‌می‌خواهید ناخن جویدن را ترک کنید؟ آدامس بدون قند بجوید!

یک متخصص پوست و مو گفت: اگر عادت به جویدن ناخن هایتان دارید، جویدن آدامس بدون شکر باعث می‌شود که حواستان از ناخن جویدن منحرف شود.

ترک عادت جویدن ناخن با مصرف آدامس بدون شکرهمایون مژدهی آذر متخصص پوست و مو در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص روش‌های ترک عادت ناخن جویدن بیان کرد: برای ترک این عادت مضر، حداقل روزی یکبار روی ناخن هایتان اندکی روغن بدمزه بمالید تا آرام آرام عادت بد جویدن ناخن از سرتان بیفتد.

وی افزود: می‌توانید بین دندان‌ها و نوک انگشتان تان مانعی بگذارید؛ مثلا دستکش به دست کرده یا با استفاده از باند‌های چسبی، نوک انگشتان تان را بپوشانید که این روش در ترک این عادت بسیار موثر است.

این متخصص پوست و مو روش دیگر ترک این عادت را جویدن آدامس بدون شکر عنوان کرد و گفت: این کار باعث می‌شود که حواس تان از ناخن جویدن منحرف شود و روش دیگر جلوگیری از ناخن جویدن، زیبا نگهداشتن آن‌ها  است.

وی با تاکید بر اینکه افراد باید به سلامت ناخن‌ها توجه کافی داشته باشند، تصریح کرد: ناخن‌های سالم، شکننده نیستند و ظاهری زیبا دارند و برای سلامت ناخن ها، رژیم غذایی سرشار از موادمغذی، ویتامین و مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم و اسید‌های چرب را در نظر بگیرید.

به گفته مژدهی آذرمصرف تخم مرغ، ماهی‌های چرب، میوه، سبزیجات سبزِ برگدار و آجیل گزینه‌های خوبی هستن؛ همچنین استفاده از کرم‌های مخصوص ناخن، آنها را مرطوب نگه داشته و مانع شکنندگی آن‌ها می‌شود.

وی یادآور شد: کوتاه یا در حد متوسط نگهداشتن ناخن ها، جلوی شکستن و ضعیف شدن آنها را می‌گیرد، در حالی که ناخن‌های بسیار بلند در معرض صدمات بسیاری هستند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار