اصفهان؛

کاهش چشمگیر آمار طلاق در شهرستان سمیرم

رئیس دادگستری شهرستان سمیرم گفت: در سه سال فعالیت خود در دادگستری شهرستان سمیرم کمتر از ۱۵ مورد طلاق به ثبت رسیده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمیدرضا ابوالحسنی زارع  با اشاره به کسب مقام دوم پرونده های صلح و سازش در سمیرم تصریح کرد:کسب این مقام با تلاش و همکاری کارکنان دادگستری و شوراهای حل اختلاف شهرستان در سال گذشته محقق شده که جای قدر دانی دارد.

ابوالحسنی با اشاره به کاهش آمار طلاق در شهر سمیرم خاطر نشان کرد: در طی سه سال فعالیت خود در دادگستری سمیرم کمتر از ۱۵ طلاغ در سمیرم صادر شده است.

وی طلاق های توافقی را از جمله دلایل صدور حکم طلاق در شهرستان دانست و افزود: طلاق های  توافقی را نمی توان مانع شد و از بروز آن جلو گیری کرد و قاضی موظف به رسیدگی آن ها است.

رئیس دادگستری سمیرم خاطر نشان کرد: سعی مجموعه دادگستری سمیرم این بوده که امور مراجعه کنندگان به سرعت و دقت انجام شود که به یاری خدا هیچ پرونده ی بلاتکلیفی نداشته است و همه پرونده های سال ۹۵ تا آخر همان سال مختومه شده  است که این موضوع نشان از پیگیری و رسیدگی سریع و به موقع مسئولین دادگستری و شورای حل اختلاف شهرستان  است.

وی خاطر نشان کرد: در همین دوره زمانی ۱۴ هزار ۸۰۱ پرونده ورودی به دادگستری دااشته ایم که ۱۴ هزار ۸۹۲ پرونده خروجی در دوره زمانی یکسان نشان از عملکرد بالای دادگستری نسبت به میانگین سالانه ا نشان می دهد.

ابوالحسنی زارع در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به نیاز شهرستان به ساختمان سردخانه و پزشکی قانونی گفت: کلنگ ساختمان پزشکی قانونی شهر سمیرم در بلوار آبشار این شهر به زمین زده شده و فرد خیّری حدود ۴ میلیارد ریال هزینه ساخت آن را تقبل کرده است و امیدواریم تا پایان سال یا اواسط بهار سال آینده شاهد ساخت این ساختمان و مجموعه پزشکی قانونی سمیرم باشیم.

ابوالحسنی زارع با اشاره به الکترونیکی کردن تمام ابلاغ ها و و عمده مکاتبات دادگستری افزود: یکی دیگر از بخش های مهم کار شده در دادگستری ها طی این سال ها حذف کاغذبازی و ابلاغیه های کاغذی بوده که این موضوع از سال آینده در شوراهای حل اختلاف نیز صورت خواهد گرفت و تمام ابلاغ ها و عمده مکاتبات الکترونیکی خواهند شد.

 نتهای پیام/م

 سمیرم رتبه دوم پرونده های مصالحه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.