سالار آملی مطرح کرد؛

ضرورت افزایش سطح کیفی دانشگاه ها در کشور

معاون وزیر علوم با بیان اینکه ارتقاع سطح کیفی دانشگا‌ه ها یکی از ملزومات است از تمایل اتحادیه اروپا برای همکاری با ایران خبر داد.

ضرورت افزایش سطح کیفی دانشگاه ها در کشوربه گزارش  خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در حوزه بین الملل در نشست کارگروه مشترک علمی ایران و اتحادیه اروپا که در وزارت علوم برگزار شد، اظهار کرد: این کارگروه در مدت سه روز موضوعات علمی، فناوری و نوآوری میان ایران و اتحادیه اروپایی را بررسی و برنامه سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ را تدوین خواهد کرد.

وی ادامه داد: در واقع هدف از این کارگروه تبادل استاد و دانشجو و ظرفیت سازی دانشگاه های داخلی و خارجی است.

قائم مقام وزیر علوم‌ در حوزه بین الملل تصریح کرد: اجرای تحقیقات مشترک میان ایران و اتحادیه اروپا، همکاری‌های دانشگاهی، برگزاری دوره‌های مشترک و تبادل علم و دانش میان 2طرف از مهم ترین محورهای این نشست است.

سالار آملی افزود: از آنجایی که بسیاری از کشورهای اروپایی دارای تکنولوژی هستند،  یکی از اهداف ما از تشکیل این کارگروه ارتقاع سطح کیفی دانشگاه ها است، این کشورها هم به دلیل توان بالای دانشگاه های سطح داخل تمایل بر همکاری های 2جانبه دارند.

وی بیان کرد: در حال حاضر همکاری‌ها میان ایران و اتحادیه اروپا در برخی موضوعات مانند همکاری دانشگاه ها و یا اعزام دانشجو در دوره‌های 6ماهه مطلوب است اما در برخی موضوعات مانند تحقیقات ضعیف است که باید تقویت شود.

معاون وزیر علوم تاکید کرد: باتوجه به فشارهای تبلیغاتی ظرفیت‌های علمی کشور ما به گونه‌ای است که علاقه‌مندی برای همکاری با آن وجود دارد.

سالار آملی با بیان اینکه پس از برجام گشایش‌هایی ایجاده شده است، مطرح کرد: در حوزه علم و فناوری در کشور دارای قدرت هستیم.

انتهای پیام/

عملکرد ضعیف دانشگاه ها در زمینه تحقیقات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار