باهنر در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین:

مصوبات شورای عالی امنیت ملی بدون تایید رهبری اجرا نمی‌شود/برخی‌ها به دنبال تند کردن فضا هستند

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: طبق قانون مصوبات شورای عالی امنیت ملی بدون تایید رهبر معظم انقلاب لازم الاجرا نیست.

مصوبات شورای عالی امنیت ملی بدون تایید رهبری اجرا نمی‌شود/برخی‌ها به دنبال تند کردن فضا هستندبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،محمدرضا باهنر عصر امروز 10 تیرماه در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین که در دفتر مرکزی این تشکل برگزار شد نقدهای صورت گرفته در خصوص مداحی روز عید فطر را وارد خواند و گفت: وقتی که مردم برای یک جشن آمده بودند طرح چنین مسائلی ضرورت نداشت.

دبیر کل جامعه مهندسین ادامه داد: مسئولین ستاد نماز جمعه اعلام کردند که از محتوای اشعار مداح بی اطلاع بوده اند.


وی با اشاره به اتمام رقابت‌های انتخاباتی گفت: افرادی که در حین انتخابات میانه رو بودند اکنون می‌توانند کمک‌کننده دولت باشند اگرچه تاکنون هیچ دولتی از رقبایش استفاده نکرده است.


باهنر با ارزشمند خواندن پرتاب موشکی سپاه پاسداران در هدف قرار دادن مواضع داعش گفت: اگرچه این پرتاب با هماهنگی شورای عالی امنیت ملی بوده ولی طبق قانون مصوبات شورای عالی امنیت ملی بدون تایید رهبر معظم انقلاب لازم الاجرا نیست.


وی در پاسخ به برخی ادعاهای مقامات آمریکایی و اسرائیلی مبنی بر اینکه تنها دو موشک به مواضع داعش برخورد کرده است گفت: این ادعای بیخودی است و همه موشک‌ها چنانچه تصاویر آن موجود است به مواضع مورد نظر برخورد کرده اند.


دبیرکل جامعه مهندسین با بیان اینکه ایجاد رونق و مهار تورم به طور همزمان کار بعیدی است اظهار داشت: یک رونق چشمگیر قطعا روی تورم را باید بگذارند.


باهنر با اشاره به آزادسازی شهر موصل گفت: ممکن است آثار ویرانی هایی که در موصل به وجود آورده اند تا سالها از بین نرود.

وی افزود: حکم جهاد آیت الله سیستانی همت مردم عراق و کمک های آموزشی ایران توانست آزادی موصل را رقم بزنند.


دبیرکل جامعه مهندسین با بیان اینکه در حال حاضر آثاری از فعالیت تشکیلاتی داعش در عراق وجود ندارد اظهار داشت: اما تفکر این افراد در زادگاه شان موجود است و باید برای ریشه کن کردن آن چاره ای اندیشید.


باهنر اظهار داشت: در گذشته آل سعود به گونه ای عمل می کرد که حمایت های تروریستی آنها آشکار نشود ولی الان که حاکمیت عربستان به دست عده ای جوان خام افتاده ماهیت خود را آشکار کرده اند.

باهنر ادامه داد: از سوی دیگر حکومت تازه به دوران رسیده ترامپ هم از تروریسم حمایت می کند و از آنجایی که ترامپ گفته بود باید هزینه برقراری امنیت در منطقه را از حکومت‌های منطقه بگیریم دیدیم که چگونه در دیدار با سران آل سعود یک قرارداد تسلیحاتی بزرگ را منعقد کردند.

باهنر با اشاره به حوادث تروریستی در مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه این مسئله به خوبی جمع شد و اتفاقاتی که رخ داد نشان میدهد بعضی از نقشه های تدافعی ما باید بازنگری شود و یا بعضی از تمهیدات که می توانست جلوی اینگونه حملات را بگیرند بازنده می شوند.

وی در خصوص اشراف اطلاعاتی جمهوری اسلامی بر تروریست‌های داعش گفت: اشراف اطلاعاتی ما به قدری هست که وقتی یک نیروی انتحاری از مقرر خود حرکت می‌کند زیر نظر است و نیروهای مسلح همیشه باید فرض شان این باشد که همین الان یک حمله صورت می‌گیرد و برای این لحظات آماده دفاع باشند.

دبیرکل جامعه مهندسین حضور بیش از ۷۰ درصدی مردم در انتخابات اخیر را یک پیروزی بزرگ برای ملت عنوان و تاکید کرد: علی رغم وجود همه مشکلات این حضور حداکثری شکل گرفت و رفتار فعالان سیاسی باید با قبل از انتخابات متفاوت باشد و همه کاندیداها و جریان ها اقرار داشتند که مهمترین مشکل کشور مشکلات اقتصادی و معیشتی است.

باهنر با ابراز تاسف از بعضی حرف هایی که اخیراً زده شده است گفت: برخی اوقات تندروی هایی می شود و مثلا انجام شدن یا نشدن تنفیذ را مطرح می کنند و یا می گویند که پیمانکاران ما تفنگدار هستند و از آن طرف هم می‌گویند تفنگ که هیچ ما موشک داریم. و یا وقتی که مقام معظم رهبری واژه آتش به اختیار را مطرح می کنند عده ای در روز قدس رئیس جمهور را دوره کنند و سخنانی ناروا سر می‌دهند.

باهنر با تاکید بر اینکه رئیس جمهور شخص دوم کشور است، اینگونه رفتارها را در روز قدس ناپسند خواند و تاکید کرد: در مقابل یک عده هم بهانه به دستشان می آید و می گویند که نمی گذارند کار کنیم.

دبیرکل جامعه مهندسین در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که دلشان برای منطقه می سوزد باید به دولتی که منتخب می‌شود کمک کنند زیرا ما ۴ سال پرکار را در پیش رو داریم و باید در این مسیر اقدامات عاقلانه انجام دهیم. وزرای دولت باید مورد اعتماد مجلس و مقبول رئیس‌جمهور باشند.

انتهای پیام/

 

 باهنر: آل‌سعود آخرین میخ‌ها را بر تابوتش می‌کوبد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۱۰ تير ۱۳۹۶
فک کنم عاقلانه ترین سخن لازم در این شرایط کشور است چون که نیاز شدید به وحدت همه جناح ها و مردم حول آرمانهای انقلاب و رهبری و اهل بیت احساس میشود. بهتر است در این مقطع دنبال حل مشکلات اقتصادی باشند ن بحث ودعواهای سیاسی
آخرین اخبار