شیراز؛

فراخوان جشنواره مطبوعات و رسانه های برخط فارس

فراخوان ارسال آثار برای جشنواره مطبوعات و رسانه های برخط فارس اعلام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ صابر سهرابی رئیس گروه اطلاع رسانی و مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: علاقه مندان به شرکت در دومین جشنواره مطبوعات و رسانه های برخط فارس می توانند تا 30 مردادماه 96 آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.


وی افزود: این جشنواره با همکاری این اداره کل و خانه مطبوعات لارستان، با هدف تعالی رسانه ها و نشریات مکتوب و برخط استانی برگزار می شود.


سهرابی بیان کرد: علاقه مندان برای شرکت در جشنواره مطبوعات و رسانه های برخط فارس می توانند در مهلت تعیین شده با مراجعه به سایت Fars.pressfestival.ir نسبت به ارسال اسکن آثار چاپ شده، عکس صاحب اثر، معرفی نامه نشریه، کارت ملی، شماره تلفن ثابت و همراه خود به دبیرخانه جشنواره اقدام کنند.


وی ادامه داد: با هدف افزایش رقابت موثر و سازنده برای تعالی و توسعه محتوایی مطالب مطبوعات و خبرگزاری‌ها، از همه روزنامه‌نگاران، خبرنگاران، نویسندگان، اصحاب مطبوعات و رسانه‌های برخط برای شرکت در این جشنواره دعوت می کنیم.


سهرابی اظهار کرد: این جشنواره در سه بخش حرفه‌ای، ویژه و پیشنهادی برگزار می شود که در بخش ویژه امکان ارسال آثاری در قالب سر مقاله و یادداشت، عکس، طراحی و صفحه آرایی، تیتر، خبر، مصاحبه و گزارش برای مطبوعات وجود دارد همچنین رسانه های برخط می توانند در بخش یادداشت، خبر، مصاحبه و گزارش در این جشنواره شرکت کنند.


وی، در بخش ویژه این جشنواره علاقه مندان می توانند تولیدات تحلیلی خود را که در مطبوعات محلی با موضوع شعار سال "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال"درج شده ارسال کنند.


سهرابی، در مورد بخش پیشنهادی دومین جشنواره مطبوعات و رسانه های برخط استان، گفت: این بخش باموضوع هایی از جمله دفاع مقدس، فرهنگ عمومی با تکیه بر تولید محتوای بومی، حقوق شهروندی، محیط زیست و میراث فرهنگی و بایدها و نبایدها، بحران آب با محوریت راهکارهای پیش روی بحران آب در ایران، زندگی آب در دست ما و زندگی ما در دست آب، اقتصاد سالم اسلامی و برجام، پذیرای آثار علاقه مندان است.


وی تصریح کرد: ظرفیت پذیرش آثار در هر رشته، 2 اثر است و هر فرد حداکثر در سه رشته امکان حضور در جشنواره را دارد و بر این اساس هر متقاضی می تواند در مجموع ٦ اثر خود را برای حضور در جشنواره ارسال کند، اما در نهایت در هر رشته سه اثر حائز رتبه های اول تا سوم خواهند شد.


سهرابی با اشاره به اینکه، مطالب غیر محلی و غیر استانی مندرج در نشریات از دور رقابت حذف خواهند شد، گفت: آثاری در جشنواره امسال مورد پذیرش قرار می گیرند که در بازه زمانی اول خرداد 95 لغایت اول خرداد 96در مطبوعات مکتوب محلی (استانی) منتشر شده باشند.


او افزود: آثار و مطالب بدون امضا و یا با امضای مستعار در این جشنواره پذیرفته نمی‌شوند و افزون بر این ارسال اصل روزنامه یا نشریه ای که آثار شرکت کنندگان در آنها به چاپ رسیده نیز الزامی است.


سهرابی اظهار کرد: همچنین مطالب مربوط به مطبوعات لغو مجوز شده، بدون مجوز و همچنین بولتن‌های داخلی اداره ها در این جشنواره پذیرفته نخواهند شد.


وی ادامه داد: براساس برنامه ریزی انجام شده، مدیران مطبوعات محلی می‌توانند مدارک و آثار خبرنگاران، سردبیران و عکاسان خود را به صورت یکجا در قالب یک فایل اختصاصی از طریق رایانامه جشنواره به دبیرخانه ارسال کنند.


سهرابی گفت: فعالان رسانه ها در صورت مواجه شدن با هر گونه پرسشی در ارتباط با برگزاری این جشنواره می توانند از طریق شماره های تلفن ٥٢٢٥٣٠٤٦ ٠٧١ و ٥٢٢٤٨٠٢٦ ٠٧١ (داخلی ٢-٤-٧) با دبیرخانه جشنواره تماس بگیرند.


وی بیان کرد: رایزنی ها در مورد مکان و زمان برپایی آیین اختتامیه این جشنواره در حال انجام است و به زودی اعلام می شود، اما بی شک این مراسم تا پایان تابستان و یا اوایل پاییز سال 96 برگزار خواهد شد.


رئیس گروه اطلاع رسانی و مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در مورد جوایز این دوره از جشنواره تصریح کرد: تلاش ما براین است به نفرات اول تا سوم هر بخش به ترتیب یک سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی به عنوان هدیه اهدا شود.
انتهای پیام/ر

جشنواره مطبوعات و رسانه های برخط فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.