واکنش جالب توجه آمریکا به شروط عربستان برای قطر

پترائوس: قطر به درخواست آمریکا میزبان طالبان است

رئیس سابق سیا اعلام کرد لازم است برخی به یاد بیاورند که قطر به درخواست واشنگتن برخی از اعضای حماس و طالبان را در کشور خود جای داده است.

پترائوس: قطر به درخواست آمریکا میزبان طالبان استبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «دیوید پترائوس» رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا «سیا» اعلام کرد شرکای واشنگتن باید به خاطر بیاورند که میزبانی قطر از اعضای حماس فلسطین و طالبان افغانستان به درخواست آمریکا بوده است.

پترائوس در گفت‌وگو با نشریه فرانسوی «لو ژورنال دو دمانش»هم‌چنین گفت: قطر میزبان فرماندهی عملیات نظامی آمریکا در خاورمیانه است.

وی افزود: ایران دوست آمریکا نیست و ما برای مقابله با تلاش‌ها در راستای بی‌ثبات کردن منطقه اقدام می‌کنیم و این کار را با کمک شرکای خود در خلیج فارس انجام می‌دهیم و آنها بدون عیب نیستند.

«فادی منصور» خبرنگار الجزیره در این خصوص گفت: اظهارات پترائوس در این زمان نشان دهنده نگرانی‌های بسیار زیاد از اتفاقات خلیج فارس و پیامدهای محاصره قطر توسط عربستان، امارات و بحرین بر امنیت ملی آمریکاست.

وی افزود پترائوس یک تجربه 37 ساله کاری دارد و کاملا به پرونده‌های مربوط به خارومیانه مسلط است به همین دلیل اظهارات وی یک پیام برای برخی از طرف‌ها در دولت آمریکاست.

/انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار