احترام به کودک رمز تربیت مناسب

اگر کودک احساس کند که والدین برای او ارزش قائل هستند تمایل بیشتری هم به قبول ارزش‌های موردعلاقه والدین خواهد داشت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  یک روان‌شناس بالینی گفت: «احترام گذاشتن به کودکان منجر به پرورش عزت نفس در آنها می‌شود.» در ادامه این مطلب را به نقل از سایت سلامانه می‌خوانیم.

احترام به کودک رمز تربیت مناسب

نسرین اسماعیلیان، روان‌درمانگر کودک و نوجوان گفت: «والدین باید بدانند که احترام متقابل بین کودک و والدین، از اهمیت بالایی برخوردار است و پدر و مادر حتما باید به رشد فرزندشان به عنوان یک انسان منحصر به فرد توجه داشته باشند.»

وی در ادامه یادآور شد: «به تدریج با افزایش سن کودک، والدین باید با برقراری ارتباط موثر و توجه به دیدگاه و نظرات فرزندشان و گوش دادن به صحبت‌هایش احترام خود را به او نشان دهند. درواقع، هر چه بین والدین و فرزند ارتباط نزدیکی شکل بگیرد، باعث جذب بیشتر فرزندشان به ارزش‌های مورد قبول از نظر والدین می‌شود. به عبارت ساده‌تر، اگر کودک احساس کند که والدین برای او ارزش قائل هستند تمایل بیشتری هم به قبول ارزش‌های موردعلاقه والدین خواهد داشت.»

اسماعیلیان درنهایت خاطرنشان کرد: «احترام گذاشتن به کودکان منجر به پرورش عزت نفس در آنها می‌شود و هر چه والدین در کنار احترام به کودک به او اعتماد داشته باشند، محیط مناسبی را هم برای رشد استعدادهای فرزندشان فراهم می‌کنند.»

منبع:سلامانه

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار