفيت توليد ٧٠٠ ميليون متر مربعی در كشور،مهمترين مشكل اين صنعت توسعه بازار است كه اكنون صادرات به كشورهای همسايه معطوف شده كه بايد بازاريابی خوبی در اين زمينه صورت گيرد.

 

انتهای پیام/

ايران جزو١٠كشور برتر توليد كننده كاشی در جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار