اهواز؛

ترویج فرهنگ زکات در بین مردم

رئیس زکات رامهرمز از جمع‌آوری ۸۰۰ میلیون تومان زکات در سال ۹۵ در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت‌الاسلام اسماعیل، رئیس زکات رامهرمز گفت: دو هدف در رابطه با زکات داریم یکی ترویج فرهنگ زکات در بین مردم و دوم توسعه پروژه‌های عمرانی در محدوده کمیته امداد است.

وی ادامه داد: طی سال‌های گذشته اغلب مبالغ جمع‌آوری‌شده زکات صرف کمک به فقرا می‌شد اما الآن حدود دو سال است که 60 درصد صرف نیازمندان و 40 درصد صرف پروژه‌های عمرانی می‌شود.

رئیس زکات شهرستان تصریح کرد: در سال 95 حدود 800 میلیون تومان زکات جمع‌آوری شد که نسبت 60 به 40 رعایت شد و پروژه‌های عمرانی را هم خود روستاییان معرفی کردند.

وی افزود: هر مقدار زکات که توسط هر فرد روستایی پرداخت شود به ازای هر نفر یک مبلغ تشویقی به آن روستا می‌دهیم.

مهمدی تأکید کرد: برای مسکن نیازمندان می‌توانیم تا سقف 10 میلیون تومان معادل تشویقی به متقاضیان دهیم و برای جهیزیه به ازای هر یک‌میلیون تومان 2 میلیون تومان تشویقی می‌دهیم.

وی ابراز داشت: روستاهایی که اهل زکات بوده‌اند معمولاً برادری، دوستی و الفت بین آن‌ها بیشتر رواج پیدا کرده و این خود برکتی است که خداوند در بین آن‌ها می‌گذارد و باعث افزایش رزق و روزی می‌شود.

رئیس زکات شهرستان خاطرنشان کرد: از سال 83 تاکنون طرح زکات در حال اجرا شدن است و بسیاری از مشکلات مردم ازجمله مسجد، حسینیه، پل‌سازی، مسکن و جهیزیه برطرف شده است.

وی در پایان گفت: درمجموع بسیاری از مشکلات مردم در شهر و روستاها را می‌توان با پرداخت زکات برطرف کرد و این میسر نمی‌شود مگر با مساعدت و یاری همه مردم که در این امر خیر ما را یاری دهند.

انتهای پیام/م

اجرای طرح زکات در رامهرمز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.