بنیاد شعر و ادبیات داستانی اعلام کرد:

نویسندگان ایرانی مسافر بوسنی‌ و هرزگوین می‌شوند

با صدور روادید سفر به بوسنی برای نویسندگان کشورمان، این افراد به منظور شرکت در پیاده‌روی صلح مسافر بوسنی و هرزگوین می‌شوند.

نویسندگان ایرانیِ حاضر در پیاده‌روی صلحبه گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، مراسم پیاده‌روی صلح (مارش میرا) به منظور بزرگداشت شهدای نسل‌کشی سربرنیتسا (در جریان جنگ دهه ۱۹۹۰ میلادی در منطقه بالکان) در کشور بوسنی‌ و هرزگوین برگزار می‎شود. این آیین، محفلی برای گردهمایی مسلمانان، مسیحیان صلح‌طلب و اهالی فرهنگ و ادبیات از نقاط مختلف کره خاکی است تا در آن اندیشه صلح همگانی ترویج شود.

بر اساس این گزارش، مجید قیصری (برگزیده هشتمین دوره جایزه جلال و نویسنده آثار تحسین‌شده‌ای چون «نگهبان تاریکی»، «شماس شامی»، «سه کاهن» و «سه دختر گل‌فروش»)، مرتضی قاضی (مستندنگار و پژوهشگر تقدیرشده و محقق و نویسنده کتاب‌هایی چون «تنهای تنها»)، رادمان رسولی مهربانی (کارشناس ارشد ادبیات فارسی دانشگاه تهران و برنده مدال طلای المپیاد ادبی دانش‌آموزی در سال 1390)، حامد عسکری (برگزیده هفتمین دوره جشنواره شعر فجر و صاحب آثاری چون «حال و حوّایی از ترنج و بلوچ» و «خانمی که شما باشید»)، افروز مهدیان (برگزیده جشنواره داستان کوتاه پایداری در سال 1394 و نویسنده کتاب‌هایی چون «یادگاران فتح؛ بر اساس زندگی شهید مجید پازوکی)، محسن رضوانی (شاعر و نویسنده رمان «گچ‌پژ»)، حسن حبیب‌الله زاده (نویسنده کتاب‌ «شلاق با تشدید بالای لامش» و کارگردان مستند «فیروزه» بر اساس زندگی شاعران و نویسندگان)، محمدرضا شهیدی‌فرد (رزمنده حاضر در جنگ بوسنی و کارشناس برنامه‌هایی چون «مردم ایران سلام» و «پارک ملت») و مریم برادران (صاحب بیش‌ترین اثر در انتشارات روایت فتح و مستندنگار برنده جایزه جلال به خاطر کتاب پرفروش «ر»)، نویسندگانی هستند که در مراسم پیاده‌روی صلح (مارش میرا) شرکت خواهند داشت.

نویسندگان در این برنامه که از 6 تا 16 جولای (15 تا 25 تیرماه) برگزار می‌شود، با حضور در کشور بوسنی‌ و هرزگوین و شرکت در آیین بزرگداشت شهدای مسلمان سربرنیتسا، ضمن دیدار با فرهیختگانی از سرزمین‌های مختلف از کشور بوسنی نیز دیدن خواهند کرد.

برنامه سفر «ده روز در بالکان» با پرواز به بوسنی و حضور در شهر سارایوو (پایتخت) آغاز می‌شود. شرکت در مراسم پیاده‌روی و حضور در نقطه پایانی مراسم پیاده‌روی در قبرستان پوتوچاری شهر سربرنیتسا، همچنین بازدید از شهر موستار از برنامه‌های این سفر هستند.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.