ستانکزی: ریاست امنیت ملی هم از حمله بر سفارت آلمان آگاه بود

رییس عمومی امنیت ملی می‎گوید که اطلاعات این ریاست در بارۀ حمله بر سفارت آلمان در کابل، بیشتر و دقیق تر از اطلاعات استخبارات آلمان بود، اما جلوگیری از آن تنها کار ریاست عمومی امنیت ملی نبود.

ستانکزی: ریاست امنیت ملی هم از حمله بر سفارت آلمان آگاه بودبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ایرکا، معصوم ستانکزی، رییس عمومی امنیت ملی، می افزاید که در این باره افرادی نیز بازداشت شده اند و بررسی ها در باره چگونگی این حمله هنوز هم ادامه دارند.
وی می‎گوید: «استخبارات افغانستان معلومات بیشتر و دقیق تر داشت، در تناسب به اطلاعاتی که از سوی جرمنی ارائه شده بود و بصورت مشترک کار می گرفتیم.»

این در حالی است که روز گذشته رسانه ‏های آلمانی گزارش‎هایی را پخش کردند که استخبارات آلمان قبل از این حمله، کابل را آگاه ساخته بود.

در بخشی از این یافته های استخبارتی آمده است که نهادهای استخباراتی آلمان، پنج ماه پیش می دانستند که با یک تانکر پر از مواد انفجاری بر سفارت این کشور در کابل، حمله خواهد شد.

برخی از نظامیان پیشین کوتاهی استخبارات کشور را در کار جلوگیری از چنین حمله ها، انتقاد می‏کنند و بر مجازات عاملان این گونه رویدادها تأکید می ورزند.

محسن مختار، یک نظامی پیشین در این باره بیان داشت: «وقتی که از یک حمله آگاهی پیدا می کنند اما جلوگیری کرده نمی توانند، این ضعف استخبارات ما است.»

با این وجود، شماری از سناتوران از حکومت می‏خواهند کسانی را در پیوند به این حمله بازداشت کرده است، به کیفر برساند.
لیلما احمدی، عضو مجلس سنا می گوید: «افرادی که در این پیوند باز داشت شده اند، باید مجازات شوند و کسانی که در گرفتاری آنان کوشیده اند، باید مکافات شوند.»

در همین حال، یکی از خواست های مهم رییس عمومی امنیت ملی نیز این است؛ کسانی که در چنین حمله ها دست دارند باید مجازات شوند.

آقای ستانکزی اظهار داشت: «کسانی‏که در چنین حملات دست داشتند، باید به پنجۀ قانون سپرده شوند.»

در انفجار موتر تانکر پر از مواد انفجاری روز چهارشنبه (۱۰ جوزا) در چهار راه زنبق در قلب کابل، حد اقل جان ۱۵۰ را گرفت و بیش از شش صد تن دیگر را زخمی ساخت.

ریاست عمومی امنیت ملی می گوید به گونۀ میان گین روزانه در افغانستان از صد تا یک صد و بیست گزارش تهدید را دریافت می کند و تنها در کابل، روزانه تا چهل گزارش تهدید را به دست می آورد.

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار