اراک؛

هوای اراک پس از 48 ساعت سالم شد/احتمال افزایش آلاینده ها در بعد از ظهر

مرکز پایش کیفیت هوای اراک غلظت ذرات آلاینده هوای این شهر را پایین تر از استاندارد اعلام کرد اما هواشناسی از احتمال افزایش مجدد گردوخاک در ساعات بعد از ظهر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛مرکز پایش کیفیت هوای محیط زیست استان مرکزی اعلام کرد: کیفیت هوای شهر اراک از ساعت 10 صبح امروز به وضعیت سالم بازگشت به نحوی که میزان آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون هم اکنون 28 میکروگرم بر متر مکعب و پایینتر از استاندارد می باشد.

این در حالی است که هواشناسی از احتمال افزایش مجدد گردوخاک در ساعات بعد از ظهر خبر داد و اعلام کرد بررسی نقشه های پیش یابی از افزایش نسبی سرعت باد در برخی از نقاط استان در ساعات بعد از ظهر و امکان ایجاد گردوخاک محلی در استان حکایت دار دارد.


ساعت 7 صبح امروز 12 تیرماه غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در هوای اراک به 45 میکروگرم بر مترمکعب رسید که بالاتر از شاخص‌های استاندارد  بود  و وضعیت هشدار را نشان می‌داد.


روز گذشته هم میانگین شاخص برای 153 میکروگرم اعلام شد که ناسالم برای تمام گروه ها بودو به همین دلیل ستاد اضطرار کاهش آلودگی هوا تشکیل شدو تصویب کرد امروز ادارات دولتی استان مرکزی دو ساعت زودتر تعطیل شوند و مهد کودک های سراسر استان مرکزی هم امروز تعطیل باشند.


همچنین مصوب شد کلیه فعالیت های عمرانی شهرداری ،تولید شن و ماسه ، کارخانه آسفالت تا پایان رفع آلودگی هوا تعطیل باشند.

انتهای پیام / ج


ذرات معلق درهوای اراک پایین تر از حد مجاز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.