وقتی فدراسیون تیراندازی خودش «سیبل» می‌شود

تیراندازان جوان نخستین مسابقه قهرمانی جوانان جهان را بدون کسب مدال به پایان رساندند و کماکان فدراسیون تیراندازی به دلیل مشکلات فراوان هدف و سیبل اصلی منتقدان تیراندازی است.

وقتی فدراسیون تیراندازی خودش «سیبل» استبه گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان مسابقات تیراندازی قهرمانی جوانان جهان با حضور 522 تیرانداز از 63 کشور دنیا به میزبانی کشور آلمان برگزار شد و تیم تیراندازی کشورمان نیز با ترکیب 12 تیرانداز در 2 رشته تفنگ و تپانچه در این رقابت ها شرکت کرد.

این نخستین مسابقات قهرمانی تیراندازی جوانان جهان بود که امسال برگزار شد که ورزشکاران می توانستند حداقل سهمیه ورودی مربوط به مسابقات المپیک نوجوانان آرژانتین در سال 2018 را ثبت کنند.

نخستین روز این رقابت ها که با برگزاری مسابقات تفنگ دراز کش مردان آغاز شد که امیرمحمد نکونام ،علیرضا داود آبادی و امیر سیاوش ذوالفقاریان  در خط آتش قرار گرفتند اما موفق نشدند به فینال راه پیدا کنند. 

در ادامه مسابقات تیراندازی جوانان جهان در تپانچه 25 متر استاندارد نیز مهدی تندری ،عرفان صلواتی و مرتضی علی محمدی با قرار گرفتن در جایگاه های 19 ،37 و 40 به کارشان پایان دادند.

در رقابت های تپانچه 50 متر علی محمدی موفق شد رکورد برون مرزی ایران را ارتقا ببخشد و پس از صعود به فینال با عنوان پنجمی به کارش پایان دهد.

در تفنگ بادی 10 متر مردان و زنان نیز تیراندازان موفق به صعود به فینال نشدند و در بخش تیمی  در جایگاه هفتم قرار گرفتیم.

مسابقات تیراندازی قهرمانی جوانان جهان در بخش تپانچه 25 متر بانوان نیز ادامه داشت که در این بخش هانیه رستمیان موفق شد با عنوان سومی به فینال راه پیدا کند اما در این مرحله در جایگاه هشتم قرار گرفت.

ذوالفقاری :کادر فنی تیراندازی نیاز به تغییر اساسی دارد

 ذوالفقاری کارشناس تفنگ و تپانچه درباره عملکرد تیراندازان در مسابقات تیراندازی قهرمانی جوانان جهان گفت: معتقدم تیم های تفنگ و تپانچه در مسابقات قهرمانی جوانان جهان نتیجه ای که انتظار می رفت کسب نکردند. معتقدم ورزشکاران می تواستند رکوردهای بهتری کسب کنند.برای اینکه تیم های تفنگ و تپانچه متحول شود باید مربیان تیم های ملی تغییر کنند تا شاهد تغییراتی در تیراندازی باشیم.تیم تیراندازی نیاز به یک تحول اساسی دارد. به طور کلی با توجه به مربیانی که در حال حاضر در فدراسیون فعالیت می کنند عملکرد تیراندازان در همه مسابقات ضعیف است.

نیازی به اعزام تیراندازان به همه مسابقات نیست

وی در ادامه افزود: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر در تیراندازی وجود دارد اعزام تیراندازان به همه مسابقاتی است که فدراسیون جهانی برگزار می کند در صورتی که نیازی به حضور ورزشکاران در همه این مسابقات نیست و یا اینکه اگر در مسابقات شرکت می کنیم با تیم جدید به این رقابت ها اعزام شویم.اگر به اعزام تیراندازان در مسابقات اخیر دقت کنیم همان ورزشکارانی هستند که در مسابقات کسب سهمیه المپیک حضور داشتند و این رویکردی که فدراسیون در حال حاضر پیش گرفته است به سود تیراندازی نیست.

فدراسیون سلیقه ای کار می کند

ذوالفقاری ادامه داد:باید در مربیان تیم های ملی تجدید نظر شود. متاسفانه کمیته فنی که  سال های گذشته در فدراسیون فعالیت می کرد منحل شده است .مسئولان معتقدند که فدراسیون نباید کمیته فنی داشته باشد. در حال حاضر  همه چیز در فدراسیون سلیقه ای شده است و اعزام هایی که انجام می شود و برنامه ریزی هایی که صورت می گیرد کارشناسی نیست و ممکن است به ضرر تیراندازی باشد.

وی گفت:با توجه به بدهکاری هایی که فدراسیون دارد نیازی به اعزام تیراندازان به مسابقات مختلف نیست چون نتیجه بیشتر این رقابت ها در رنکینگ محاسبه نمی شود.هیچ فدراسیونی در طول یک ماه اعزام های متعددی ندارد اما تیراندازان ما در تمامی مسابقات شرکت می کنند که این ضرورتی ندارد.هزینه ای که برای اعزام تیراندازان صرف می شود می تواند در اموری دیگر هزینه شود تا در آینده به این رشته کمک کند.

کارشناس تیراندازی ادامه داد:همه کشورها وقتی در مسابقات قهرمانی شرکت می کنند پس از پایان آن تیمشان را برای مسابقات بعدی آمده می کنند در حالی که چنین برنامه هایی در فدراسیون ما وجود ندارد و ما هر سال با همان ترکیب سابق در مسابقات شرکت می کنیم برخی تیراندازان که در حال حاضر در تیم ملی حضور دارند سال های زیادی عضو تیم ملی هستند هرچند در مسابقات نتایج خوبی کسب می کنند اما باید به فکر جایگزینی برای آنها در سال ها آینده باشیم تا نسل تیراندازان جدیدتری به تیم های ملی اضافه شوند.

 

خدابنده لو:تیراندازان تپانچه انتظارات را برآورده کردند

سکینه خدابنده لو مربی تیم ملی تپانچه درباره عملکرد ملی پوشان تپانچه در رقابت های تیراندازی قهرمانی جوانان تصریح کرد: این نخستین مسابقات قهرمانی تیراندازی جوانان جهان بود که برگزار شد.سطح مسابقات خیلی بالا بود و تیراندازان با آمادگی کامل شرکت کردند.تیراندازان ما هم در این رقابت ها عملکرد خوبی داشتند که سه تیرانداز توانستند به فینال راه پیدا کنند و حتی یکی از ورزشکاران توانست رکورد برون مرزی ایران را جابه جا کند همچنین تیم میکس تپانچه نیز توانست فینالیست شود.در مجموع تیراندازان تپانچه نسبت به تجربه ای که داشتند در مسابقات قهرمانی جهان خوب ظاهر شدند.

سلاح تیراندازان در آلمان شکسته شده بود

مربی تیم تپانچه درباره عملکرد تیراندازان در تپانچه بادی بیان کرد: متاسفانه در تپانچه بادی تیراندازان با مشکل شکستگی سلاح مواجه شدند.وقتی به آلمان اعزام شدیم قرار بود سلاح تیراندازان از کشور ترکیه به دست ما برسد،که متاسفانه این اتفاق خیلی دیر افتاد و در همان روز مسابقات وقتی سلاح به دست ما رسید شکسته بود و زمان کمی برای آن داشتیم به همین دلیل نسبت به سایر تیراندازان در موقعیت مناسب نبودیم و به نتیجه ای که مد نظر بود نرسیدیم.

وی درپاسخ به این سوال که آیا تیراندازان در سایر رشته های تپانچه انتظارات را برآورده کردند یا خیر گفت: در سایر رشته ها تپانچه با اینکه تمرینات کمی داشتیم و مهمات کافی در اختیار تیراندازان نبود رکوردهای قابل قبولی زدیم و حتی رکورد های برون مرزی را ارتقا دادند.که انتظار می رود در مسابقات باقیمانده قهرمانی جوانان جهان ،سهمیه المپیک آرژانتین را کسب کنیم.دومین رقابت قهرمانی تیراندازی جوانان جهان آذرماه در ژاپن برگزار می شود و همه تلاشمان را می کنیم تا در این مسابقه سهمیه المپیک جوانان جهان را به دست آوریم و لازمه این کار رفع مشکلات و نقایصی است که در تمرینات وجود دارد.

تیراندازان مستعد از چشم ما دور نخواهند ماند

خدابنده لو درباره اینکه چه برنامه ای برای حضور تیراندازان جوان در تیم بزرگسالان برای المپیک 2020 دارد تصریح کرد: به طور قطع هر تیراندازی که در تمرینات و اردو تیم ملی عملکرد خوبی داشته باشد و رکورد های بالایی بزند از چشم ما دور نخواهند ماند. همه تلاش ما برای المپیک بعدی شناسایی استعدادهای جوان است و در چند سال اخیر نیز تیراندازان مستعدی به تیم ملی اضافه شدند و خوشبختانه با برنامه ای که در گذشته برای تیراندازی مدون کرده بودیم به نتیجه مطلوب رسیدیم  و آن را تا المپیک بعدی ادامه خواهیم داد. گلنوش سبقت الهی از جمله تیراندازانی است که تنها در سه مسابقه قبل از المپیک 2016 شرکت کرده بود و توانست سهمیه المپیک را با وجود تجربه کمی که داشت کسب کند.

 

 انتهای پیام/

مشکلات تیراندازی از سلاح شکسته تا خشاب های خالی از فشنگ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار