حمایت‌ از شاعران در اولویت برنامه‌های فرهنگی استان بوشهر قرار گیرد

امام جمعه بوشهر با تاکید بر حمایت از شاعران استان بوشهر گفت: با توجه به جایگاه شعر و سرود حماسی و انقلابی در جامعه، راه‌اندازی انجمن‌های شعر وحمایت‌ از شاعران و ارائه آموزش‌های لازم برای رشد شعر در اولویت برنامه‌های استان بوشهر قرار داده شود.

حمایت‌ از شاعران در اولویت برنامه‌های فرهنگی استان بوشهر قرار گیردبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در مراسم رونمایی دو کتاب شعر دل‌نخواهی و شب‌خوانی شب‌بوها از حجت‌الاسلام محمدحسین انصاری‌نژاد از شاعران ولایی و انقلابی، با بیان اینکه جهان بدون ذیعنی بدون زیبایی اظهار داشت: انسان بدون هنر یعنی انسان بدون دل به همین سبب هنر از جایگاه مهمی برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر اینکه خداوند اوج هنر به انسان داده است و در مقام هنر انسان‌ها جایگاه ثابتی دارند، بیان کرد: مقوله هنر در دیدگاه بررسی‌های روان‌شناختانه بسیار عمیق است که همه تئوریسن‌های حوزه هنر به آن اعتقاد دارند.

امام جمعه بوشهربا اشاره به اینکه شعر باید ماندگار شود، تصریح کرد: اگر محتوا به صورت شعر و هنر بیان شود ماندگاری دارد در حالیکه اگر همین موضوع به صورت عادی بیان شود شاید ماندگاری نداشته باشد.

صفایی بوشهری با بیان اینکه هنرمند کسی است که این قوه را فعال کند و مدارج هنر را نشان دهد، افزود: منظور این است که مسیر را از مبدا به مقصد برساند و اثرگذار باشد.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه شعر در بین انواع هنر یکی از آهنگین‌ترین گونه‌های هنر است، تاکیدکرد: شعر با ذهن و روح انسان عجین بوده و انسان را سخت تحت تاثیر قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر اینکه انسان با شعر زندگی می‌کند، گفت: شعر در بین انواع هنر یکی از کهن‌ترین گونه‌های هنر است و شعر آنقدر در جامعه انسانی ملموس بوده که از بدو تولد با شعر بزرگ می‌شویم و در زمان مرگ نیز با شعر انسان را همراهی می‌کند.

صفایی بوشهری با بیان اینکه عمر شعر از شاعر بیشتر است، خاطرنشان کرد: قدمت شعر با خلقت انسان همراه است و زیبایی آن به گونه‌ای است که چشم‌ها را می‌گیرد اما آن شعری خوب است که در راستای انسانیت باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه این استان از قدیم‌الایام هم به شرایط محیطی دوبیتی مشهور است، اظهار داشت: استان بوشهر شاعر بسیار به خود دیده و درصد بالایی از مردم این استان شعرشناس بوده و به بنحوی شاعرند.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر اینکه شعر بوشهر از جایگاه فوق‌العاده‌ای برخوردار است، گفت: شعر بوشهر در عین سادگی نوآوری شعری در تاریخ شعر بوشهر بسیار مشاهده شده است.

صفایی بوشهری با بیان اینکه هیچ وقت شعر بوشهر به اینکه شاعری مدح استبداد، انگلیس و خان‌منشی کرده باشد ندیده است افزود: استان بوشهر در مبارزه با استبداد و استکبار در ابعاد گوناگون همیشه پیشگام بوده که نام استان بوشهر در این عرصه در تاریخ ثبت است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه وجه نوآوری شعر در بوشهر در محتوا، متن و ملودی بوده است، افزود: در دهه‌های اخیر ما شاهد فروغ شاعران جوان و بادانش هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر اینکه با ایجاد انجمن‌های شعر در استان بوشهر تصریح کرد: با توجه به جایگاه شعر و سرود حماسی و انقلابی در جامعه، راه‌اندازی انجمن‌های شعر وحمایت‌ از شاعران و ارائه آموزش‌های لازم برای رشد شعر در اولویت برنامه‌های استان بوشهر قرار داده شود.

انتهای پیام /پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.