کرمان؛

رفع تصرف از ۳۸هکتار از اراضی دولتی در شهرستان انار

رئیس دادگستری شهرستان انار گفت : پارسال قریب۳۸هکتار از اراضی دولتی را رفع تصرف کردیم واین برخورد قاطع با زمین خواران استمرار خواهد داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، محمد حسینی با بیان اینکه در سال گذشته قریب ۵هزار و ۱۰۰پرونده توسط چهار قاضی در دادستانی و دادگستری انار اتخاذ تصمیم شده است،افزود: در تلاشیم با تشکیل کمیته پیشگیری از ناهنجاری های اجتماعی از ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی بکاهیم.
رئیس دادگستری انار در ادامه تاکید کرد: متاسفانه همچنان تعداد پرونده های طلاق در شهرستان انار به نسبت جمعیت زیاد است که البته در سال گذشته شورای حل اختلاف بهزیستی کمک شایانی برای کاهش ورودی پرونده های مربوط به طلاق به دادگستری داشتند .
این مقام قضائی اعتیاد ، فقر اقتصادی ، ازدواج اجباری و تهدید های فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای ر ا از مهم ترین عوامل طلاق در انار عنوان کرد و در توصیه ای به زوج های جوان گفت: قبل از ازدواج حتما به مشاوره های خانواده رجوع کنید . خانواده ها نیز با افزایش دوران نامزدی زمینه شناخت بیشتر زوجین از یکدیگر را فراهم کنند.
محمد حسینی گفت:کمبود ها و چالش هایی در دستگاه قضایی شهرستان انار وجود دارد که مانع از نمود پیدا کردن ظرفیت های این دستگاه می شود.
این مقام قضائی احداث ساختمان جدید دادگستری شهرستان را از ضروریات دانست و گفت: که تاکنون علیرغم کمبود بودجه نزدیک ۷۰درصد ساختمان جدید ساخته شده و در تلاشیم در ماه های آینده با جذب بودجه ساختمان را تکمیل کنیم.
رئیس دادگستری انار تشکیل ستاد پیشگیری از وقوع جرایم در شهرستان انار از تجربیات موفق عنوان کرد و گفت: در جلساتی که تشکیل شد محلات جرم خیز در شهرستان انار شناسایی شد و با توجه به نظراتی که اعضای شورا دادند سعی کردیم به گونه ای عمل کنیم که با بالاتر رفتن ضریب امنیت شهر جرایم خشن مانند چاقوکشی و نزاع دسته جمعی خیلی کم در انار رخ دهد که خوشبختانه به این مهم تا حدود زیادی دست یافتیم.
وی با تاکید بر برخورد قاطع با توزیع کنندگان مواد مخدر در سطح شهر انار تصریح کرد :این برخورد قاطع ادامه خواهد داشت و به سوداگران مرگ هشدار می دهم که مجازات های سنگین در انتظارشان خواهد بود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار