دبیر شورای عالی امنیت ملی؛

هیچ تهدید نظامی امنیت ایران را تهدید نمی‌کند‌

علی شمخانی گفت: هیچ تهدید نظامی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای امنیت ما را تهدید نمی‌کند.

هیچ تهدید نظامی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای امنیت ایران را تهدید نمی‌کند‌به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، علی شمخانی عصر امروز در جلسه شورای اداری خراسان رضوی اظهار داشت: امنیت امروز جمهوری اسلامی ایران، ناشی از نوع حاکمیت، باورهای دینی و تجربه اداره حکومت مستقل از بیگانگان است، دیگران نیز که از بیرون به کشور ما نگاه می‌کنند، ایران را کشوری بسیار مقتدر ارزیابی می‌کنند زیرا دارای ثبات و امنیت هستیم و براساس یک الگوی سیاسی خاص اداره می‌شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی بیان کرد: کشور ما در قیاس با سایر کشورها دارای امتیازات برجسته‌ای است و همین موضوع تبدیل به نگاه و گفتمان غالب مردم کشور خودمان نیز شده و پرستیژ اجتماعی بالایی را نیز برای ایران به ارمغان آورده است.

شمخانی تصریح کرد: ایران نه مانند برخی کشورها 400 میلیارد هزینه برای خرید امنیت خود می‌کند و نه جزیره می‌خرد که توسعه‌اش نفوذ پیدا کند و شاهدیم که در جریان انتخابات نیز دو جناح سیاسی بدون اصطکاک با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وی افزود: دستاوردهای امنیتی ما بسیار مناسب است، اما فاصله زیادی در مقابل میان این امنیت با آسیب‌های اجتماعی وجود دارد، برای مثال خراسان رضوی پس از تهران جمعیت حاشیه‌نشین بالایی دارد و البته بسیاری از این آسیب‌ها از مسائل معیشتی و رفاهی ناشی می‌شود.

شمخانی با اشاره به مسئله اقتصاد مقاومتی بیان کرد: سال‌ها در مورد اینکه کدام شیوه اقتصادی برای اداره کشور مطلوب است بحث شد و در نهایت اقتصاد مقاومتی از دل جامعه بیرون آمد و مراحل تدوین دانشگاهی خود را طی کرد و امروز از نظر راهبرد اقتصادی مشکلی نداریم.

وی خاطرنشان کرد: امسال نیز سال تولید و اشتغال نامگذاری شده و از سوی دیگر مسئله اقتصاد مهمترین مسئله در امنیت ملی ماست، هیچ تهدید نظامی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای امنیت ما را تهدید نمی‌کند و در مقابل مهمترین مسئله ما اقتصاد و معیشت است که متناسب با مولفه‌های امنیت ملی رشد نکرده است.

شمخانی با عنوان اینکه اگر مسائل اقتصادی حل شود سایر مسائل ما نیز قابل برطرف شدن است تاکید کرد: باید به این باور برسیم که وقتی مقام معظم رهبری بر مسئله اقتصاد تاکید می‌کنند این مسئله، مهم‌ترین مسئله ما است زیرا وقتی این مسئله بر دشمن عیان شود که با اهرم اقتصادی ما را می‌تواند تحت فشار قرار دهد دست به تحریم می‌زند.

وی با اشاره به اینکه باید همانطور که توسعه قدرت فنی در مذاکرات هسته‌ای نتیجه داشت، تلاش برای داشتن اقتصاد قابل اعتماد و بومی می‌تواند دشمن را مایوس کند، گفت: در سه سطح ساختار، سیاست و تحریم بیرونی مشکلات واحدی در اقتصاد ما مورد هدف است و از به حاشیه پرداختن نباید ما را از این موضوع مهم غافل کند.

شمخانی با بیان اینکه البته در اقتصاد در کنار کارآمدی و دفع نگاه جناحی و جلوگیری از مانع شدن ابزار نظارتی و بازرسی به عنوان مانع تصمیم بهینه باید فکری برای اقتصاد ملی کرد، خاطرنشان کرد: باید برای اقتصاد نیز در یک جا تصمیم‌گیری کنیم و به آن عمل کنیم. هزینه حل یک مسئله اقتصادی در مرحله سیاسی بسیار بیشتر است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: امروز مهم‌ترین مسئله امنیت ملی ما اقتصاد است و در درون این موضوع مسئله فساد نیز وجود دارد که پاشنه آشیل اقتصاد است. علاوه بر مبارزه با تحریم‌ها، باید به صورت همزمان هم سیاست صحیح اقتصادی را به کار بگیریم و هم اینکه در راستای اصلاح ساختار اقتصادی قدم برداریم و مبارزه با فساد اقتصادی را نیز در اولویت قرار دهیم.

شمخانی تصریح کرد: برای حل مشکلات اقتصادی همه باید دست به دست هم بدهیم و آن را صرفاً وظیفه دولت و حاکمیت ندانیم و هر کس باید وظیفه خود را به درستی انجام دهد تا در حل مسئله اقتصادی که تاکنون هم تاخیر زمانی داشته‌ایم موفق شویم.

وی ادامه داد: در سطح استان‌ها نیز مهمترین مسائل مربوط به اقتصاد است و دستگاه‌های نظارتی باید در این زمینه با شجاعت برای برخورد با فساد ورود کنند؛ نظام اداری استان باید دغدغه توسعه استان را داشته باشد و مبنای آن شایسته سالاری در تولید ثروت باشد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه امروز مدیری قوی است که بتواند تولید ثروت کند، افزود: منابع مالی ما نامحدود نیست، باید بخشی از سیستم که تولید ثروت می‌کند را تقویت کنیم تا توزیع صحیحی داشته باشیم.

شمخانی با اشاره به اینکه روحانیت در میان مردم حاضر هستند و اگر بخشی از وقت ائمه جمعه صرف ارتباط با مسائل حوزه تولید شود ثمرات زیادی خواهد داشت اضافه کرد: نباید در مقابل مسئله فساد رحم داشته باشیم زیرا این مسئله خیانت به خون شهدا است.

وی گفت: چقدر خوب است که بخش ثابتی از خطبه‌ در نماز جمعه مسایل اقتصادی منطقه خود باشد. روحانیت در میان اقشار کارآفرین و کارگر حضور یابند و محل رجوع این افراد نیز ائمه جمعه و روحانیون باشد.

انتهای پیام/ز

حضورمستشاری ایران در عراق و سوریه برای دفاع از محور مقامت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۱:۱۶ ۱۲ تير ۱۳۹۶
فقط وحدت
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۲۰:۱۸ ۱۱ تير ۱۳۹۶
مسئولین محترم عمل کنید
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۰:۱۱ ۱۱ تير ۱۳۹۶
الحمدا....