شاکری مطرح کرد؛

ایمنی میدان امام خمینی (ره) در معرض خطر است

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: ایمنی میدان امام خمینی به دلیل گودبرداری‌های متعدد و نزدیک به هم در معرض خطر جدی قرار دارد.

 به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اقبال شاکری در سیصد و پنجاه و ششمین جلسه شورا با اشاره به اینکه فرودگاه امام خمینی (ره)همچنان جایگاهی در خور شان نام امام و نظام جمهوری اسلامی ایران ندارد،گفت: وضعیت نا مناسب ورود و خروج ، نبود ظرفیت مناسب در پارکینگ‌ها و ترافیک سنگین ایجاد شده در محور‌های مواصلاتی به فرودگاه، سبب شده مسافران با مشکلات بسیاری مواجه شوند.

وی افزود: چند روز گذشته به علت بسته شدن ترمینال خروجی فرودگاه و گلوگاهی که پلیس ایجاد کرده بود ترافیک شدیدی ایجاد شد که موجب درگیری بین صاحبان خودرو، تاکسی‌ها و عوامل فرودگاه شده بود.

شاکری خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: از وزیر راه و شهرسازی می‌خواهیم که نسبت به ساماندهی فرودگاه و به ویژه ایجاد پارکینگ‌های موقت و بلند مدت اهتمام جدی داشته باشد.

وی همچنین افزود: امیدواریم خط مترو فرودگاه امام هر چه زودتر راه اندازی شود تا از حجم ترافیک در این محدوده کاسته شود.

شاکری در ادامه سخنان خود به گود برداری‌های انجام شده در میدان امام خمینی اشاره کرد و گفت: اقدام شهرداری منطقه ۱۲ در گود برداری مجدد در ضلع شمال میدان امام خمینی (ره) برای ساخت یک سازه تبلیغاتی در مجاورت گود برداری ساختمان خانه شهر، به لحاظ ایمنی گود و ایمنی شهروندان در ترافیک عبوری از این محدوده، نگران کننده است.

رئیس کمیته عمران شورا تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته حدود ۱۲ متر گود برداری در فاصله یک متری از گود خانه شهر در حال انجام است که باعث قطع شدن ۴۰ عدد از نیلینگ‌های محافظ گود خانه شهر شده و با توجه به سپری شدن حدود ۲ سال و نیم از عمر سازه نگهبان گود خانه شهر، انجام این عملیات عمرانی در مجاورت این گود نگران کننده است.

شاکری گفت: این عملیات با هدف ایجاد فضای تبلیغاتی و کسب درآمد، خلاف منطق و غیر عاقلانه است و به شهرداری منطقه ۱۲ تذکر داده می دهیم که هر چه سریعتر نسبت به رفع موارد غیر ایمن اقدام کند.

انتهای پیام/

فرودگاه امام(ره) جایگاهی در خور شان امام و نظام ندارد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار