کرمانشاه؛

جمع آوری کالاهای فاقد علامت استاندارد

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت: بیش از ۶۰۰۰ قلم کالای فاقد نشان استاندارد در طول سال ۹۵ در استان کرمانشاه شناسایی و جمع‌آوری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛محمودرضا نیازی مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت: در سال 95 تعداد 10 هزار و 580 بازرسی توسط کارشناسان اداره کل استاندارد کرمانشاه از مراکز عرضه و فروش استان انجام شده که طی این بازرسی ها 6015 قلم کالای فاقد نشان استاندارد، شناسایی و مطابق قوانین نسبت به جمع‌آوری یا عودت کالا اقدام شد.

نیازی با اشاره به اجرای طرح نظارت بر بازار این استان در ماه مبارک رمضان گفت: در ماه مبارک رمضان به دلیل حساسیت مصرف کالاها به‌ویژه در حوزه صنایع غذایی، طرح بازرسی و کنترل بازار، حالت ویژه و ضربتی به خود گرفت، تا از طریق آزمون‌ها و کنترل‌های که بر روی مواد مصرفی مردم از رسیدن مواد غذایی، سالم بهداشتی و با کیفیت به دست شهروندان روزه‌دار استان اطمینان حاصل شود.

وی عنوان کرد: در ماه مبارک رمضان 50 قلم از کالاهای پر مصرف خانواده‌های استان کرمانشاه از جمله فرآورده‌های لبنی، شیر پاستوریزه و فرادما، کره حیوانی و مارگارین، پنیر و کشک، قند و شکر، آرد گندم و برنج، زعفران، خرما، روغن سرخ کردنی مورد مصرف در زولبیا و بامیه مورد بازرسی ، نمونه‌برداری و آزمون قرار گرفتند.

نیازی افزود: این طرح از اول خرداد ماه آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه داشت که کالاهای پرمصرف از نظر داشتن علامت استاندارد، کد 10 رقمی درج شده زیر علامت استاندارد، بسته‌بندی، شکل ظاهری و تاریخ مصرف مورد بررسی قرار گرفتند.

وی افزود: طی این مدت و بر اساس ماده 4 قانون سازمان ملی استاندارد ایران و در راستای تعیین کیفیت و ویژگیهای کالاهای ساخت داخل که از نظر سلامت و بهداشت عمومی حائز اهمیت هستند کارشناسان این اداره کل 20 مورد نمونه‌برداری از فرآورده زولبیا و بامیه تولیدی در واحدهای قنادی استان انجام دادند و فرآورده‌های نمونه برداری شده جهت بررسی کیفیت محصول به آزمایشگاه ارسال شدند.

نیازی با اشاره به اینکه جعبه‌های شیرینی مشمول مقررات استاندارد اجباری بوده و باید از لحاظ ویژگیهای شیمیایی و میکروبی و مقاومت با استاندارد ملی مربوطه مطابقت داشته باشند گفت: کارشناسان این اداره کل با حضور در سه واحد تولیدی جعبه شیرینی استان و قنادیها در سطح شهرستانهای استان، جعبه های شیرینی مورد استفاده در این واحدهای صنفی را از نظر وزنی مورد بازرسی قرار دادند.

وی وزن استاندارد جعبه‌های شیرینی مرسوم و پرمصرف را تشریح کرد و گفت: وزن استاندارد جعبه‌ها بر اساس وزن شیرینی قرار گرفته در آن‌ها تعیین می‌شود که نهایت وزن برای جعبه‌های نیم‌کیلویی، یک کیلویی و دو کیلویی همراه با درب آن، به ترتیب 70، 125 و 210 گرم است.

 

انتهای پیام /ز

بازرسی از اقلام پرمصرف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار