ساری؛

کاهش ترافیک و تصادفات جاده ای با احترام به قوانین رانندگی

آموزش فرهنگ صحیح رانندگی و احترام به قوانین رانندگی میزان تصادفات جاده ای و بار ترافیکی در جاده های درون و برون شهری را کاهش می دهد.

 ستواندوم مرتضی ابراهیمی کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور مازندران در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،با بیان اینکه بخـش عمده‌ای از مشکلات ترافیکی ناشی از عــدم رعایت قوانین و مقــررات است. گفت: با احترام به قانون، ترافیک روان و مطلوبتری خواهیم داشت.

وی افزود: بر اساس آمار‌های موجود و نقطه نظرات کارشناسان ترافیک، عامل انسانی همچنان بالاترین نقش را در ضایعات ترافیکی به خود اختصاص می‌دهد و اگر به موازات پیشرفت در امر مهندسی ترافیک و دیگر تجهیزات، به فرهنگسازی توجه نشود عملا نتیجه کار عبث و بیهوده خواهد بود.

کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور مازندران گفت: کاربران ترافیک بایستی منطقی و معقول تصمیم گیری و رعایت حقوق دیگران را همچون دیگر ارزش‌های مورد قبول جامعه پذیرا باشند و به آن عمل کنند.

ستواندوم مرتضی ابراهیمی افزود: رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی به عنوان ضامن امنیت آمد و شد در کشور بوده که متاسفانه رعایت نکردن این قوانین موجب شده تردد در جاده‌های برون شهری و معابر درون شهری به شدت آسیب پذیر شود و آمار فراینده تخلفات، حاکی از رعایت نشدن انضباط در رانندگی است.

وی گفت: ترافیک معضلی ست که وقت و زمان مردم را درگیر کرده و اگر مهار نشود تهدیدی جدی برای جان و سلامتی مردن به شمار می‌رود.

وی افزود: ترافیک بر سه محور، انسان، راه و وسیله نقلیه متمرکز است و از آنجا که سازندگان وسایل نقلیه و راه و همچنین بهره برداران از آن‌ها انسان است، پس می‌توان گفت: ترافیک یک بحث انسانی است.

کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور مازندران با بیان اینکه رفتار‌های رانندگی ریشه در آموزه‌های افراد دارد گفت: اگر غلط آموخته شود، فراگیری مجدد آن و اجرای رانندگی صحیح کمی مشکل به نظر می‌رسد.

ستواندوم مرتضی ابراهیمی با بیان اینکه رانندگی خوب یک هنر است و باید تلفیقی از تجربه و علم باشد  افزود: تجربه را رانندگان می‌توانند به تدریج کسب کنند و علم آن نیز توسط قانون گذار تدوین و ارائه شده است.

وی گفت: کسب تجربه و فن رانندگی صحیح به تنهایی ضامن انضباط در رانندگی نخواهد بود بلکه مولفه‌هایی خارج از این دو مقوله نیز در رانندگی منضبط دخیل هستند که از جمله آن می‌توان به فناوری پیشرفته وسایل نقلیه و فناوری جاده‌ای اشاره کرد که در حوزه فنی قابل بررسی است.

وی افزود: برای کنترل و بهبود ترافیک و ارتقاء انضباط، باید رویکرد آموزشی و فرهنگی را ترویج و نهادینه شود.

انتهای پیام/آ

رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی راهی برای کاهش تلفات جاده‌ای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.