ساندی تایمز خبر داد: دروغ نیروهای هوایی انگلیس درباره کشتار غیرنظامیان افغان

پلیس سلطنتی ارتش انگلیس از دروغ‌گویی و مخفی نگه داشتن اطلاعات کشتار غیرنظامیان افغان توسط نیروی هوایی انگلیس پرده برداشت.

ساندی تایمز خبر داد: دروغ نیروهای هوایی انگلیس درباره کشتار غیرنظامیان افغانبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، "پلیس سلطنتی ارتش" انگلیس (که مسئول کنترل نیروهای ارتش است) اعلام کرد "نیروی هوایی ویژه انگلیس" (ساس) مظنون به دادن اطلاعات غلط درباره جرایم جنگی و مخفی نگه داشتن اطلاعات درباره کشتار غیرنظامیان افغان است.
بر این اساس، روزنامه ساندی تایمز انگلیس فاش کرد شواهدی در دست است که نشان می‌دهد غیرنظامیان افغانِ متهم به ارتباط با گروه طالبان، در حملات شبانه به خانه‌های خود جانشان را از دست داده‌اند.

تحقیقات پلیس سلطنتی ارتش ثابت کرد نیروی هوایی انگلیس با مدارکی جعلی، نیروی هوایی افغانستان را مسئول این کشتار معرفی کرده‌اند. این درحالی است که نیروی هوایی افغانستان نقش پشتیبان نیروهای انگلیسی را برعهده داشتند.

در سال 2014، پلیس سلطنتی ارتش تحقیقات خود درباره جرایم جنگی رخ داده از سال‌های 2011 تا 2013 در افغانستان را آغاز کرد. این اقدام یکی از بزرگترین تحقیقات در انگلیس بود که بیش از یک صد افسر نظامی بر روی آن کار می‌کردند.

افغانستان سال‌هاست از بی‌ثباتی ناشی از درگیری نظامی میان نیروهای دولتی و طالبان دست به گریبان است. ظهور تروریست‌های داعشی در این کشور، بی‌ثباتی را در افغانستان تشدید کرده است. نیروی هوایی انگلیس در قالب نیروی هوایی بین المللی از سال‌های 2001 تا 2014 اقدام به عملیات هوایی در افغانستان کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار