ساری،

هشدارهای سه دستگاه اجرایی مازندران با افزایش گرمای هوا

ادارات کل مدیریت بحران استانداری، هواشناسی و برق منطقه ای با افزایش گرمای هوا به شهروندان و مسافران هشدار دادند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،  احمدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی مبنی بر افزایش دمای هوای استان از امروز  و کاهش رطوبت هوا در چند روز آینده، شهروندان و مسافران  از روشن کردن آتش در کنار مزارع و جنگل ها خودداری کنند.

وی به رانندگان توصیه کرد هنگام عبور از مراتع و جنگلها از انداختن سیگار روشن خودداری کنند و شهروندان نیز در صورت مشاهده هر گونه دود و موارد مشکوک به آتش سوزی ، مراتب را به نیروهای خدماتی و امدادی گزارش دهند .

مدیرکل مدیریت بحران مازندران از مردم  خواست با مدیریت در مصرف بهینه انرژی از قطع آب و برق در روزهای گرم تابستان جلوگیری کنند .

هشدار هواشناسی مازندران به شهروندان و مسافران

رضوی مدیر کل هواشناسی مازندران گفت:  به دلیل استقرار سامانه کم فشار و شکل گیری جریانات گرم، از امروز دوشنبه ۱۲ تیر تا پنج شنبه ۱۵ تیر ماه جاری، شاهد افزایش دما در بیشتر مناطق استان خواهیم بود به طوری که دمای بیشینه در برخی از شهر‌های مرکزی و شرقی استان تا  ۳۷ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

وی افزود: مردم و مسافران در این مدت  از روشن کردن آتش در کنار مزارع و جنگل خودداری  و پرورش دهندگان  مرغ و دام  نیز دستگاههای خنک کننده بخصوص مه پاش بکارگیری  کنند.

هشدار جدی برای مدیریت مصرف برق در مازندران

شهابی مدیر عامل شرکت توزیع برق مازندران نیز با بیان اینکه  به ازای هر، یک درجه افزایش دما، مصرف برق ۱۰ درصد افزایش می‌یابد،   از مردم خواست با مدیریت در مصرف برق، سرویس سیستم‌های سرمایشی و تثبیت دمای آن‌ها میان ۲۴ تا ۲۶ درجه، مصرف برق را تا ۳۰ درصد کاهش دهند.

مدیر عامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: استفاده نکردن از لوازم برقی پر مصرف در ساعات پیک بار و تغییر ساعات شیفت کاری از بعدازظهر به شب از قطع احتمالی برق در روزهای گرم تابستان  جلوگیری می کند.

انتهای پیام/آ

هشدار به شهروندان و مسافران  مازندران بر رعایت مسائل ایمنی در طبیعت و صرفه جویی در مصرف انرژی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سرباز وطن
۱۵:۳۷ ۱۲ تير ۱۳۹۶
سپاسگزاری می کنم از اطلاع رسانی بموقع شما ، گرما امسال خیلی زود رسید خوش به حال شما شمالی ها