یاسوج؛

ممنوعیت فروش و واگذاری اراضی دولتی در شهر یاسوج

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر ممنوعیت فروش و واگذاری اراضی دولتی در تمام شهرهای استان خصوصا شهر یاسوج تأکید کرد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ پژمان نیک‌اقبالی در نشست پیش‌ از ظهر امروز کارگروه مبارزه با زمین‌خواری با اشاره به اینکه با هرگونه زمین‌خواری، تخریب عرصه‌های منابع طبیعی و تغییر کاربری‌های کشاورزی به صورت غیرمجاز به شدت برخورد می‌شود، اظهار کرد: در نشست‌های کارگروه زمین‌خواری دستگاه‌های اجرایی گزارشی کاملی از زمین‌خواری، تخریب عرصه‌های منابع طبیعی، تغییرکاربری اراضی کشاورزی، مناطق تصرف شده و کاربری غیرمجاز اراضی ارائه کنند.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ارزش بالای اراضی تصرف شده گفت: با افزایش جریمه‌ها در کمیسیون ماده 99 و 100 شاهد برخورد جدی با متجاوزان به عرصه‌های منابع ملی خواهیم بود.

این مسؤول بیان کرد: مدیران منابع طبیعی، محیط زیست، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شهرداری که هر کدام متولی بخش خاص و دارای محدوده و حریم‌های مشخص هستند جوابگوی هرگونه تجاوز و تخلف در حوزه مربوطه هستند، مگر در موارد خاص که بخشی را به دستگاهی برای ایجاد طرح و پروژه‌ای واگذار کرده باشند.

وی با اشاره به طرح جدید و جامع ساماندهی رودخانه بشار گفت: در این طرح دو طرف رودخانه بشار خیابان ساحلی شمالی و جنوبی تعریف شده و چنانچه حتی یک متر از این عرصه‌ها تصرف شود، کاملا مشخص است.

این مسؤول با اشاره به ممنوع بودن هرگونه واگذاری عرصه‌های منابع ملی برای کارهای کم‌اهمیت که شغل و تولید خوب به همراه ندارد، افزود: زمین تنها به کسانی که طرح آنها به لحاظ اقتصادی توجیه‌پذیر باشد واگذار می‌شود که برای احداث برخی از کارگاه‌های تولیدی سرانه در نظر گرفته می‌شود.

نیک‌اقبالی بیان کرد: عرصه‌های کشاورزی درجه 2 و 3 برای واگذاری و تغییر کاربری به طرح‌ها و پروژه‌ها در نظر گرفته شده و این موضوع به دستگاه‌های متولی هم اعلام شده است، همچنین در کمیته امور زیربنایی زمین‌هایی که برای ایجاد طرح داده شده و مورد استفاده قرار نگرفته برگشت داده می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر ممنوعیت واگذاری و فروش اراضی دولتی در شهرهای استان به خصوص شهر یاسوج گفت: با توجه به کمبود زمین در شهرهای استان به خصوص شهر یاسوج و نیاز برای ایجاد طرح‌های عمومی و زیرساختی به راه و شهرسازی ممنوعیت واگذاری و فروش زمین را اعلام کردیم.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بنیاد مسکن برای هرگونه تغییر کاربری اراضی در روستاها با منابع طبیعی هماهنگی داشته باشد، گفت: در پیوستگی به شهر، محدوده‌های جدیدی در یاسوج از جمله برخی از روستاهای اطراف این شهر تعیین تکلیف شده‌اند.

وی در پایان عنوان کرد: در مواردی که زیرساخت‌ها و ایجاد سرمایه‌گذاری همراه با منفعت عمومی و یا ضروری است مانند زباله‌ها و زمین برای جابه‌جایی زندان دستگاه‌های متولی در واگذاری زمین همکاری کنند، ضمن اینکه تمام پروژه‌های عمرانی قبل از شروع باید مجوز زیست محیطی از محیط زیست اخذ کنند.

انتهای پیام/غ

برخورد جدی با متجاوزان  عرصه‌های منابع ملی در کهگیلویه و بویراحمد

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.