مشهد؛

راه اندازی درمانگاه بیماری های التهابی روده در بیمارستان قائم(عج)

در راستای اجرای طرح ملی ثبت و رجیستری بیماری های التهابی روده، درمانگاه بیماری های التهابی روده در مرکز آموزشی پژوهشی درمانی قائم(عج) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد راه اندازی شده است.

راه اندازی درمانگاه بیماری های التهابی روده در بیمارستان قائم(عج)به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ،دکتر حسن وثوقی دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این درمانگاه به همت اعضای گروه گوارش، گروه داخلی و همکاری مساعد مدیر گروه داخلی، رئیس بخش آندوسکوپی راه اندازی شده  و در روزهای دوشنبه از ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه الی ۱۲ آماده ارائه خدمت به بیماران است.

 وی افزود: پزشکان فوق تخصص گوارش و متخصصین داخلی در سراسر استان می توانند بیماران مبتلا به بیماری التهابی روده(کرون، کولیت اولسروز) را برای دریافت خدمات فوق تخصصی با تعرفه دولتی به این درمانگاه ارجاع دهند.

 این فوق تخصص گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در کلینیک بیماری های التهابی روده در بیمارستان قائم(عج) علاوه بر پاسخ دادن به مراجعه کنندگان تلاش می شود تا  همراهی لازم با بیمارانی که بضاعت مالی خوبی ندارند برای معرفی این افراد به ارگان های مربوطه صورت گیرد.

 دکتر وثوقی در خصوص ثبت و رجیستری بیماری های التهابی روده در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در طرحی ملی و کشوری، گفت: این طرح ملی در وزارت بهداشت ثبت و در کل کشور نزدیک به یک سال در حال اجرا است که دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در چند ماه اخیر همت خود را برای ثبت بیماری های التهابی روده به کار بسته است.

  وی افزود: در برنامه ثبت رجیستری تلاش می شود تا بیمارانی که مبتلا به بیماری های التهابی روده مانند کولیت اولسروز و کرون شده اند را شناسایی، ساماندهی و به وزارت بهداشت معرفی کنیم.

 

انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا الاهی
۲۲:۳۲ ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
مدت۹ ساله مبتلا به کولیت روده الستروز هستم نزد پزشکان متعدد وسرشناسی رفتم ولی خودم هم کم توجهی در مصرف دارو کردم هر موقع کمی حالم بهتر میشد دارو را قطع میکردم الان با توجه به اینکه تمام داروهای مربوطه را مصرف میکنم امپول سینورا هم تزریق میکنم ولی بازهم خونریزی دارم راهنمایی کنید