ساری،

۵۴۰ مرکز ترک اعتیاد زیر چتر حمایتی دولت

بیش از ۵۴۰ مرکز ترک اعتیاد در استان تحت نظارت دقیق اداره می‌شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، علیرضا یونسی معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران در همایش انجمن معتادان گمنام شهرستان محمود آباد در سالن پهلوان توکلی گفت: همه تلاش دولت این است که معتادان را از مواد مخدر سنتی و صنعتی جدا کند و آن‌ها را به سمت متادون درمانی سوق دهد.

وی افزود: بخش دیگر کار دولت برخورد با محلات آلوده است و در مازندران حدود ۳۰ محل آلوده مثل عباس‌آباد نکا، ترک محله ساری، نوبنیاد ساری، سمنا دشت قائم‌شهر، امت‌آباد آمل وجود داشت که دولت وارد شد تا با این محلات برخورد کند.


یونسی در ادامه بیان کرد: وقتی برای اولین بار محله عباس آباد نکا را دیدم بسیار نگران شدم و گفتم واقعا این‌ها فرزندان ما هستند چرا چنین وضعیتی دارند و البته خدا هم کمک کرد و الان یکی از محلات خوب نکا شده است و مردم هم همت کردند و این محلات به سمت بازسازی و بهسازی رفت.


معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران افزود: همه این کار‌ها به کمک مراجع قضایی، نیروی انتظامی، کمیته امداد، بهزیستی و شهرداری انجام شد و دولت تصمیم گرفت که در شهر‌ها و روستا‌های استان معتاد متجاهر وجود نداشته باشد؛ و این امر الان در حال انجام هست و به کمک نیروی انتظامی الان معتاد متجاهر در مازندران وجود ندارد و به محض مشاهده به مراکز بازپروری سوق داده می‌شوند.


این مسؤول درباره نگاه دولت به فرد معتاد بیان کرد: امروز نگرش دست‌اندرکاران در رابطه با فرد معتاد این است که او یک انسان و بنده خداست و ارزشش بسیار بالاست، اما بیمار است و نیاز به کمک و دستگیری و مساعدت دارد پس باید به معتاد کمک کرد تا بهبود پیدا کند و به جامعه برگردد.


یونسی درباره نگاه دولت به بخش خصوصی در مبارزه با مواد مخدر گفت: امروز دولت تلاش می‌کند که امر مبارزه با مواد مخدر را اجتماعی کند و از مجموعه انجمن معتادان گمنام هم سپاسگزار هستیم که برای درمان بیماران مواد مخدر وارد شده و الان همه باید بیایند، چون خطر امروز همه خانواده‌ها را تهدید می‌کند و از راه دانشگاه، مدرسه، اداره، کارخانه وارد می‌شود.


وی افزود: به همین منظور دولت از یک سو مبارزه با قاچاقچیان را شدت بخشیده و در سال گذشته بیش از ۵/۳ تن انواع مواد مخدر در مازندران کشف و شبکه‌های تهیه و توزیع متلاشی شدند و روزانه نیروی انتظامی سرپنجه‌های توزیع در شهرستان‌های مازندران را جمع‌آوری می‌کنند.


معاون سیاسی امنیتی استاندارمازندران گفت: امروز شیشه که تا دیروز کیلویی ۲۸ میلیون تومان بود به دلیل برخورد بسیار عالمانه و خوب با سوداگران مرگ الان به سختی کیلویی ۶۸ میلیون تومان پیدا می‌شود و نشان می‌دهد که پیگیری و اقدامات واقعاً مؤثر بوده است.


یونسی افزود: بیش از ۲۵ درصد به میزان سازمان‌های مردم‌نهاد اضافه شده و برای نخستین‌بار تمام تشکل‌های مردم‌نهاد سازماندهی شده و دولت کمک می‌کند تا رسالت خودشان را در برابر همنوعان و مردم به خوبی انجام دهند.


انتهای پیام/ع

 

۵۴۰ مرکز درمانی معتادان زیر نظارت دولت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.