کرمان؛

معدوم شدن هشت تن مواد غذایی فاسد در جنوب کرمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: 8تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در راستای اجرای طرح سلامت در جنوب کرمان کشف و معدوم شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، محمدرضا محمدی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای اجرای طرح سلامت ماه رمضان سال جاری در جنوب کرمان افزود: کنترل و بازرسی مستمر از مراکز تولید و عرضه شیرینی های سنتی، آش، حلیم، رستوران ها و فست فودها با حضور فعال کارشناسان بهداشت محیط در منطقه جنوب کرمان انجام شد.
وی ادامه داد: 2 هزار و 916 مراکز تهیه عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی حساس، بیش از 2 هزار و 160 مرکز و 346 سامانه آبرسانی تامین آب آشامیدنی در جنوب کرمان مورد بازدید کارشناسان قرار گرفت.

محمدی تصریح کرد: در این بازدید ها هشت تن مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف کشف و معدوم شد و 50 مورد نمونه برداری مواد غذایی سنتی و صنعتی به منظور بررسی وضعیت سلامت و اصالت کالاها انجام شد.

وی بیان کرد: 490 کارت بهداشت شاغلان مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی حساس در جنوب کرمان صادر شد.

محمدی ساردو افزود: در همین راستا 131 مورد اخطار نواقص بحرانی برای مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی حساس صادر، 27 مرکز متخلف به مراجع قضایی معرفی و 23 مرکز هم با همکاری نیروی انتظامی به صورت موقت تعطیل شد.

وی با بیان اینکه اندازه گیری و بررسی عوامل محیطی با تجهیزات پرتابل برای اولین بار به صورت گسترده در دستور کار بازرسان بهداشت محیط شهرستان ها قرار گرفته است تصریح کرد: در این زمینه 520 مورد سنجش با تجهیزات پرتابل انجام شده که این اندازه گیری ها در سامانه جامع مدیریت بازرسی مرکز سلامت محیط و کار ثبت شده است.
محمدی ساردو خاطرنشان کرد: 19 مورد نظارت و بازرسی مشترک با سازمان ها و دستگاه های مرتبط به منظور بهره گیری از پتانسیل برون بخشی انجام گرفت که در نهایت دستاوردهای خوبی برای اصلاح وضعیت مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی را در پی داشت.
وی تصریح کرد: آموزش متصدیان یکی از ابزار های قدرتمند پیشبرد اهداف بهداشتی است لذا در همین راستا 11 نشست آموزشی برای اصناف برگزار شده که در مجموع 398 نفر آموزش دیده اند و 155 مورد رسانه آموزشی با موضوعات بهداشتی ویژه ماه مبارک رمضان چاپ و در بین گروه های هدف توزیع شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: 38 مورد شکایات مردمی که از طریق گزارش سامانه 190 در جنوب کرمان ارسال شده مورد رسیدگی قرار گرفت و نتایج آن در سامانه ثبت شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار