سیارک‌هایی که در کمین زمینی‌ها نشسته اند+ تصاویر

روز جهانی سیارک در روز ۳۰ ماه ژوئن مصادف با ۹ تیرماه هرسال است و علاقه‌مندان به نجوم دراین روز گرد هم می‌آیند تا به بررسی خطراتی که کره زمین را از طریق برخورد سیارک‌ها تهدید می‌کند، بپردازند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزجهانی سیارک یک رویداد نجومی منحصربفرد با هدف هم اندیشی برای محافظت از کره زمین و افزایش آگاهی درخصوص خطرات برخورد سیارک‌ها است که توسط سازمان ملل متحد بنیان گذاشته شده است.

بزرگداشت روز جهانی سیارک ها+ تصاویر

علت انتخاب این روز خاص به دلیل تقارن با روز برخورد یکی از عظیم‌ترین سیارک‌ها به کره زمین در سال ۱۹۰۸ در منطقه Tunguska سیبری کشور روسیه است که باعث خسارت‌های بسیار شدیدی شد.

کارشناسان اعتقاد دارند سیارک‌ها با وجود خطرات فراوانی که برای زندگی انسان‌ها دارند و می‌توانند باعث مرگ میلیون‌ها انسان و از بین رفتن تاسیسات و منابع طبیعی شوند، اما از جهات دیگر یک فرصت بی نظیر برای مطالعه درخصوص اجرام سماوی، عناصرمعدنی و سنگ‌های موجود در فضا را در اختیار دانشمندان قرار می‌دهند.

بزرگداشت روز جهانی سیارک ها+ تصاویر

برنامه روز جهانی سیارک با استقبال چشمگیری از سوی دوستداران نجوم و متخصصان در سراسر جهان مواجه شده است و تنها در سال ۲۰۱۶ بیش از ۵۰۰ رویداد آموزشی مرتبط با این روز در ۷۲ کشور مختلف دنیا برگزار شده است.

پس از برخورد شهاب سنگ در منطقه چلیابینسک روسیه در سال ۲۰۱۳ دانشمندان اعلام کردند یک طرح ضربتی برای مقابله با شهاب سنگ‌ها و سیارک‌های بزرگ و خطرناک که به سوی زمین می‌آیند باید اجرایی شود.

بزرگداشت روز جهانی سیارک ها+ تصاویر

آنها اعلام کرده اند همزمان با پیشرفت‌های فناوری، انواع حسگر‌های پیشرفته و مجهز و دستگاه‌های مهارکننده جهت حرکت سیارک به سوی زمین در حال طراحی و ساخت است تا دیگر رویداد مشابهی بر روی زمین رخ ندهد.

 انتهای پیام/ 

 سیارک هایی که هر لحظه ممکن است به زمین برخورد کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین سیفی
۱۶:۳۸ ۰۹ تير ۱۳۹۶
کاش حداقل یکم اطلاعات داشتین از سیارک ها که عکس دنباله دار چورمویوف جراسیمنکو رو نمیزاشتین جای سیارک
Iran (Islamic Republic of)
ebrahimi
۱۱:۱۷ ۲۵ آذر ۱۳۹۶
salam. baradare aziz: chekhabare mage?! chera injoury enteghad mikonid..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!?
آخرین اخبار