سبحان‌الهی مطرح کرد؛

ایجاد مرکز مطالعات اروپا در دانشگاه خوارزمی

رئیس دانشگاه خوارزمی از ایجاد مرکز مطالعات اروپا جهت تقویت دیپلماسی علمی و فناوری در پرتو گسترش روابط با اتحادیه اروپا و ظرفیت سازی علمی در این دانشگاه خبر داد.

ایجاد مرکز مطالعات اروپا در دانشگاه خوارزمیبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  محمدعلی سبحان‌الهی رئیس دانشگاه خوارزمی در نشست اتحادیه اروپا با دانشگاه خوارزمی که امروز برگزار شد، اظهار کرد: در تاریخ روابط خارجی اروپا همواره نقش مهمی داشته و تعدیل نفوذ قدرت‌های دیگر و تقویت موقعیت قدرت و چانه‌زنی ایران مهم ترین‌ دستاورد آن بوده است.

وی ادامه داد: بر اساس روابط اقتصادی و سیاسی دیرینه میان ایران و کشورهای اروپایی که با فراز و فرودهای متعددی مواجه بوده است، روابط فرهنگی بین 2طرف در قالب شبکه‌ای از موسسات و فعالیت‌هایی مانند تاسیس‌ نهادهای اجتماعی و فرهنگی رفت‌ و آمد مردم به ویژه دانشجویان و تقویت ارتباط میان کشورهای اروپایی و ایران افزایش یافته است به طوری که بستری قوی برای گفت و گو میان 2طرف در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و علمی  فراهم کرده است.

رئیس دانشگاه خوارزمی افزود: با به سرانجام رسیدن مذاکرات هسته‌ای زمینه برای گسترش ارتباط علمی و دانشگاه با کشورهای اروپایی بیش از پیش فراهم شده است به طوری که هیات‌های متعدد علمی و آموزشی از کشورهای اروپایی به ایران آمده‌اند و هیات‌های متعددی از دانشگاه‌های ایران به دانشگاه‌های اروپایی رفته‌اند، در واقع این واقعیت است که مبادلات علمی و دانشگاه میان طرفین اولویت ویژه ای دارد.

سبحان‌الهی افزود: با توجه به علاقه ایرانیان به اروپا همواره یکی از حوزه‌های مهم مطالعاتی در دانشکده حقوق و علوم سیاسی و علوم اجتماعی،مطالعات اروپا از ابعاد مختلف سیاسی اجتماعی حقوقی و روابط خارجی بوده است.

وی بیان کرد: جهت تقویت دیپلماسی علمی و فناوری در پرتو گسترش روابط با اتحادیه اروپا و ظرفیت‌سازی علمی و ارتقاء مطالعات اروپا در کشور مراکز مطالعات اروپا در دانشگاه‌های تهران و خوارزمی ایجاد شده است و به زودی در دانشگاه اصفهان نیز آغاز به فعالیت می‌کند.

رئیس دانشگاه خوارزمی تصریح کرد: مهم ترین هدف مرکز مطالعات اروپا در این دانشگاه تسهیل‌گری مبادلات علمی میان نهادهای علمی  ایران و اروپا و همچنین کمک به بهبود تصویر علمی و فرهنگی ایران نزد اتحادیه اروپا و برعکس است.

سبحان‌الهی تصریح کرد: وظیفه این مرکز انجام طرح‌های پژوهشی در زمینه‌های مختلف علمی در روابط با اتحادیه اروپا و برقراری روابط فعال و سازنده میان دانشگاه‌ها در زمینه‌های مطالعات اروپا و مشارکت فعال در برگزاری نمایشگاه است.

وی یادآور شد: امید است در سایه گسترش فعالیت‌های علمی و پژوهشی این مرکز و اجرای بحث و برنامه‌های مشترک با اروپا زمینه شناسایی و معرفی اتحادیه اروپا در دانشگاه و مدارس ایران افزایش یافنه و بستر مناسب برای افزایش ارتباطات و تعاملات علمی و تکنولوژیک بین دانشگاه‌های  ایران و کشورهای اروپایی بیش از پیش فعال و تقویت شود.

انتهای پیام/

تاسیس نهادهای اجتماعی سبب افزایش ارتباط ایران و کشورهای اروپایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.