مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

کشت بیش از ۲۰ هزار محصولات آبدوست در لرستان

حمیدیان گفت: درسال زراعی ۹۵ حدود ۲۰ تا ۲۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی لرستان به کشت گیاهان با مصرف بالای آب احتصاص پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ کیانوش حمیدیان، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان، گفت: گیاهان با مصرف بالای آب در هر هکتار بیش از ۷ هزار متر مکعب آب مصرف می‌ کنند، این گیاهان شامل چغندر قند بهاره، سیب زمینی، هندوانه و ذرت است.

وی ادامه داد: گیاهان با مصرف بالای آب در همه شهرستان‌ها کشت می‌شود، اما در شهرستان‌های جنوبی استان مانند کوهدشت، رومشکان و پلدختر نیاز آبی این گیاهان در هکتار ۲ تا ۳ هزار متر مکعب بیشتر از دیگر شهرستان‌ها است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به بحران کم آبی در کشور و استان گفت: برنامه الگوی کشت درحال حاضر علمی اجرا نمی¬‌شود بلکه تنها دستور العملی است که کشت گیاهان آب دوست را محدود کنیم.

حمیدیان افزود: در الگوی کشت علمی گیاهان در مکان‌های مشخص به مقدار معین کشت می¬‌شود این درحالی است که در کشور و به تبع آن استان لرستان اینگونه نیست.

وی گفت: طبق برنامه الگوی کشت باید ۵۰ درصد از اراضی کشاورزی به کشت گندم و کلزا به عنوان ۲ محصول استراتژیک که نیاز آبی آن در هر هکتار ۳ هزار متر مکعب است اختصاص پیدا کند که تا حدودی این موضوع رعایت می شود.

انتهای پیام / د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار