کرمان؛

امضاء تفاهم نامه همکاری مشترک کمیته امداد و اوقاف کرمان

به منظور توسعه فعالیت های قرآنی و حمایت از محرومان تفاهم نامه همکاری بین کمیته امداد امام خمینی (ره) و اداره کل اوقاف کرمان امضا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، به منظور توسعه و ارتقاء سطح همکاری های دو جانبه تفاهم نامه مشترک سازمانی بین ادارات اوقاف و کمیته امداد در زمینه اجرای فعالیت های فرهنگی، قرآنی و حمایت از محرومان، مستمندان و فقرا امضا شد.

یحیی صادقی ، مدیر کل کمیته امداد استان کرمان  با اشاره به رسالت اجرایی برنامه های فرهنگی در بین دو دستگاه گفت: برگزاری کلاس های قرآنی، مذهبی و آموزشی و برپایی سفرهای زیارتی ویژه مددجویان از جمله اقدامات فرهنگی کمیته امداد است.
وی دیدگاه و رسالت اصلی کمیته امداد را تقویت بنیه اقتصادی و فرهنگی خانواده های تحت حمایت بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و جلوگیری از بروز آسیب در بین این خانواده ها بیان کرد و افزود: برای تقویت بنیه فرهنگی خانواده های تحت حمایت نیازمند کمک خیران هستیم.
حجت الاسلام محمد قاسمی زاده، مدیر کل اوقاف استان از همکاری این اداره کل با کمیته امداد در زمینه مسائل فرهنگی خبر داد و گفت: اقدامات کمیته امداد در زمینه توانمندسازی مددجویان کار بسیار ارزشمندی است.
وی به همکاری مشترک در برگزاری کلاس ها و مسابقات مختلف قرآنی با استفاده از ظرفیت معنوی آستان مقدس امام زادگان و بقاع متبرکه تاکید کرد و گفت:به منظور توسعه فعالیتهای فرهنگی اوقاف با تمام ظرفیت خود آماده همکاری در این اقدام مهم می باشد.

بر اساس متن انعقاد شده ، استفاده از ظرفیت مددجویان در بستر سازی و هماهنگی جهت احیای موقوفات و مشارکت در پیگیری حقوقی اراضی وقفی مربوط به دوطرف از جمله تعهدات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در جهت انعقاد این تفاهم نامه است.

همچنین همکاری مشترک برای شناسایی و تشکیل بانک اطلاعات خیران و واقفین خیراندیش، شناسایی استعدادهای قرآنی خانواده های تحت حمایت و شرکت مددجویان در طرح حفظ قرآن کریم سازمان اوقاف نیز از جمله تعهدات کمیته امداد در جهت انعقاد این تفاهم نامه می باشد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار