پلمب چاه های غیرمجازدستور کار محاکم قضایی گلستان

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: قضات استان، احکام زیادی برای پلمب چاه‌های غیرمجاز صادر کرده اند که در نوبت اجرا هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان ؛ هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان گفت: با بیان این که پیشروی کویر از سمت شمال استان و عمیق‌تر شدن چاه‌های کشاورزی، زنگ خطر، پایین رفتن سطح آب‌های زیرزمینی در گلستان را به صدا در آورده است گفت: دادگستری استان در حیطه وظایف خود در این بخش، قاطعانه وارد عمل شده است و احکام زیادی برای پلمپ چاه‌های غیر مجاز در محاکم استان صادر شده است که در نوبت اجرا هستند.

وی گفت: حفظ داشته‌های زیست محیطی یکی از خواسته‌های مهم مردم از دستگاه قضایی استان است.

هاشمیان در ادامه سخنان خود به کاهش ساخت و ساز‌های غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی و منابع طبیعی استان هم اشاره کرد و گفت: در گذشته روال بر تخریب بنا‌های غیرمجاز پس از ساخت بود، اما دستگاه قضایی استان این روال را تغییر داد و دستگاه‌های متولی را مکلف کردیم از همان ابتدا جلوی ساخت و ساز‌های غیرمجاز را بگیرند.

وی افزود: پیشگیری‌های دادگستری استان نتیجه داد و تعداد گزارش‌های دستگاه‌های متولی حفظ اراضی کشاوری و منابع طبیعی استان به دادگستری از ۱۸ مورد در سال ۹۴ به بیش از یکصد گزارش در سال ۹۵ رسید.

این مقام ارشد قضایی استان افزود: افزایش نظارت‌ها و جدیت دستگاه قضایی استان، دست اندازی و تغییر کاربری غیرمجاز زمین‌های کشاورزی و منابع طبیعی استان را به میزان چشمگیری کاهش داد.

 

انتهای پیام / ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.