رشت؛

آغاز برنامه های فرهنگی هنری ویژه گردشگران و شهروندان

برنامه های فرهنگی هنری ویژه گردشگران و شهروندان در ساحل آستارا آغاز شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا گفت: برای غنی سازی اوقات فراغت گردشگران و شهروندان در فصل تابستان، اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در نوار ساحلی این شهرستان آغاز شد.


ابوطالب جوان افزود: این برنامه ها در طرح سالمسازی سفیر امید آستارا آغاز شد و سه بار در هفته تا پایان تابستان در سه طرح سالمسازی برگزار خواهد شد.

وی گفت: طرح های سالمسازی دریا در آستارا با حدود ٣٠ هکتار مساحت، بهترین فضا و فرصت اشاعه فرهنگ اسلامی و ایرانی است و نمایشگاه های صنایع دستی نظیر گلیم، نازک کاری روی چوب و تابلوهای نقاشی و عکس از آثار هنرمندان آستارا نیز تا پایان تیرماه در نوار ساحلی دایر خواهد بود.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا اعلام کرد: برنامه های فرهنگی در ساحل آستارا از پنج سال پیش اجرا می شود و هنرمندان استان گیلان با برنامه های جذاب هنری برای پرکردن اوقات فراغت شهروندان و مسافران، قدم های مهمی بر می دارند و امسال پنج گروه در این راستا همکاری می کند.


ابوطالب جوان با اشاره به اینکه اجرای برنامه های فرهنگی در آستارا به سبب موقعیت مرزی این شهرستان از اهمیت برخوردار است افزود: ازدواج سالم، اعتیاد، اقتصاد مقاومتی و جمعیت موضوعاتی است که باید مورد توجه هنرمندان قرار گیرد.


وی تصریح کرد:شهرستان آستارا با ٩١ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع شده و در ١٨ و نیم کیلومتر نوار ساحلی آن، سه محدوده طرح سالمسازی دریا ایجاد شده است.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.