کرمان؛

ضرورت رفع بحران چاه‌های غیرمجاز جیرفت

رئیس دادگستری شهرستان جیرفت گفت: برداشت‌های بی‌رویه و بدون مجوز از منابع آب‌های زیر زمینی مشکلات عدیده‌ای را در آینده برای این شهرستان به وجود می‌آورد که می‌طلبد مسئولین امر نسبت به حل بحران چاه‌های غیرمجاز در این منطقه اقدام عاجل انجام دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، احمد علی انجم روز گفت:اگر قوه قضائیه نباشد مشکلات عظیمی برای جامعه شکل خواهد گرفت. در میان توده مردم اختلاف و خصومت و جدل یک امر اجتناب ناپذیر هست و ۹۰ درصد این مباحث توسط قوه قضائیه حل وفصل خواهد شد
وی در ادامه دو وظیفه اصلی قوه قضائیه را در جامعه، بیان کرد و افزود: یکی از این وظایف رفع اختلاف بین مردم و فصل خصومت و برخورد با مجرمین جامعه است. ورودی پرونده‌ها در یک سال گذشته یعنی از یکم تیر سال 95 تا اول تیر سال جاری در دادسرا حدود 19000پرونده بوده که اکثریت آنها مختومه شده است. همچنین ورودی پرونده به شوراه‌های حل اختلاف شهرستان نیز حدود 11 هزار فقره پرونده بوده که حدود۴۷ درصدی پرونده‌های شورای حل اختلاف شهرستان جیرفت منجر به سازش و مصالحه شده‌اند.
انجم روز عنوان کرد: وظیفه دوم قوه قضائیه در جامعه پیشگیری از وقوع جرم است. از همه مردم می‌خواهیم که همگی در میدان کار بیایند و در جهت پیشگیری از وقوع جرم در جامعه فرهنگ سازی کنند. مردم باید به حقوق دیگران احترام بگذارند و به قانون و شرع مقدس عمل کنند تا در جامعه جرم کمتری اتفاق بیفتد.
وی در ادامه افزود: اگر روابط بین کارگر و کارفرما بر مبنای قانون و شرع اسلامی نباشد طبیعتاً اختلاف بین آنها پیش می آید و همچنین اگر روابط زن و شوهر بر همین منوال نباشد و به حقوق یکدیگر احترام نگذارند، بین آنها اختلاف پیش می آید و باعث شلوغی و آمار بالای پرونده های اختلافات خانوادگی در محاکم می گردد. علاوه بر حضور مردم دولت باید بستر را فراهم کند و منافذ جرم و و بزه و خلاف را در جامعه ببندد. دولت این توانایی را دارد تا جلو بسیاری از آسیب های اجتماعی را در اجتماع بگیرد.
انجم روز عنوان کرد: دیگر معضلی که باعث بوجود آمدن بزه در جامعه می‌شود معضل بیکاری در بین جوانان به ویژه جوانان تحصیلکرده است که مسئولین باید جهت رفع این مشکل قدمهای مفید بردارند.
این مقام قضایی افزود: از مردم شریف که تاکنون با پلیس همکاری لازم داشته اند درخواست داریم باپلیس و نیرهای امنیتی همراهی کنند تا شهری امن و عاری از جرائم داشته باشیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار