اهواز؛

صادرات سبزی و صیفیجات از اندیمشک به روسیه

مدیر جهاد کشاورزی اندیمشک از صادرات 17 هزارتن سبزی و صیفیجات در سال جاری ازاین شهرستان به کشور روسیه خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سیدهدایت موسوی مدیر جهاد کشاورزی اندیمشک گفت:از ابتدای امسال تاکنون بیش از 17هزار تن انواع محصول سبزی و صیفی تولید کشاورزان این شهرستان به کشور روسیه صادر شده است.

سیدهدایت موسوی محصولات صادر شده به کشور روسیه را شامل کاهو ، هویج ، شوید و جعفری عنوان کرد و افزود:این محصولات هر سال در بیش از پنج هزار هکتار از مزارع این شهرستان کشت می شوند.


وی اظهار کرد:صدور این محصولات به ارزش 370 میلیارد ریال ، برای کشور 10 میلیون دلار ارز آوری داشته است.


موسوی به فرصت های شغلی ایجاد شده در بخش کشاورزی و در زمینه کشت سبزیجات در اندیمشک اشاره کرد و گفت:افزون بر چهار هزار نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم در زمینه کشت و برداشت سبزیجات در اندیمشک فعالیت دارند.


مدیر جهاد کشاورزی اندیمشک افزود:محصولاتی چون پیاز ، چغندرقند ، سیب زمینی ،انواع سبزیجات از جمله تره ، اسفناج و شوید تولید اندیمشک دارای برند سبز تولید محصول سالم و ارگانیک می باشند.


وی با اشاره به کشت اولین بار دانه روغنی آفتابگردان در سطح 64 هکتار از مزارع این شهرستان در اسفندماه سال گذشته افزود:برداشت این محصول آغاز شده و پیش بینی می گردد برای نخستین بار 128 تن دانه روغنی آفتابگردان از سطح مزارع این شهرستان برداشت شود.


وی افزود:چرخه مالی در اندیمشک در حوزه های مختلف بیانگر پوشش مالی 75 هزار نفر در بخش کشاورزی و دامداری است.


انتهای پیام/م

محصولات اندیمشک در روسیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.