قهرمانی آسیا، پاراتکواندوکاران را به پارالمپیک توکیو نزدیک کرد

تیم ملی پاراتکواندو کشورمان برای سومین سال پیاپی توانست عنوان قهرمانی آسیا را کسب کند و یک گام به پارالمپیک 2020 توکیو نزدیکتر شود.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  ، مسابقات قهرمانی آسیا پاراتکواندو کره جنوبی در شرایطی به پایان رسید، كه ملی‌پوشان پاراتکواندو ایران در دوره نخست این رقابت‌ها در سال 2015 در چین تایپه با هدایت حسین مدانلو موفق به کسب 2 مدال طلا و یک نقره و 2 برنزشدند و عنوان قهرمانی را از آن تیم ملی کردند. در دومین دوره نیز در سال 2016 در فیلیپین باز با هدایت حسین مدانلو موفق به کسب 3 طلا، 3 نقره و یک برنز شدند و توانستند در سکوی نخست مسابقات قرار گیرند و از عنوان قهرمانی خود در آسیا دفاع کنند.

این دوره تیم ملی پاراتکواندو با 7 ملی پوش و هدایت پیام خانلرخانی موفق به کسب 4 مدال طلا،یک نقره و یک برنز شد تا با هتریک در عنوان قهرمانی برای سومین سال پیاپی در جایگاه اول آسیا قرار گیرد.

پاراتکواندوکاران ایران كه قرار بود اوایل تیرماه راهی کره جنوبی شوند تا در سومین دوره رقابت های قهرمانی آسیا حضور پیدا كنند، پس از برگزاری مسابقات انتخابی،تمریناتشان را زیر نظر پیام خانلرخانی از ابتدای سال جاری آغاز کردند.

پیام خانلرخانی از سوی فدراسیون تکواندو ایران به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد. این مربی كه در لیگ امسال هدایت تیم شهرداری ورامین را بر عهده داشت، در نهایت در لیگ برتر بعد از سه عنوان قهرمانی در جایگاه دوم ایستاد.

تیم ملی پاراتکواندو ایران با ترکیب سعید صادقیان پور (کلاس K42، وزن 61- کیلوگرم)، محمود جعفرزاده (کلاس K42، وزن 75- کیلوگرم)، احمد نریمانی (کلاس K42، وزن 75+)، سجاد جوانبخت (کلاس K42، وزن 61- کیلوگرم)، مهدی پوررهنما (کلاس K44، وزن 75- کیلوگرم)، اصغر عزیزی اقدم (کلاس K44، وزن 75+ کیلوگرم) و محمدرضا شعبانی (کلاس K42، وزن 75- کیلوگرم) در این مسابقات حضور یافته بود.

سعید صادقیان پور، مهدی پوررهنما، احمد نریمانی و اصغر عزیزی با شکست حریفان خود موفق به کسب مدال طلا و سجاد جوانبخت مدال نقره و محمد جعفرزاده مدال برنز این دوره را از آن خود کردند تا عنوان قهرمانی آسیا را هتریک کنند و تنها محمدرضا شعبانی نماینده وزن منفی 75 کیلوگرم از کسب مدال باز ماند.

در روزهایی که تیم ملی تکواندو نتوانست عنوان قهرمانی جهان را تکرار کند و توقعات و انتظاراتی را که از آنها داشتند برآورده سازد، ملی پوشان پاراتکواندو به دور از هر حاشیه ای در رقابت های آسیایی درخشیدند و از عنوان قهرمانی ایران دفاع کردند تا یک گام به کسب سهمیه پارالمپیک 2020 توکیو نزدیک شوند.

تیم ملی پاراتکواندو کشورمان بعد از برگزاری اردوهای متعدد و چندین و چند ماه تمرین پیاپی؛ با کسب مدال های خوشرنگ در کره جنوبی به کار خود پایان داد و در مسابقات قهرمانی آسیا که از سطح بالایی برخوردار بود با کسب نتایج درخشان توانست به عنوان یکی از مدعیان کشورهای آسیایی مطرح شود و باید دید شاگردان خانلرخانی در رقابت های جهانی و آیواز چه نتایجی را رقم می زنند.

اکنون شاگردان خانلرخانی برای رقابت جهانی لندن باید آماده شوند و در فضای بزرگتری با حریفان صاحب نام خود برای کسب امتیاز و رنکینگ مبارزه کنند.

باید دید که خانلرخانی و ملی پوشان پاراتکواندو در رقابت های جهانی چه عملکردی خواهند داشت و می توانند عنوان قهرمانی مسابقات را به نام خود کنند و به پارالمپیک توکیو 2020 نزدیک شوند؟

انتهای پیام/

پاراتکواندوکاران با کسب قهرمانی آسیا راهی رقابت های جهانی می شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار