در مراسم تفاهم‌نامه بنیاد مسکن و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران صورت گرفت؛

افزایش ۸ میلیون تومانی تسهیلات مسکن به روستاییان

با امضای تفاهم‌نامه بین بنیاد مسکن و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت تسهیلات ۵ تا ۸ میلیون تومانی با کارمزد ۴ درصد برای ساخت واحد‌های مسکن روستایی به روستاییان پرداخت می‌شود.

آغاز پرداخت تسهیلات 8 میلیون تومانی به روستاییان برای ساخت مسکنبه گزارش خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به امضا رسید. 

 علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه مدتی است که فعالیت و مذاکرات مشترکی بین بانک‌ها در حال انجام است، گفت: با انجام این مذاکرات باید به یک مدل مشترک برسیم تا قرض‌الحسنه به صورت دقیق در اختیار روستاییان برای ساخت و یا بازسازی واحدهای مسکن روستایی قرار گیرد. 

وی در ادامه افزود: این تشکیلات قرض‌الحسنه برای روستاییانی است که یا به طور کلی نمی‌توانند از تسهیلات دولتی استفاده کنند و یا منابع کافی برای خرید و یا ساخت مسکن در اختیار ندارند. 

تابش تصریح کرد: تسهیلاتی که توسط این بانک به روستاییان پرداخت می‌شود با سود قرض‌الحسنه 4 درصدی است که با امضای این تفاهم‌نامه در اختیار روستاییان قرار می‌گیرد و در گام اول 45 میلیارد تومان برای 9 هزار واحد مسکونی روستایی پرداخت می‌شود. 

رئیس بنیاد مسکن اظهار داشت : سقف تسهیلات از 8 تا 15 میلیون تومان با بازپرداخت 36 تا 60 ماهه است و متقاضیان می‌توانند با استفاده از سفته‌های زنجیره‌ای و یا بدون ضامن این تسهیلات را دریافت کنند. 

تابش یادآور شد: در مرحله اول تلاش خواهیم کرد که اعتماد بین بانک و متقاضیان برقرار شود و در 6 ماهه اول تمامی متقاضیان را برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی خواهیم کرد. 

در ادامه این مراسم اکبری مدیر عامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به اینکه بانک قرض‌الحسنه فقط تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت می‌کند، گفت: تمامی این تسهیلات با کارمزد بین  2 تا 4 درصد است و بر اساس حوزه‌های مختلفی که این تسهیلات پرداخت می‌شود، میزان کارمزدها نیز تعیین می‌شود. 

اکبری با اشاره به اینکه رسالت بانک بیشتر برای احیای کارآفرینی است، گفت: در روستاها ما سعی خواهیم کرد مقوله کارآفرینی را گسترش دهیم و برای بهسازی و نوسازی واحدهای مسکن روستایی قراردادهایی را منعقد کنیم. 

وی یادآور شد: به محض امضای تفاهم‌نامه پرداخت تسهیلات با سقف و کارمزد 4 درصدی آغاز می‌شود. 

مدیر عامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به اینکه 510 هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه در سال جاری با نرخ‌های 2،3 و 4 درصدی پرداخت شده، گفت: این 510 هزار فقره حدود 45 هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات بوده که در بخش مسکن نیز پرداخت شده است. 

اکبری گفت: برای سهولت کار متقاضیان روستایی، برخی از الزامات و سفته‌ها را حذف کرده تا این میزان تسهیلات راحت‌تر در اختیار روستاییان قرار گیرد. 

وی یادآور شد: امیدوار هستیم بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به عنوان یک بانک عامل برای بهسازی و بازسازی واحدهای مسکن روستایی از سوی بنیاد مسکن معرفی شود. 

اکبری گفت: سال جاری با رشد 15 درصدی منابع مالی روبرو بودیم و بین 900 تا هزار میلیارد تومان منابع از سوی مردم جمع آوری کرده و همچنین 700 تا 800 هزار فقره تسهیلات نیز در حوزه‌های مختلف تا پایان سال جاری پرداخت خواهیم کرد. 

وی در پایان  یادآور شد: سقف تسهیلات برای بهسازی بافت‌های فرسوده 15 میلیون تومان بوده و سعی برآن است که به 30 میلیون تومان افزایش دهیم.  

براساس این گزارش در تفاهم نامه همکاری بین بنیاد مسکن و بانک قرض الحسنه مهر ایران پرداخت تسهیلات در افراد واجد شرایط معرفی شده توسط بنیاد در منافع روستایی جهت کمک به احداث و تکمیل مسکن در سراسر کشور پرداخت می شود، همچنین طبق این تفاهم نامه آورده بنیاد مسکن مبلغ 150 میلیارد ریال از مجموع تسهیلات پرداختی نیز معادل 450 میلیارد ریال است که توسط بانک قرض الحسنه مهر ایران تأمین و به محض واریز بنیاد، طی 12 ماه به متقاضیان معرفی شده از سوی بنیاد پرداخت می شود. 

گفتنی است مدت تفاهم نامه از امروز آغاز و تا پایان پرداخت کامل تسهیلات به قوت خود باقی خواهد بود.

همچنین سقف بعدی تسهیلات برای متقاضیان عادی 80 میلیون ریال بوده که معرفی متقاضیان مشمول، توسط بنیاد شهرستان به شعب بانک اعلام می‌گردد.

انتهای پیام /

امضای تفاهم‌نامه بین بنیاد مسکن و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران 

برچسب ها: بانک ، قرض الحسنه ، بنیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار