برای کسب آرامش، موسیقی غم انگیز گوش کنید

اشخاص با شنیدن موسیقی غم انگیز و تماشای فیلم های ترسناک درگیر دو حس غم و امنیت می‌شوند.

فریبا احدی بیگلو روان‌شناس و مشاور در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: افراد به طور ذاتی سعی دارند تا از غم، اندوه و ترس دور باشند اما گاهی شخص خواسته یا ناخواسته به دیدن فیلم‌های ترسناک و یا گوش دادن به موسیقی‌های غم انگیز گرایش پیدا می‌کند.

 
 وی در ادامه گفت: افراد با شنیدن موسیقی غم انگیز و تماشای فیلم های ترسناک درگیر دو حس غم و امنیت می شوند و این اشخاص معمولاً پس از شنیدن این نوع موسیقی ها، توصیف و دلیل خاصی از ایجاد حس غم در خود ندارند.
 
احدی بیگلو اضافه کرد: علت ایجاد حس امنیت و آرامش بعد از مشاهده فیلم های ترسناک و یا شنیدن موسیقی غمناک این است که فرد فاصله‌ میان واقعیت و رویا را درک می کند، به طوری که پس از تماشای فیلم زمانی که شخص خود را از شرایط و موقعیت قهرمان فیلم دور می بیند، احساس امنیت و آرامش در او ایجاد می شود.
 
این روان‌شناس تصریح کرد: دلیل تمایل برخی اشخاص به مشاهده صحنه های وحشتناک این است که معمولاً افراد پس از مشاهده فیلم و یا خواندن رمان ترسناک درگیر یک حس هنری می شوند که بعد از درک فاصله میان خود و قهرمان فیلم و ایجاد حس امنیت در وجود خویش تمایل بیشتری به مشاهده این نوع فیلم و خواندن مطالب دلهره آور پیدا می‌کنند.
 
وی افزود: کسانی که در هنگام ناراحتی موسیقی غم انگیز گوش می‌کنند به این دلیل است که شنیدن این نوع موسیقی باعث تخلیه احساسات، درد و رنج حاصل از عامل بیرونی در آن‌ها می‌شود و معمولأ با شنیدن این موسیقی‌ها در حالت آرام تری قرار می گیرند.
 
احدی بیگلو در پایان گفت: زمانی که فرد بدون علت خاصی به موسیقی غم انگیز گوش می دهد، درگیر غم و ناراحتی شده‌ است که واقعیت ندارد و در واقع فرد به وسیله یک عامل غیرواقعی و کاملأ امن دچار غم می شود. در نتیجه برای دستیابی به آرامش به گوش دادن موسیقی غم انگیز تمایل خواهد داشت.
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار