اجرای طرح اضطراری تامین آب استان بوشهر

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از اجرای طرح اضطراری ارتقا و افزایش ظرفیت انتقال آب از ایستگاه پمپاژ شبانکاره برای افزایش تامین آب از خط آبرسانی کوثر خبر داد.

اجرای طرح اضطراری تامین آب استان بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مصطفی احمدی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال برای جبران بخشی از کسری آب آشامیدنی در استان بوشهر طرح های اضطراری تامین آب تصویب و اجرا می شود، اظهار داشت: طرح ارتقای ظرفیت انتقال آب از ایستگاه پمپاژ خط آبرسانی کوثر در شبانکاره با برآورد اعتبار 160 میلیارد ریال اجرا شده است که در زمان حاضر 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با تاکید بر تصویب اعتبارات اجرای طرح اضطراری تامین آب آشامیدنی استان بوشهر، افزود: برای حل مشکلات تامین آب‌ آشامیدنی شهرهای دارای بحران تنش‌ آبی این استان 40 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت.

احمدی یکی از منابع مهم تامین آب آشامیدنی استان بوشهر را خط آبرسانی از سد کوثر در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد و گفت: بیش از 60 درصد آب این استان از این منبع تامین و توزیع می ‌شود.

وی خطوط دوم و سوم آبرسانی را از دیگر منابع تامین آب استان بوشهر دانست و تصریح کرد: 30 درصد آب آشامیدنی شبکه آبرسانی استان بوشهر از خطوط دوم و سوم آبرسانی از شهرستان کازرون استان فارس تامین می شود که به دلیل خشکسالی های پی درپی منابع این خطوط بشدت کاهش یافته است.

انتهای پیام/ ث

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.