شیراز؛

ارزآوری ۹۸۰ هزار دلاری صادرات صنایع دستی در فارس

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی فارس از صادرات ۹۸۲ هزار و ۸۷۹ دلار صنایع دستی در دو ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ زهرا الحمدی معاون میراث فرهنگی فارس با اشاره به اینکه صادرات صنایع دستی همواره یکی از گزینه‌های اصلی ارزآوری برای استان فارس بوده است، گفت: در ماه‌های فروردین و اردیبهشت امسال در مجموع ۲۶ هزار و ۹۶۹ کیلوگرم صنایع دستی از استان صادر شده که ارزش آن ۹۸۲ هزار و ۸۷۹ دلار بوده است.


الحمدی با بیان اینکه عمده صنایع دستی صادر شده مربوط به دست‌بافته‌ها بوده است، افزود: فرش و گبه دستبافت، گلیم و زیلو. سبدبافی و حصیربافی محصولاتی است که در این ۲ ماه صادر شده است.


وی ادامه داد: در ماه فروردین ۲۰ هزار و ۶۹۳ کیلوگرم فرش و گبه به ارزش ۶۱۲۲۶۸ دلار و ۱۸۰ کیلوگرم گلیم و زیلو به ارزش ۵۴۰۰ دلار صادر شده است.


الحمدی بیان کرد: در دومین ماه بهار ۴ هزار و ۸۵۷ کیلوگرم فرش و گبه به ارزش ۳۴۸ هزار و ۱۵۱ دلار، ۵۰۹ کیلوگرم گلیم و زیلو به ارزش ۱۵ هزار و ۶۰۰ دلار و ۷۳۰ کیلوگرم سبدبافی و حصیربافی به ارزش ۱۴۶۰ دلار صادر شده است.


وی با بیان اینکه این آمار براساس اعلام رسمی گمرک استان فارس است، اظهار داشت: مشکلاتی از جمله صادرات چمدانی و نبود ردیف مشخص در گمرک برای محصولات صنایع دستی سبب شده که نتوان آمار دقیقی از صادرات صنایع دستی استان ارائه داد.


معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان فارس تصریح کرد: مجموع صادرات صنایع دستی در سال گذشته ۲۲۵ هزار و ۳۸۹ کیلوگرم به ارزش ۹ میلیون ۴۹۱ هزار و ۷۰۵ دلار بوده است.
انتهای پیام/ر

فروش بیش از 9 میلیون دلار صنایع دستی فارس

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار