اهواز؛

احیای تالاب هورالعظیم

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: احیای بخش‌های بسیاری از تالاب هورالعظیم و ورود آب به بعضی از بخش های مرزی با عراق بودیم که می تواند موثر باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، معصومه ابتکار، رییس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: امروز در ادامه همایش بین المللی مقابله با گرد و غبار که دیروز در تهران گشایش یافت به خوزستان آمدیم و برنامه روز دوم این اجلاس بازدید از خوزستان و کاشان است که به اتفاق دکتر اریک سولهایم، رییس برنامه محیط زیست سازمان ملل، گری لوییس، نماینده مقیم سازمان ملل در ایران و بسیاری از شرکت کنندگان در اجلاس بازدید از کانون های ریزگرد و مناطق مختلف خوزستان داریم.


وی افزود: صبح امروز بازدید هوایی از هور العظیم و بخش های مختلف هوالعظیم انجام دادیم و شاهد احیای بخش‌های بسیاری از تالاب و ورود آب به بعضی از بخش های مرزی با عراق بودیم که می تواند موثر باشد.


ابتکار گفت:هیچ مجوز جدیدی برای برداشت آب از سرشاخه های کارون و یا احداث سد بر روی این رودخانه صادر نشده و هر چه هست مربوط به گذشته است.

 

وی ادامه داد: بخش های مهمی از کانون های گرد و غبار این منطقه زیر آب رفته است و شرایط بهتری را به وجود آورده است.


رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در ادامه بازدیدی از مراحل کاشت نهال، پخش سیلاب و تثبیت خاک که در خوزستان در حال اجراست را داریم.


وی با اشاره به گرم شدن کره زمین و تغییرات محیط زیستی بر اقلیم خوزستان اظهار کرد: این مساله نیاز به مطالعات بلند مدت دارد تا ابعاد مختلف اقلیم، تغییر اقلیم و آثار آن را ببینیم ولی به هر حال خوزستان شرایط سختی را به خاطر گرما، توفان های گرد و غبار، کاهش بارندگی و تجربه خشکسالی‌های پی در پی را دارد که این اتفاقات آسیب ها و مخاطرات بسیای را به وجود می‌آورد.


ابتکار گفت: مهمترین مساله اکنون این است که برنامه سازگاری با مشکلات محیط زیستی برای این استان داشته باشیم و منابع آبی را در عرصه سرزمین درست مدیریت کنیم.


وی با بیان اینکه دیروز بیانیه وزار در اجلاس صادر شد افزود: این بیانیه در زمینه همکاری های 2 جانبه، چند جانبه، همکاری های فنی، مشارکت و همکاری سازمان ملل در این زمینه که همراهی خوبی نیز تاکنون داشته اند است.


رییس سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: امیدوارم سازمان ملل همکاری هایش را بتواند ادامه دهد و کشورها را برای پیشبرد برنامه های مقابله با گرد و غبار در کنار هم کمک و هدایت کند.


انتهای پیام/م

فاقد مجوز بودن هرگونه برداشت آب از سر شاخه های کارون

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.