مدیر تیم های ملی ووشو: روس ها نیز در مسابقات جهانی کازان حریف جدی ما هستند

ملکی گفت: تیم ملی ووشو ایران بعد از چین در جایگاه دوم جهان است اما در این دوره مسابقات روس ها نیز به دلیل میزبانی حریفی جدی محسوب می شوند.

مجید ملکی در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد رقابت های جهانی بیان کرد: تیم ملی ووشو کشورمان ازمسابقات 2009 کانادا تاکنون توانسته عنوان نائب قهرمانی جهان را از آن خود کند و تمام تلاش ما بر این است که در این دوره نیز عنوان نائب قهرمانی را حفظ کنیم چرا که با حضور تیم چین کسب عنوان قهرمانی برای ما کار دشواری است اما در تلاش هستیم که فاصله ووشوی ایران را با چین کاهش دهیم.

وی در ادامه اظهار داشت: تیم های کره جنوبی، فیلیپین و هنگ گنگ نیز از کشورهای قدرتمند در این رشته هستند که ایران توانسته فاصله زیادی با این کشور ها بگیرد. در این دوره از مسابقات بعد از چین، روسیه می تواند به دلیل بهره مندی از شرایط میزبانی کار را برای ما دشوار کند اما مطمئن هستم ملی پوشان ما می توانند از عنوان نائب قهرمانی جهان خود دفاع کنند.

ملکی تصریح کرد: ما هیچ کدام از تیم ها را دست کم نمی گیریم و با تلاش و تمرین زیاد سعی می کنیم از سد حریفان عبور کنیم تا اهداف فدراسیون در مسابقات جهانی اجرایی شود.

مدیر تیم های ملی ووشو درباره نحوه برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی عنوان کرد: تیم ملی ووشو در هر دو گروه مردان و زنان در بخش ساندا و تالو باید برای مسابقات جهانی 2017 کازان روسیه آماده شود به همین دلیل در روزهای یکشنبه و دوشنبه 11 و 12 تیرماه مسابقات انتخابی درون اردویی میان نفرات دعوت شده برگزار می گردد.

وی ادامه داد: تمام نفراتی که مدال قهرمانی جهان و آسیا را دارند و همچنین ووشوکارانی که در قهرمانی کشور توانستند مدال کسب کنند در مسابقات انتخابی تیم ملی حضور دارند.حدود 60 نفر در بخش بانوان و 80 نفر در بخش مردان با یکدیگر رقابت می کنند تا نفرات برتر در تیم بمانند.

مدیر تیم های ملی ووشو تصریح کرد: رقابت های انتخابی تیم ملی با حضور داوران بین المللی انجام می شود.در هر وزن 6 تا 8 ووشو کار به صورت دو به دو مبارزه می کنند تا در نهایت ورزشکاری که عملکرد بهتری داشته باشد برای حضور در تیم انتخاب شود.

ملکی در ادامه افزود: پس از برگزاری مرحله انتخابی، حدود سه ماه اردو برای تیم های ملی در نظر گرفتیم تا ملی پوشان به بالاترین میزان آمادگی برسند و ابتدای مهرماه سال جاری به کازان روسیه اعزام شوند.

وی بیان کرد: به منظور ارتقا و افزایش سطح فنی ساندا و تالو ملی پوشان، از سه مربی چینی دعوت کردیم تا با حضور در کادر فنی تیم ها به آمادگی ووشوکاران کمک کنند.

ملکی در ادامه عنوان کرد: تیم ملی ووشوی ایران در بازی های کشورهای اسلامی ثابت کرد که از قدرت های اصلی این رشته در دنیا است.هر 6 ملی پوش ما توانستند مدال طلا مسابقات را کسب کنند و این موضوع در بین رشته های ورزشی حاضر در باکو بی نظیر بود.

مدیر تیم های ملی ووشو در پایان خاطر نشان کرد: از عملکرد کادر فنی تیم ها و ملی پوشان راضی هستیم و امیدوارم در این دوره از مسابقات جهانی ووشوکاران ما بتوانند با کسب مدال های خوش رنگ، از عنوان نائب قهرمانی ووشوی ایران در جهان دفاع کنند.

انتهای پیام/

ووشوی روسیه در جهان مدعی شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار