کرمان؛

بدهی دولت دو برابر بودجه کشور است

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت 600 هزار میلیارد تومان بدهی دارد که دو برابر بودجه کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، احمد انارکی محمدی افزود: عدم یک پارچگی اراضی و آب چاه‌های کشاورزی و همچنین خرده مالکی، مشکلاتی در شهرستان ایجاد کرده که موجب شده مدیریت به طور ناصحیح انجام شود.
وی با اشاره به اینکه کشور وضعیت مناسبی ندارد، خاطرنشان کرد: دولت 600 هزار میلیارد تومان بدهی دارد که دو برابر بودجه کشور است.

انارکی محمدی تصریح کرد: تحریم‌ها فشار زیادی را به دولت و مردم وارد ساخته که به ناحق بود و توطئه‌های دشمن همچنان ادامه دارد، اما با وجود نیروهای سپاه، ارتش و نیروی انتظامی امنیت در کشور ما وجود دارد.

وی اظهار داشت: برای نجات کشور به فرمان مقام معظم رهبری گوش کرده و در طرح اقتصاد مقاومتی ورود کردیم تا اقتصاد کشور را مردمی کنیم و مردم در رونق و توسعه کشور سهیم باشند.

انارکی‌محمدی گفت: در بحث اقتصادی طرح لازم است در حالی که بهترین فرزندان تحصیل کرده و بیکارند که می‌توانند با استفاده از تحصیل و تخصص خود طرح ارائه دهند و خودشان شغل ایجاد کنند، چراکه برای ایجاد هر شغل صنعتی 1 و نیم میلیارد تومان هزینه لازم است.

وی در ادامه به برخی مشکلات حوزه جهاد کشاورزی اشاره و افزود: خشکسالی‌ در همه کشورها وجود دارد از جمله در کشور ما که روی نوار خشکسالی قرار گرفته است و در رفسنجان مشکل خشکسالی بیداد می‌کند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: 97 درصد آب‌های جهان شور و 2 و نیم درصد شیرین و بقیه نیز غیر دسترس هستند.
وی با اشاره به طرح احیاگران آبادی که ابتکار شهرستان رفسنجان است، تصریح کرد: زمانی که منطقه تقسیم‌بندی شده و دانشگاه ولی‌عصر(عج) معین منطقه خنامان شده است، باید از علم دانشگاه استفاده شود تا منطقه خنامان احیا و در آن شغل و رونق اقتصادی ایجاد شود.

انارکی‌محمدی یادآور شد: امسال‌ هزار و 500 میلیارد تومان در بحث روستاها برای دولت تصویب کردیم که در روستاها و به‌ ویژه خنامان می‌توان بخشی از آن را جذب کرد و تسهیلات ارزان‌ قیمت ارائه کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از برخورداری تمام روستاهای رفسنجان و انار از نعمت گاز خبر داد و بر رفع مشکل برق مناطق تأکید کرد.
انارکی‌محمدی راه‌اندازی بحث کارگاه‌های کوچک را یکی از راه‌های نجات اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار کرد: پسته ایران مرغوب‌ترین پسته دنیاست، اما ارزش افزوده این محصول پایین است.

وی گفت: 400 نوع صنایع دستی در شهرستان رفسنجان وجود دارد که می‌توانند از صندوق کارآفرینی امید تسهیلات دریافت کنند و به رونق حرفه خود بپردازند.
انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار