مقانلو: حاشیه ها باعث شکست تکواندو شد

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو گفت: مسئولان تکواندو با برنامه ریزی مناسب در تلاش برای نتیجه گیری بودند اما حاشیه ها باعث شکست تکواندوکاران ایرانی شد

بیژن مقانلو در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  درمورد عملکرد تیم ملی تکواندو در مسابقات جهانی کره جنوبی گفت:  شرایطی که در تکواندو حاکم شده به دلیل حاشیه هایی است که در سال های اخیر وارد این رشته شده است و اگر تیم ملی در ریو نتیجه می گرفت خیلی ها فراموش می شدند بنابراین حاشیه ها را ایجاد کردند تا ملی پوشان به توانایی ها خود شک کنند و انسجام خود را از دست بدهند.

مقانلو افزود: مهمترین قدم فرهنگ سازی در تکواندو است تا حاشیه ها کمتر شود.در تمام دنیا پتانسیل برای این ورزش وجود دارد و ایران توانسته بود با برنامه ریزی حرکت کند و به نتیجه برسد اما حاشیه ها باعث شکست تکواندو شد.

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو عنوان کرد: تیم ملی در سال 2015 از 8 مدال طلا توانست سه مدال را کسب کند اما خیلی از افراد این موفقیت را ندیدند و گفتند که تیم ملی به دلیل لیگ قوی و پتانسیل خوب عنوان قهرمانی حهان را بدست آورده است.

وی در ادامه اظهار داشت: خیلی از افراد خوشحال هستند و به نظرم به نوبت برای مربیگری تیم ملی امتحان بدهند تا متوجه شوند تنها پتانسیل تکواندوکاران و لیگ برای موفقیت کافی نیست.در حال حاضر نوبت مدعیان است که برای سرمربیگری وارد شوند.

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو در مورد عملکرد ضعیف عاشورزاده و مردانی عنوان کرد: در جریان تمرینات این بازیکنان نیستم و نمی توانم نظر قطعی بدهم اما از هر ورزشکار باید بر اساس مدال هایی که بدست می آورد انتظار داشت و سطح توقع از این دو تکواندوکار بسیار بالا است.

وی تصریح کرد: در سه سال گذشته کسب مدال تبدیل به وظیفه شده بود و قدردانی از بازیکنان صورت نمی گرفت و همین باعث شد که امروز شاهد حذف های زود هنگام ملی پوشان صاحب نام تکواندو در مسابقات جهانی باشیم.

مقانلو درباره فشار روانی بر روی ملی پوشان و تیم گفت: بارها بازیکنان در صفحات مجازی مدعی اتحاد و انسجام تیم بودند و از شزایط خوب روانی صحبت می کردند پس مطرح کردن فشار روانی صحیح نیست. باید پذیرفت از زمانی که مسابقات گرندپری وارد تکواندو شد دنیای این رشته ورزشی متحول شد.

وی در ادامه بیان کرد: دنیای تکواندو متحول شده است و چون مربیان ما مسابقات بین المللی را تجربه نکردند هر بازی و رقابت را شگفتی ساز مطرح می کنند که اشتباه است.در حال حاضر تمام دنیا بر روی تکواندو سزمایه گذاری کردند و به دنبال کسب مدال جهانی و المپیکی این رشته هستند و اگر تلاش نکنیم تکواندوی ایران با شکست های بیشتری مواجه خواهد شد.

مقانلو اظهار داشت: متاسفانه با پررنگ کردن تیم جمهوری آذربایجان فشار روانی برای ملی پوشان و تیم درست کردند در حال حاضر تمام دنیا برای این رشته تلاش می کنند و به جای تمرکز بر روی یک تیم، باید تمام تیم ها را شناسایی و بر روی نقاط ضعف و قوت خود کار کنیم.

سرمربی سابق تیم ملی در پایان خاطر نشان کرد: باید حاشیه ها را کم کنیم تا بتوانیم در المپیک توکیو نتیجه بگیریم.تنها انتقاد به عملکرد تیم کمک نمی کند نیاز به همدلی و برنامه ریزی صحیح داریم.

انتهای پیام/

مهم ترین علل ناکامی تکواندو ایران از زبان سرمربی سابق تیم ملی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۲۲:۳۵ ۱۲ تير ۱۳۹۶
بلدنیستی ربط میدی به چندسال پیش چه ربطی داره.موقع رفتن گفتی تیم عالی 20 4تا طلا داریم حالا میگی حاشیه خیلی زرنگی
Iran (Islamic Republic of)
آریاکیخاسیستانی
۲۱:۴۷ ۱۲ تير ۱۳۹۶
آقای پولادگر ومقانلو چرا آبروی ملت بزرگ وفهیم ایران را با این باختها دچار خدشه می کنید تیمی که اکثرا روی نوار قهرمانی حرکت می کرده حالا میاد بادو رتبه کاهش عمل می کند.
Iran (Islamic Republic of)
رحیم
۱۶:۳۲ ۱۲ تير ۱۳۹۶
تکواندو ایران را خودخواهی های عوامل فدراسیون ورییس بازی اقایان خراب کردید بیخود گردن این وان نندازید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۱۲ تير ۱۳۹۶
حاشیه کیلو چنده؟
بفرمائید شایسته سالاری رو رعایت نکردیم و بازیکن سالاری شد این بلا سر تیم امد ملت اینقدرها هم که شما فکر می کنید ساده و بی اطلاع نیستند
Iran (Islamic Republic of)
فرزانه
۱۴:۵۵ ۱۲ تير ۱۳۹۶
اصلا دلیل ناکامی تیم مردان در المپیک همین ضد تکواندو بود. اهل فن میدونه که تیم مقانلو به دلیل ضد تکواندو میتونست نتیجه بگیره.اعتراض منتقدین یا به قول شما حاشیه سازان هم به این بود که چرا وقتی تکواندوکاران ایران توانایی استفاده از انواع تکنیکهای ناب رو دارن برای نتیجه گیری به روشهای دغلبازانه روی آووردن؟ اینطور شد که بعد از گرندپریها و قهرمانی جهان و با اعتراضات سایر کشورها قوانین فدراسیون جهانی تغییر کرد. که تصمیمی کاملا به جا و منطقی بود. چرا که مبارزات ورزشکارانی مثل ایران تکواندو رو زشت کرده بود. اما تیم مقانلو نتونست با قوانین جدید مچ بشه در حالیکه بقیه کشورها کار درست رو انجام میدن. اینطور شد که تیم نتیجه نگرفت. چه بسا بی باک هنوز داره تاوان اون شیوه مبارزه رو پس میده. و به همین دلیل گفته نمیتونستم معجزه کنم. شما نگاه کنید تیم ایران هنوز روی شیاپچانگ لی لی میکرد. اینها میراث مقانلو بود برای بی باک.
اما آقای مقانلو چرا اینها رو هیچ وقت نمیگید؟ شما به عنوان سرمربی هم اون زمان و هم امروز میدونستین اما با زرنگی تمام به جای قبول کردن مسولیت همه تقصیرها رو به گردن دیگران انداختید چون آسونترین راه اینه! خسته نباشید.
Iran (Islamic Republic of)
فرزانه
۱۴:۴۶ ۱۲ تير ۱۳۹۶
مقانلو در حال حاضر شبیه ترین فرد به پوادگره و معلوم نیست حالا هم که در راس تیم نیست چرا اینقدر اصرار داره بهانه های نخ نمای سابقش رو تکرار کنه. چه کسانی تیم آذربایجان رو بزرگ کردن؟ این چه حرفهای خنده داریه؟ بعد از المپیک هم در حالی که ضعف فنی مبارزین شما کاملا مشهود بود همین حرفهای مسخره رو زدید. یک سال از المپیک گذشته هنوز اسم حاشیه سازان رو نگفتین! اول تکلیف حاشیه سازان المپیک مشخص بشه بعد به حاشیه سازان جهانی برسین! عده ای که به قول شما سه مدال طلای جهانی رو ندیدن (که بعد از تبریکات خانواده تکواندو چطور چنین اظهار نظری خیلی غیر منصفانه ست) حرفشون این بود که تیم نباید ضد تکواندو بازی کنه.
Iran (Islamic Republic of)
یک معلم
۱۴:۲۰ ۱۲ تير ۱۳۹۶
مشخص بود شما آخرش می رسید به آذربایجان ...
آخرین اخبار