رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:

متوسط عمر جمعیت در ایران بالای 70 سال است

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: متوسط عمر جمعیت در ایران بالای 70 سال است و در قرن بیست و یکم با رشد جامعه سالمندی مواجه خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در همایش بین المللی «سالمندی جمعیت و پیامدهای مرتبط با سیاستگذاری» در تبریز گفت: طبق برآوردهای ما، تا پایان نیمه اول قرن بیست و یکم، بیش از 80 درصد کشورهای در حال توسعه به سمت رشد جمعیت سالمندی می روند، در ایران نیز پیش‌بینی می شود در دو دهه آینده، کشور با سونامی سالمندی مواجه شود.

وی افزود: متوسط عمر جمعیت در ایران بالای 70 سال است، در واقع در قرن بیست و یکم با رشد جامعه سالمندی مواجه هستیم.


عزیزی گفت: با بیان اینکه با توجه به اینکه در ایران رشد جمعیت 1.3 درصد است، اکنون 10 درصد جمعیت کشور سالمند است، اعلام کرد: در دنیا، رشد جمعیت به سرعت به سوی سالمندی پیش می رود، به طوری که در اواخر قرن بیست و یکم، 22 درصد مردم جهان سالمند خواهد شد.

رئیس کمیسیون مجلس شورای اسلامی متذکر شد: در سال 1400، 14 درصد جمعیت ایران سالمند خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در کمیسیون اجتماعی مجلس قوانینی به نفع جمعیت سالمندان تصویب خواهیم کرد، گفت: برخی تصور غلطی در خصوص سالمندان دارند، اینکه می‌پندارند افراد سالمند، اعتماد به نفس پایینی داشته و یا محدود هستند یا از سلامت روانی و جسمی مناسب برخوردار نیستند.

عزیزی تاکید کرد: باید برای هر مقطع زندگی برنامه ریزی داشته باشیم، طوری برنامه ریزی کنیم تا در دوره سالمندی از انواع بیماری ها چون دیابت، سکته و غیره در امان بوده و عوارض سالمندی کاهش پیدا کند.

 سونامی سالمندی در ایران طی دو دهه آینده 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار