آیا برگ برنده منصوریان سوخت می شود؟

پا به سن گذاشته ها، بلای جان استقلال

تیم منصوریان برای فصل آتی متشکل از مهره های بسیار جوان و البته بازیکنانی با تجربه و سن بالا است.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان مديران باشگاه استقلال طبق خواسته منصوريان توانستند بازيكنان مورد نياز را جذب كنند. ما در نظر داريم بازيكنان جذب شده جديد را مورد بررسى قرار دهيم.

مهدى قائدى ،جبارى ،شجاعيان ،بيت سعيد ،منتظرى ،شهباززاده ،حيدرى ،هاشمى ،محمدى ،خادم پور و نجفى بازيكنانى هستند كه به براى فصل هفدهم لیگ برتر به استقلال پيوستند كه از ميان بازيكنان مطرح شده در نهايت خادم پور به دليل فسخ قرارداد يك طرفه راهى نفت تهران شد و نتوانست در استقلال به كار خود ادامه دهد.

روزبه چشمى ،يعقوب كريمى ،پادوانى ،غفورى ،ابراهيمى ،سيد مجيد حسينى ،جابر انصارى ،اميد نورافكن و ارشيا بابازاده نيز از جمله بازيكنانى هستند كه قرارداد خود را با آبى ها تمديد كردند

 

تیم منصوریان در لیگ هفدهم ؛ جوان یا باتجربه؟

اما در اين ميان سيار ،يزدانى ،رضايى و كنعانى زادگان نيز جزو خروجى هاى اين فصل هستند.

با اين وجود هنوز وضعيت حضور مگويان ،برزاى و رابسون مشخص نيست.

حق دوست بازيكن فصل گذشته استقلال نيز براى حضور دوباره در جمع آبى ها نياز به رضايتنامه مديران نفت داشت كه در نهايت اين امر صورت نگرفت و اين بازيكن به تمرينات نفت بازگشت تا منصوريان بدون حضور بازيكن مورد نظرش ليگ هفدهم را آغاز كند.

به اين ترتيب استقلالى ها ديگر نياز به جذب بازيكن ندارند چرا كه ليست ١٨ نفره اين تيم تكميل است و تنها اين روزها آبى پوشان منتظر جواب نهايى رامين رضاييان هستند.

تیم منصوریان در لیگ هفدهم ؛ جوان یا باتجربه؟

 

بررسى بازيكنان ورودى

بيت سعيد و شهباززاده مهاجمان فصل هفدهم استقلال از جمله بازيكنانى هستند كه كارايى خود را در تيم هاى سابقشان نشان دادند و در همين راستا منصوريان با از دست دادن كاوه ترسى از خط حمله ندارد و با سپردن اين خط به اين دو بازيكن در كنار ديگر بازيكنان خيالش راحت است.

اما درباره هافبك هاى تيم منصوريان بايد نكاتى را مورد بررسى قرار دهيم .استقلال براى فصل پيش رو اميد ابراهيمى ،اميد نورافكن ،روزبه چشمى ،فرشيد باقرى و داریوش شجاعیان و مجتبى جبارى تازه جذب شده را دارد .البته ابراهيمى اين روزها به دليل عمل جراحى اى كه انجام داده نهايتا تا دو ماه از همراهى استقلالى ها باز مانده است و از طرفى جبارى كه با سر و صدا و انتقاد هاى زيادى به استقلال پيوسته بايد تست و برنامه هاى خاص را پشت سر بگذارد تا بتواند آماده حضور در مسابقات شود. بدون شك منصوريان در نبود ابراهيمى و با توجه به مصدوميت هاى متوالى كه جبارى داشته در خط هافبك با مشكل مواجه مى شود مگر اينكه اين ضعف را نورافكن ،چشمى و باقرى و شجاعیان پر كنند.

 

تیم منصوریان در لیگ هفدهم ؛ جوان یا باتجربه؟

همچنين ناگفته نماند در خط هافبك خريد جبارى بايد بيش از اين ها مورد ارزيابى قرار گيرد چرا كه اين بازيكن جدا از مصدوميت هايى كه دست بردارش نيست اصولا در فاز درگيرى با هم تيمى ها و مربيان قرار دارد و بايد منصوريان با درس گرفتن از درگيرى هاى سابق اين بازيكن، کار خود را دقیق پیش ببرد در غير اين صورت حواشى اجازه تمركز لازم را براى منصوريان در پى نخواه داشت

حتى با حضور جبارى اين روزها بحث كاپيتانى هم پيش آمده كه اين مساله بیانگر این احتمال است که با شروع ليگ آغاز جنگى را ميان بزرگتر ها نظاره گر باشيم مگر اينكه منصوريان و كادرش از عهده اين كار بر آيند و بدون حاشيه مشكلات را رفع كنند.

اما استقلال در خط دفاع توانست قرارداد پادوانى و غفورى را تمديد كند تا اين دو بازيكن در كنار خسرو حيدرى بازيكن با تجربه استقلال بهترين عملكرد را براى فصل آتى داشته باشند. همچنين حضور ناگهانی منتظرى در استقلال كه واقعا قرارداد بستن با اين بازيكن در فكر خيلى از استقلالى ها نمى گنجيد باعث شد تا منصوريان براى فصل آتى در خط دفاع نيز مشكلى نداشته باشد .البته هنوز وضعيت رابسون مشخص نيست اما منصوريان براى فصل آتى با حضور ديگر مدافعان مشكلى براى حضور در رقابت ها ندارد.

تیم منصوریان در لیگ هفدهم ؛ جوان یا باتجربه؟

استقلال در درون دروازه برای فصل هفدهم تغییری نداشت و رحمتی و حسینی به عنوان دروازه بانان اول و دوم در فصل جدید نقش آفرینی می کنند. البته در این میان احتمال دارد حسینی دروازه بان دوم در فصل پیش رو اجازه حضور در دیدار های بیشتری را از سوی منصوریان کسب کند چرا که شرط حضور این دروازه بان برای حضور دوباره در استقلال به این شکل بوده که وی نیمکت نشین نباشد و بتواند آمادگی هایش را نشان دهد .

 با تمام اين تفاسير طبق خواسته منصوريان ،بازيكنان جوان و با تجربه جذب استقلال شدند كه به طور حتم هر كدام از اين جوانان و با تجربه ها مى توانند مثمر ثمر و یا برعکس،  باعث تضعيف باشند.

جوانان از اين لحاظ كه براى رسيدن به يك سطح فوق العاده نيز به زمان زيادى دارند و اينكه استقلال در فصل پيش رو نيز بايد همانند سال گذشته باز هم تاوان جوانى دهد همان طور كه فصل گذشته منصوريان از تاوان جوانى بارها سخن گفت .

 

تیم منصوریان در لیگ هفدهم ؛ جوان یا باتجربه؟

با تجربه ها هم از اين لحاظ كه مى توانند تجربياتشان را در اختيار تيم قرار دهند اما از طرفى سن بالاى آنها باعث شده طراوت لازم را براى حضور در مسابقات نداشته باشند.

با اين وجود مى توان عملكرد منصوريان را در استقلال تنها تا حدودى مثبت ارزيابى كرد چرا كه خريد هاى آخر او باعث شد مهر صد درصد قبولی بر كارنامه نقل و انتقالات داغ تابستانى منصوريان قرار نگيرد.

انتهای پیام/

مهر قبولی بر كارنامه نقل و انتقالات داغ تابستانى منصوريان!

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۴ ۱۴ تير ۱۳۹۶
و باز هم متن ضد استقلال يوونتوس هم همه ى بازيکناش پيرن خداشکر ما کلا 4تا بازيکن با تجربه داريم سيد جلال 40 سالشه:))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۱۳ تير ۱۳۹۶
استقلال امسال بخته تر و کامل تر از پارسال بسته شده و جنگ صدر جدول دیدنی خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
دانیال
۱۹:۰۸ ۱۳ تير ۱۳۹۶
به نطر من نویسنده این گزارش یک پرسپولیسی هستش
چون که بین هافبکهای استقلال اسم فرشید اسماعیلی رو نتونسته بنویسه و ترس از جباری اونو مجبور کرده به نوشتن اراجیف درباره این بازیکن بزرگ تو ایران هیچ هافبکی کارایی بازیسازی جباری نداره
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۸:۵۹ ۱۳ تير ۱۳۹۶
منصوریان نمیدونم بااینکاراش چی رومیخوادثابت کنه .میگت سن بالاها بی پولن علی منصورگفته بیایین نیماک بشینید میلیاردی بگیرین برین درست نیست بخدا
Iran (Islamic Republic of)
استقلالی
۱۶:۵۷ ۱۳ تير ۱۳۹۶
درود برشما ومدیریت اقای علیرضا منصوریان استقلال همیشه سربلند است.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۶:۲۲ ۱۳ تير ۱۳۹۶
آقای منصوریان عزیز.من اصلا مهاجماتو قبول ندارم.فقط بیت سعید خوبه.اون دوتا یه قرون..... اصل هر تیمم به مهاجمشه.پارسال کاوه تیمو نگه داشت.امسال خدا به دادمون برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۱۳ تير ۱۳۹۶
خسته نباشید میگیم به نویسنده پرسپولیسی...
آخرین اخبار