مشهد؛

برگزاری اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های کشور‌های اسلامی

اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های کشور‌های اسلامی با شعار مشهد خاستگاه تمدن و وحدت اسلامی برای نخستین بار در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد  سید رحمان میرزاییان، مدیر دبیرخانه ستاد شهری ۲۰۱۷ پایتخت فرهنگی جهان اسلام در نشست خبری، گفت: نخستین اتحادیه اجلاس اتحادیه کشور‌های اسلامی با موضوع مشهد ۲، ۰، ۱، ۷ پایتخت فرهنگی جهان اسلام ۱، ۱ تیر ماه برگزار می‌شود و اختتامیه آن نیز ۱، ۳ تیر ماه خواهد بود.

وی افزود: ماموریت‌های شهرداری در سه حوزه شهری، ملی و بین المللی تعریف شده که برای هر حوزه برنامه هایش در دستور کار قرار گرفته است که در حوزه بین المللی ویژه برنامه‌های اجرا شد که اجلاس جوانان کشور‌های اسلامی در مهر ماه، اجلاس ویژه مدیریت بحران در اسفندماه پارسال و اجلاس شهرداران جهان اسلام برگزار شد.

مدیر دبیرخانه ستاد شهری ۲۰۱۷ پایتخت فرهنگی جهان اسلام تصریح کرد:این اتحادیه که ۸ دوره آن در تهران برگزار شد و امسال نیز قرار بود در کشور عراق برگزار شود که با پیگیری‌های که انجام شد نهمین دوره اجلاس هفته آینده در مشهد برگزار می‌شود.

میرزاییان افزود:بیش از پانصد میهمان به این اجلاس دعوت شده اند که بیش از سیصد میهمان آن از کشور‌های خارجی هستند.

وی گفت:در این اجلاس از کتاب مقام معظم رهبری که باعنوان خورشید مشهد موضوعات قرآن، زیارت، وحدت اسلامی و قدس شریف به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی رونمایی می‌شود.

مدیر دبیرخانه ستاد شهری ۲۰۱۷ پایتخت فرهنگی جهان اسلام با اشاره به اینکه اتحادیه کشور‌های اسلامی دارای دویست عضو است ادامه داد:نمایندگان کشور‌های عراق، لبنان، فلسطین، سوریه، کویت، آذربایجان، قرقیزستان، پاکستان، هند، امارات، بحرین، افغانستان، ترکیه، فلیپین، انگلیس، هلند، نروژ، دانمارک، آرژانتین، آمریکا وکانادا در این اجلاس حضور خواهند داشت.

میرزاییان با بیان اینکه در این اجلاس شاهد برگزاری اولین نمایشگاه بازارفیلم‌های اسلامی خواهیم بود، افزود:بیش از یکصد شرکت و کمپانی دستاورد‌های خود در حوزه فیلم و سریال‌های اسلامی را در معرض نمایش عموم می‌گذارند که برای بازدید که علاقمندان می‌تواند از نمایشگاه در محل نمایشگاه‌های آستان قدس دیدن نمایند.

وی گفت:کمپین چشم به راهیم که با همکاری معاونت زیارت در حال شکل گیری و در آن میزبان فرهیختگان فرهنگی و مفاخر ملی در مشهد خواهیم بود.

مدیر دبیرخانه ستاد شهری ۲۰۱۷ پایتخت فرهنگی جهان اسلام افزود:در مراسم افتتاحیه و اختتامیه شخصیت‌های کشوری و ملی حضور خواهند داشت و برگزاری نشست‌های مختلف تخصصی، دعوت از اساتید ملی و بین المللی، نمایشگاه عکس، نمایشگاه فیلم، تیزر و پوستر از دیگر برنامه‌های اجلاس است.

انتهای پیام// ف. غ


نشست خبری اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های کشور‌های اسلامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.