در نشست خبری مطرح شد؛

تشریح برنامه‌های سیما در تابستان 96/ پخش 9 سریال از شبکه‌های مختلف/ پایان زمان پخش خندوانه و دورهمی اعلام شد

نشست خبری پیرامون معرفی برنامه‌های تلویزیونی در تابستان 96 با حضور دکتر میرباقری معاون سیما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عصر امروز مورخ یکشنبه یازدهم تیر ماه، نشستی تحت عنوان تشریح برنامه‌های تابستان 96 سیما، با حضور مدیران شبکه‌های تلویزیونی و دکتر میرباقری معاون سیما برگزار شد.

 

پخش 431 فیلم سینمایی و  9 سریال تلویزیونی در تابستان 96

 

در ابتدای این نشست مرتضی میرباقری معاون شبکه‌های سیما ضمن خوشامدگویی به اهالی رسانه و مطبوعات، در خصوص برنامه‌های تابستانه سیما گفت: طی تقسیم ‌بندی‌های مناسبتی که در طول سال داریم، سعی کردیم تابستان را هم به عنوان مناسبت مستقل ببینیم چرا که این فصل با توجه به تعطیلات ۱۰۰ روزه‌ای که دارد، مناسبت‌ترین زمان برای برنامه‌های سرگرمی و تفریحی است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های تابستان را به سه بخش در طول شبانه‌روز تقسیم کرده‌ایم، اظهار داشت: در تابستان نیمی از خانواده‌های ایرانی به همراه کودکان، نوجوانان و جوانان خود هستند و زمان بیشتری را در خانه‌ها سپری می‌کنند و ضرورت برای خانواده‌ها بیرون رفتن و تفریح است.

میرباقری ادامه داد: متأسفانه در کشورمان متولی جامعی برای تدوین برنامه‌های تابستان نوجوانان وجود ندارد، در زمانی که من در ریاست جمهوری بودم فکر می‌کردم سازمان ملی جوانان می‌تواند این پرچم را در فصل تابستان بلند کند و مناسبتی به عنوان تابستان مدیریت کنیم. ما در سازمان صدا و سیما تلاش عمده خودمان را برای 93 روز تعطیلی در تابستان انجام می‌دهیم.

معاون شبکه‌های سیما بیان کرد: در تابستان از ساعات اولیه صبح تا پایان شب چندین برنامه را برای عزیزان طبق سیاست‌گذاری‌های کلان خود در نظر گرفته‌ایم​ که بخشی از آنها بنا به ظرفیت تاریخی و فرهنگی کشور است.

وی ادامه داد: ما علاوه بر اینکه شبکه‌هایی را در مقاطع سنی و تخصصی مانند شبکه کودک، نسیم، سلامت، ورزش و ... به صورت ساختاری و موضوعی داریم، به صورت متنوع به برنامه‌هایی با ساختار ترکیبی، مسابقه، مستند و فیلم می‌پردازیم.

میرباقری با اشاره به برنامه‌های تلویزیونی و سریال‌های تابستانه عنوان کرد: ما برای تابستان 431 فیلم سینمایی، 9 سریال تلویزیونی داخلی، 1106 مسابقه، 835 قسمت مستند، 183 قسمت سریال برای بخش تأمینی و 216 قسمت مجموعه تلویزیونی داخلی در نظر گرفته ایم.

وی در ادامه‌ صحبت‌های خود به سه نسل شبکه‌های یک، دو و سه اشاره کرد و ابراز داشت: با افزایش ظرفیت برنامه‌های تلویزیونی ما ظرفیت پخش مجموعه‌های تلویزیونی را از سه سریال در ماه به چهار یا پنج مجموعه افزایش داده‌ایم، به نوعی که اگر ما در ماه چهار مجموعه در حال نگارش داشته باشیم، هر ماه با ۴۰ سریال در مرحله تولید و چهار مجموعه نمایشی در پخش می‌توانیم، چهار سریال داخلی را در روز پخش کنیم. 

 معاون شبکه‌های سیما خاطرنشان کرد: از میان سه نسل اول شبکه‌های سیما؛ شبکه یک، سه و پنج از ابتدای تابستان کار خود را در بخش سریال شروع می‌کنند و شبکه دو سیما از نیمه تابستان با پخش مجموعه تلویزیونی خود به دیگر شبکه‌ها اضافه خواهد شد. همچنین شبکه نسیم نیز مجموعه‌ای را در دست آماده‌سازی دارد که اگر به تولید برسد ما می‌توانیم پنج عنوان مجموعه تلویزیونی در ماه داشته باشیم.

میرباقری عنوان کرد: برنامه «دورهمی» تا پایان امسال در شبکه نسیم خواهد بود و اگر به شبکه دیگر برود با رویکرد و نام دیگر است. همچنین، سریال «سرزمین کهن» ربطی به قوم بختیاری ندارد و عنوان این خانواده بختیاری است. برای این سریال فاخر هزینه‌های سنگینی شده است و از گروه قوی برخوردار بوده  که امیدواریم انشا الله تا برطرف شدن مشکلات بتوانیم آن را به روی آنتن ببریم.

معاون سیما درباره‌ حاشیه‌های پیش‌آمده برای انتشار صحبت‌های رئیس‌جمهور در قالب زیرنویس شبکه خبر و آنچه تحریف این سخنان عنوان شده است، اظهار کرد: اگر به صورت حقوقی این ایراد به صداو سیما وارد شود، یقینا نسبت به آن اقدام و برخورد خواهد شد. اگر این اشتباه متعلق به بخش سیما باشد، سریعا با آن برخورد می‌کنیم و اگر مربوط به حوزه خبر باشد قطعا باید پیگیری شود. ما با دولت هیچ موضعی نداریم.فقط برخی از نکات در زمان انتخابات بود که چون آقای روحانی مثل افراد دیگر یک کاندیدا بود نمی‌توانستیم تفاوت قائل شویم.

میرباقری افزود: ایرادی که در سریال «زیر پای مادر» وجود دارد این است که سریال‌ها معمولا باید در چند قسمت فرود بیایند اما این سریال در یک قسمت فرود آمد، به قول معروف در آخرین قسمت سریال با سر به زمین خورد.

میرباقری در ادامه این نشست اظهار کرد: آن برخوردی که در نشست خبری «زیر پای مادر» اتفاق افتاده اشتباه بود حتی زمان برگزاری آن. برگزاری آن جلسه، غیرحرفه‌ای بود و تذکری جدی درباره این موضوع به تهیه‌کننده سریال داده شد. از لحاظ خط قرمزهای صداو سیما، هیچ تغییری در سازمان صدا و سیما اتفاق نیفتاده است. اتفاق برنامه «دعوت» بسیار سهوی بوده است و هیچ عمدی در کار نبوده است. درباره موضوع «خندوانه» بسیار گلایه‌مند هستیم که صحبت‌های دوستان را به هم چسبانده و نشان دادید. هیچ عمدی در موضوعات برنامه «خندوانه» وجود نداشته است. ناظران سیما انسان هستند و انسان ممکن الخطاست.

وی اظهار کرد: درباره برنامه «ثریا» هیچ شخصی دستور نداده است که این برنامه پخش نشود. درباره سریال «حضرت موسی» متن این سریال هنوز نهایی نشده است و هنوز با تیم سازنده به تفاهم نرسیده‌ایم. نمی‌دانم چرا برخی از دوستان می‌خواهند انگ نبود بودجه به موضوع فیلم و سریال تلویزیون بزنند. من در این نشست اعلام می‌کنم سازمان صدا و سیما هیچ مشکلی مالی برای ساخت فیلم و سریال ندارد.

 میرباقری در پایان در خصوص برنامه‌های ماه مبارک رمضان عنوان کرد: با عنایت به اینکه ماه مبارک رمضان امسال با تاریخ  14 و 15 خرداد ماه مصادف شده​ بود و شب‌های پرفضیلت قدر را داشتیم، مجبور بودیم در صورت به روی آنتن بردن سریال‌های طنز  حدود 10 قسمت از آن را حذف کنیم بنابراین به اتفاق مجموعه‌های تلویزیونی طنز را برای ماه تابستان کنار گذاشتیم.

 

 «در جستجوی آرامش» مهمان تابستانه شبکه پنج سیما

 

همچنین، مجید زین‌العابدین مدیر شبکه پنج سیما، در این نشست در خصوص​ برنامه‌های تابستان این شبکه گفت: ما در شبکه پنج به همت مدیران سیما و پشتوانه مدیران شبکه‌ پنج توانستیم سریال‌های خود را به مرحله پخش برسانیم، ما پیش از این اعلام کردیم که ۲۰ سریال در دست نگارش داریم، و امروز شاهد پخش ۴۰ قسمت مجموعه تلویزیونی «در جستجوی آرامش» به کارگردانی سعید سلطانی در روزهای پنجشنبه و جمعه هستیم و همچنین در شب‌های زوج سریال «لژیونر» را در ۱۵ قسمت خواهیم داشت. 

 وی در ادامه از بازگشت برنامه تلویزیونی «رنگین کمان» به روی آنتن خبر داد و گفت: بعد از این، پس از سال‌ها مسابقه تلفنی را با عنوان «پلاک۵» خواهیم داشت و جنگ شبانه «شب‌های فیروزه‌ای» را در شهرهای مختلف ایران به پخش خواهیم رساند.

 

«هفت» به شبکه سه می‌آید

 

در ادامه علی اصغر پورمحمدی مدیر شبکه سه سیما درباره برنامه‌های تلویزیونی و سریال‌سازی خود گفت: ما در جدول پخش برنامه‌ها، از ساعات صبحگاهی با برنامه «حالا خورشید» کار خود را شروع خواهیم کرد و در ادامه برنامه «طبیب»، سری جدید «جادوی صدا»، «هواتو دارم» و «نون جوانی» را خواهیم داشت.

وی در صحبت‌های خود به پخش‌ دو سریال «پنچری» و «لیسانسه‌ها» اشاره کرد و نوید پخش سری جدید برنامه تلویزیونی «هفت» را داد.

پور محمدی در پایان​ در خصوص اجرای برنامه تلویزیونی «هفت» تأکید کرد: برنامه سینمایی «هفت»، به زودی شروع خواهد شد و این وقفه به علت مشخص نشدن مجری  برنامه اتفاق افتاده است.

 

سریال دفاع مقدسی «یحیی» از شبکه دو سیما

 

محمدرضا جعفری جلوه مدیر شبکه دو سیما از جمله مدیرانی بود که در خصوص برنامه‌های تابستانه خود اظهار داشت: ما در رویکرد برنامه‌های خانواده، «کام شیرین»، «با صبح» و جنگ شبانه «باغ ملی» را به روی آنتن خواهیم برد.

وی افزود: جنگ شبانه «باغ ملی» از شنبه تا سه‌شنبه بعد از گفتگوی ویژه خبری پخش خواهد شد و برنامه دیگر با عنوان «نگی نگفتی» را در جدول پخش خواهیم داشت و‌ سری جدید برنامه «ورزش از نگاه دو» نیز به روی آنتن خواهد رفت.

 جعفری جلوه، از بازگشت برنامه تلویزیونی «تصویر زندگی» خبر داد و درباره مجموعه‌های تلویزیونی این شبکه گفت: از نیمه تابستان سریال «گمشدگان» را در 30 قسمت خواهیم داشت و از ابتدای هفته دفاع مقدس مجموعه تلویزیونی«یحیی» در ۱۵ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای تا پایان تابستان در جدول پخش قرار خواهد گرفت.

 

پایانی نزدیک برای خندوانه و دورهمی

 

همچنین؛ محمد احسانی مدیر شبکه نسیم، پیرامون برنامه‌های تابستانی این شبکه‌ اظهار داشت: ما تا پایان شهریور ماه برنامه تلویزیونی «خندوانه» را به روی آنتن خواهیم داشت و تا پایان مرداد ماه برنامه تلویزیونی «دورهمی» به پخش خواهد رسید و از آن پس گلچین این برنامه تلویزیونی و «حراج موزه دورهمی» را در دستور کار داریم.

وی در ادامه با بیان اینکه سری جدید برنامه «کتاب باز» را با اجرای سروش صحت داریم، افزود: همچنین باربد بابایی به مدت سه شب در هفته با عنوان «دلویزیون» و برنامه «وقتشه» با  اجرای کامران تفتی با موضوع ازدواج جوانان را در دستور کار خواهیم داشت. 

  

سری جدید برنامه دستپخت از شبکه یک سیما/ سریال پرستاران را از سر بگیرید

 

علیرضا برازش درباره برنامه‌های شبکه یک عنوان کرد: ما تغییری در کنداکتور داده‌ایم که «فرمول یک» با توجه به رسیدن به فصل تابستان، عصرها پخش می‌شود. همچنین مدتی است که برنامه «سینما یک» نیز به شبکه بازگشته است. همچنین به زودی دوره جدید مسابقه «دستپخت» روی آنتن می‌رود.

وی ادامه داد: برنامه‌های شبانه ما مدتی به خاطر ماه رمضان روی آنتن نبود که دوباره شروع می‌شود. همچنین در باکس سریال اکنون سریال «ایستاده در غبار» پخش می‌شود و بعد از آن سریال «پرستاران» را داریم و سپس «پرواز در ارتفاع صفر» روی آنتن می‌رود.

 

محمد سرشار مدیر شبکه کودک نیز با اشاره به تعاملاتی که با ترکیه برقرار کرده‌اند، عنوان کرد: هم اکنون در بازار فیلم در اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی آثاری داریم.

وی افزود: با دستور معاون سیما مرکز سیمافیلم بخشی از ظرفیت خود را روی کارهای رئال نمایشی می‌گذارد که به همین منظور چهار مجموعه در دستور کار قرار گرفته است. ما مجموعه «بچه‌های ساختمان گل‌ها» را داشتیم که از نوروز امسال روی آنتن رفت و به دلیل شیوه جدید آموزش حجاب حاشیه‌هایی داشت و حالا سری جدید این برنامه هم پخش می‌شود.

سرشار عنوان کرد: اتفاق دیگر پخش مجموعه‌های خارجی بود که ادامه دارد و ما هر روز یک قسمت از یک سریال جدید را در کانال‌های پویا و نهال پخش می‌کنیم.

 

«نیمرخی» دیگر در راه است


سالم مدیر شبکه نوجوان گفت: ۱۳ مرداد ماه افتتاح رسمی شبکه امید است.

وی افزود: همچنین برنامه‌هایی ورزشی برای نوجوانان داریم. همچنین برنامه «کارستان» و مسابقه‌هایی را هم در نظر داریم و از دیگر فعالیت‌هایمان راه‌اندازی باشگاه امید است که تولیدکنندگان نوجوان در آن حضور دارند که طرحی مشابه «نیمرخ» است.


محمدزاده مدیر شبکه قرآن نیز بیان کرد: برنامه «اسرا» به زودی کلید می‌خورد.


وی ادامه داد: برنامه «زبان قرآن» به صورت عمومی و ساده تولید شده است که جنبه آموزشی دارد و به زودی روی آنتن می‌رود. برنامه‌ای هم با نام «نیمرخ» داریم که از امروز روی آنتن می‌رود.

 

احمد سفیدی مدیر شبکه سلامت هم در این نشست عنوان کرد: ما چند عنوان برنامه طراحی کرده‌ایم از جمله یک مسابقه خانوادگی در ۱۰۰ قسمت و همچنین برنامه «حال خوب» که در حوزه روانشناسی است. همچنین برنامه «این یک بازی است» خانوادگی است که در حوزه سلامت روان و سلامت اجتماعی تولید می‌شود برنامه «لوتوس» و «من یک چاق خوشحال هستم» و «تولد یک پروانه» از دیگر برنامه‌های جدید ما هستند.

 

ادامه برنامه «جهان‌آرا» در  شبکه افق

 

رمضان‌نژاد مدیر شبکه افق در این نشست گفت: برنامه «جهان آرا» که پیش از این سه شب در هفته پخش می‌شد یک شب دیگر هم به آن اضافه می‌شود. همچنین فصل جدید برنامه «خونه به خونه» را داریم. چندین مستند هم داریم و برنامه «هوای تازه» که به مسائل زیست محیطی می‌پردازد نیز روی آنتن شبکه افق می‌رود.

 

سلیم غفوری مدیر شبکه مستند اظهار کرد: برنامه‌های ما در تابستان صرفا یا مستند است و یا با موضوع مستند. مجموعه «مادران ایران» را با موضوع بانوان و خانواده داریم و در مجموعه «به اضافه مستند» جدیدترین مستندها را بررسی می‌کنیم. همچنین به شکل روزانه یک مستند علمی ساعت ۱۶ پخش می‌کنیم و فصل دوم جشنواره مستند را تابستان روی آنتن داریم که روزهای زوج پخش می‌شود.

 

مژده به طرفداران تله تئاتر 

 

رضا پورحسین مدیر شبکه چهار نیز در سخنانی گفت: سری جدید تله تئاترهای شبکه چهار از مهرماه روی آنتن می‌رود.

وی در تشریح برنامه‌های تابستان شبکه چهار سیما، با تأکید بر نگاه جدی تلویزیون و شبکه چهار به کتاب به برنامه «پاراگراف» اشاره کرد که از شب گذشته پخش خود را آغاز کرده است.

 

انتهای پیام/

                                                                     برنامه‌های تابستان ۹۶ در قاب تلویزیون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
کاش سریال مختارنامه هم پخش میشد
Iran (Islamic Republic of)
مصطفي
۱۸:۴۵ ۲۰ تير ۱۳۹۶
خیلی عالیه چه خوب
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۱:۴۹ ۱۲ تير ۱۳۹۶
برنامه محله گل وبلبل /و هندونه را برا زمستان باز پخش کنید//حالا چون هوا گرمه برنامه های زمستان گذشته را برامون پخش کنید//با تشکر از برنامه خوبتان/مرگ بر امریکا
آخرین اخبار