یزد؛

هماهنگی همه بخش ها برای شناسایی دقیق افراد بی سواد

استاندار یزد گفت: فرمانداران تمام شهرستان های استان با استفاده از روش های مختلف افراد بی‌سواد برای سوادآموزی آنان برنامه ریزی کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  سید محمد میرمحمدی استاندار یزد گفت:فرمانداران تمام شهرستان های استان با استفاده از روش های مختلف افراد بی‌سواد را در تمام بخش ها، واحدها اعم تولیدی، خدماتی و صنعتی شناسایی و سپس با هماهنگی مدیران کارخانه ها برای سوادآموزی آنان برنامه ریزی کنند.

 میرمحمدی در نشست شورای سواد اموزی استان با تاکید بر هماهنگی همه بخش ها برای شناسایی دقیق همه افراد بی سواد باقی مانده اظهار کرد: آمار بی سوادان را نمی‌توانیم به ‌صورت قطعی تعیین زیرا جابجایی جمعیتی در استان وجود دارد.

وی ادامه داد: برخی افراد باسواد از استان می‌روند و افراد بی‌سواد برای اشتغال به این این استان مهاجرت می کنند، لذا نمی‌توانیم آمار دقیق و ثابتی از بی سوادان داشته باشیم.

میرمحمدی با تاکید بر ریشه کنی بی سوادی گفت: تعیین آمار دقیق بی سوادان به دلیل مهاجر پذیر بودن استان و تغییرات دائمی جمعیتی دشوار است.

استاندار یزد اضافه کرد: برخی از بی‌سوادان که به کارهای فصلی اشتغال دارند، می‌توانند در فصل غیر کاری نسبت به سوادآموزی اقدام کنند که نیاز به هماهنگی با مدیران مربوطه دارد.

مرآت امین الرعایا معاون سوادآموزی آموزش و پرورش یزد هم گفت: سهمیه ابلاغی جذب سواد آموز در استان برای امسال دو هزار و 40 نفر است که یکهزار و 200 نفر از این تعداد مربوط به اتباع بیگانه است.

براساس سرشماری سال 90، 29 هزار و 573 نفر بی سواد در گروه سنی 10 تا 49 ساله در این استان شناسایی شد که از این تعداد 14 هزار و 892 نفر مرد و مابقی زن بودند.

از مجموع بیسوادان استان یزد 60 درصد آنها اتباع خارجی هستند.

استان یزد یک میلیون و 100 هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/ ی

هماهنگی همه بخش ها برای شناسایی دقیق افراد بی سواد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار